Kokkelimonke Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Vi, et ungt kjærestepar, planlegger storbyweekend i nevnte byer i mars. Vi liker kultur, fin arkitektur, god mat og kule opplevelser. Shopping er ikke et must. Vil gjerne høre erfaringer av folk som har vært i BEGGE byer pros and cons?
super-ida Skrevet 15. januar 2013 #2 Skrevet 15. januar 2013 Jeg ville dratt til Berlin..... Det koster litt mer men er i mine øyne mange hakk kulere..... Jeg ble relativt skuffet over Tallin da jeg på forhånd hadde tenkt det var som Praha....for det var det ikke. tallin var kjempekoselig inni gamlebyen, men utenfor det var byen grå og trist i mine øyne. Pluss for Tallin er at det er billig og billig spa berlin er kult..... Myyye historie, kultur og severdigheter! 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #4 Skrevet 16. januar 2013 Har vært begge steder, så vil si at det kommer helt an på hva dere interesserer dere for...Tallinn er typisk øst-europa med koselig liten gamleby og litt grått utenfor (som forøvrig for mange også kan ha sin sjarm). Vet ikke hvordan det er med andre, men for meg er mange øst-europeiske byer steder jeg drar til for å ha en rolig og bedagelig tur, tusle rundt i koselige gamlebyer, spise billig osv osv. Berlin blir på mange måter noe helt annet. Dette er en by som er mange ganger større for det første, og by hvor det "skjer" mye mer. Det er en by jeg elsker, men så er jeg også svært interessert i historie, gå de mange spennende museumene, feste litt osv. Anonym poster: 17f80118647025f020f88d5e5fdf6ecb 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #5 Skrevet 16. januar 2013 (Hva med Wien? Kultur og arkitektur!) Men hvis jeg skal anbefale en av de to nevnte, ville jeg valgt Berlin. Veldig enig med AB rett over. Anonym poster: d2042f0df6542b5f478d9d484f68664d
Kokkelimonke Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2013 Nå ble det bare vanskeligere her gitt takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå