Gå til innhold

Kjole til brudens mor. Hvor og hvordan.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter butikker i Oslo og Akershus som har kjoler. Jeg er brudens mor og er i 40-årene. Jeg ønsker ikke å kjøpe over nett, men fysisk prøve en kjole.

Er det noen fy-fy når man er på min alder og i tillegg brudens mor? Noen råd og tips ellers? Hva ville dere bruder ha sett deres mamma i og hva ville ikke ha vært ok?

Kom gjerne med en link eller bilde om hva som er ok og hva som ikke er det.

Anonym poster: 9020e16485ca09d0aec953e461e59b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del kan brudens mor gå i alle slags kjoler bare de ikke er for utfordrende (ikke for kort og ikke for mye utringning).

Coast har utrolig mye fint, de har to butikker i Oslo så vidt jeg vet. Her burde de fleste finne en fin kjole.

Anonym poster: 2fd554def98f1cae87f8699329b088e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Abelone har nettside, men også fysisk butikk på Frogner (i Akershus). Der har de mye flott.

Legger ved noen eksempler jeg syns er flotte og fint kan kle brudens mor (etter min personlige mening ;) )

http://www.abelone.n...er-2213-luxuar/

http://www.abelone.n...ke-6670-luxuar/

http://www.abelone.n...-nights-luxuar/

Dette er ganske "fancy" kjoler da, men man kan gjerne gå for noe langt enklere også. Det handler jo mye om hva du selv er komfortabel med, og hva du kler.

Men type kjole avhenger jo også litt av hva slags bryllup det skal være, og hva slags kjole datteren din skal ha. Det er vel ikke så mange fyfy annet enn, som nevnt av AB over, at kjolen ikke er for kort, eller har for dyp utringning. Hvis datteren din vil la deg se hennes kjole før bryllupet, kan det kanskje være fint å forsøke å finne en kjole som komplementerer hennes? Det aller viktigste er vel å ikke overstråle bruden ;) Hva med å spørre datteren din om hun vil være med og finne kjole sammen med deg? Tror du det er noe hun hadde likt å være med på, så kan det jo være koselig og hyggelig å gjøre det sammen :)

Endret av Adriane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina Ritzi på Majorstuen. De har godt voksne damer i butikken, og har kjoler fra skoleballalder til damer på søtti. Anbefales på det absolutt varmeste. Mamma og jeg var der da vi skulle i gallabryllup for et par år siden, ble veldig imponert over utvalg og service der :)

Vi begge fant kjoler, og de tilpasser også hvis det trengs :) Der får du kvalitetskjole du kan bruke i mange år :)

edit : her er link :)http://tinaritzi.wordpress.com/

Endret av Petalouda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, både Tina Ritzi og Coast har masse pent og passende for brudens mor.

I tillegg kan det være en god idé å ta en tur på Bella Rosa på Gunerius. De har stort sett masse fine selskapskoler.

Syntes også du kan ha det meste så lenge du ikke har for dyp utrigning eller kjole som er kortere enn knekort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, både Tina Ritzi og Coast har masse pent og passende for brudens mor.

I tillegg kan det være en god idé å ta en tur på Bella Rosa på Gunerius. De har stort sett masse fine selskapskoler.

Syntes også du kan ha det meste så lenge du ikke har for dyp utrigning eller kjole som er kortere enn knekort.

Lykke til!

Og jeg mente så klart Dollarosa på Gunerius...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om antrekket skal gå under "pent". Hva vil dere anbefale da?

Sommerbryllup hvor bruden ikke er så kravstor annet enn ensafarget hvit kjole. :P

Og ja, mammaen min er også her på forumet. Så om det ikke er hun som har startet tråden, er jeg hvertfall nysgjerrig :)

(samme utgangspunkt som sted og alder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror personlig dette blir for pyntet for mammaen min og settingen. Jeg savner litt edge :P

Men kjolene var fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det skal være et uformelt sommerbryllup. Ikke stilletheler pga plen og lokalene vi kan trekke inn som i er høyst uformelt. Det blir iallfall ikke en lang kjole. Jeg har ingen intensjoner om å overskygge bruden. Det er min datter som skal gifte seg og det er hennes dag. Samtidig så skjønner jeg at siden jeg er brudens mor så vil jeg synes. Derfor er det viktig for meg å være fint nok kledd. Ikke vulgært som i kort, kort eller dyp utrigning, men heller noe spenstig og særpreget som passer for situasjonen.

Anonym poster: 9020e16485ca09d0aec953e461e59b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...