AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Eller er dere alene om alt? Regner med at i de fleste tilfeller så er det bruden som har oversikt over alt som må gjøres, ordnes, bestilles ol. Eller er det noen som overlater alt til mannen? Må innrømme at jeg lurer litt på hvordan bryllupet hadde blitt da Anonym poster: dc0fbd5c59f5c38df352d7df5ecb65af
Moderfavn Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Vi gjør det meste sammen. Han synes det er greit at jeg tar meg av å velge salmer til vielsen. Egen påkledning har vi jo aleneansvar for også, selv om jeg bare ikke klarte å la kjolen være en hemmelighet og har latt han se bilde. Er ikke overtroisk, men det er jo litt gøy også. Ellers deler vi på alt. Han synes det er like hyggelig og spennende som jeg gjør.
Leya Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Vi deltar på lik linje egentlig. Alt diskuteres og vi blir enige om alt fra salmer til bordpynt, før arbeidsoppgaver fordeles og utføres. ALT som har med telefoner å gjøre må han ta. Og da mener jeg alt.
Fanteria Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Vi har vår egen mappe i dropbox så vi begge har full oversikt. Jeg skal ærlig innrømme at det er jeg som tenker mest på dekorasjon, men så jobber jeg med det også. Men vi tar avgjørelsene sammen og har vært enige så langt
Athene Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Det kom ann på hva det gjaldt. Lokale, mat og vin var han veldig involvert i. Vi møtte kokker, og smakte mat/viner sammen,og dro og så på alt for mange lokaler.... Og innimellom skulle jeg ønske at han hadde færre meninger. Når det gjaldt kirke og sermoni hadde han også mange meninger og innspill. Han fikset også alt praktisk med innbydelser og takkekort, levende musikk (der var ikke jeg så interessert), og en del andre detaljer han brydde seg om. Blomster, kjole, fargetema, kaker og servietter brydde han seg lite om. Hadde jeg bedt han om å fikse noe hadde han gjort det. Men i og med at dette var "dill" som betydde mye for meg og lite for han var det greit at jeg gjorde det. Alt i alt la vi nok ned like mange arbeidstimer. Men jeg trur tankene mine var litt mer "på" hele tiden.
Gjest lisha Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Planlegging er min ting han er med på de store avgjørelsene; lokale, mat, musikk osv! viser han bilde av borddekorasjoner, invitasjoner og spør om han syns det er fint osv. Liker å involvere han, men han blir fort stresset over alt som skal ordnes. Så det jeg syns er viktig å dele, deler jeg! men spør ikke om vi skal ha røde servietter eller burgunder servietter og sånn detaljenivå så til det meste, så sier han at dette ordner du kjære, for du er så flink til å ordne jeg syns det er kjempegøy å planlegge, han syns ikke det. men han gleder seg like mye
Ea_ Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Foreløbig har vi en deal der jeg bruker timesvis på research og presenterer så det beste utvalget for Ea-mannen. Da ser vi en stund på det sammen og tar så en avgjørelse. Dette passer oss begge veldig bra. Han er egentlig veldig engasjert i de fleste tema, og også mer engasjert enn meg i noen av dem.
Gjest 2013 bryllup Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Jeg er nok den som gjør mest ja, men jeg er jo kjempeglad i bryllup, så jeg sier ikke nei! Men før alle avgjørelser så spør jeg ham da, for å få en bekreftelse, og noen ganger har han synspunkt, andre ganger må jeg tvinge synspunktene litt mer ut av ham
Anglofil Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Jeg sto for det meste, antagelig fordi mannen hadde liten interesse for de små detaljene. Han var med på de store avgjørelsene, som f.eks hvor vi skulle ha bryllupet, han valgte ringene osv. Mvh Yvonne
CathFoto Skrevet 15. januar 2013 #10 Skrevet 15. januar 2013 Jeg hadde trodd jeg skulle planlegge mest, men utenom kjole som han ikke vil påvirke beslutningen min og fotograf som jeg fikk velge så tar vi alle avgjørelser sammen. Han bestemmer eget antrekk selvfølgelig. Og begge gjør mye research, overrasket hvor opptatt han er av detaljene. 1
pusla Skrevet 15. januar 2013 #11 Skrevet 15. januar 2013 Jeg gjør researchen og har oversikten, men vi prater masse sammen og han er med på alle avgjørelsene. Nå er jeg ikke kommet til ikke pynt, servietter og sånt men akkurat der overlater han nok mye til meg. Når det gjelder inni hodene våre derimot, så tenkes det nok mye mer bryllup her enn hos han!
Petalouda Skrevet 15. januar 2013 #12 Skrevet 15. januar 2013 Her er det brudgommem som drar. Hadde det ikke vært for det hadde det ikke blitt noe bryllup her på et år eller to (minst) ennå. Jeg har ingen hast men det har han, søtingen. Vi tar alle avgjørelser sammen, stort sett. Jeg er opptatt av små detaljer som hører til mitt eget antrekk, bordkort og bryllupskakepynt, han er opptatt av ... alt det andre. Søtingen <3
Amens Skrevet 15. januar 2013 #13 Skrevet 15. januar 2013 Vi diskuterte sammen hvordan vi ville ha det med vielsessted, fotografering og mat og andre slike ting, men det var jeg som ordnet alt det praktiske. Printet ut de nødvendige dokumentene, gjorde alle bookingene og lagde pynten, invitasjonene og takkekortene. Jeg synes det var helt greit at det ble gjort slik. Det er stort sett alltid jeg som ordner med bookinger og slikt, men han er jo alltid med å diskutere hva han vil og hva vi har råd til. Var veldig greit at det ble gjort slikt. Vi hadde begge en strålende dag^_^ 1
Ella1981 Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Jeg har frivillig tatt på meg prosjektlederrollen Men han er engasjert og "hjelper" til om det trengs. Planelgging og organisering elsker jeg, så det er win-win for begge to Han har meninger om større avgjørelser, ellers er det nok jeg som bryr meg mest om detaljene
marihihia Skrevet 16. januar 2013 #15 Skrevet 16. januar 2013 Han må gjøre mye fordi vi skal gifte oss i et land der bare han kan språket, og de er ikke så gode på engelsk. Så han må ta alle telefoner med booking av kirke, hotell osv. Ellers har han hovedansvaret for musikk Jeg har hovedansvaret for dekorasjon (jeg planlegger, spør han, om han ikke liker gjør jeg noe annet, men han har forstått at dette er det viktigste for meg) Vi er sammen om mat (men det er det aller viktigste for han, så han får siste ordet) Han synes ikke det er veldig morsomt med planlegging, men når det kommer til stykke vil han være med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå