AnonymBruker Skrevet 15. januar 2013 #21 Skrevet 15. januar 2013 Sjekk om det blir veldig mye dyrere om dere bestille AquaClass-lugar. Da spiser dere i en egen restaurant, med hvem dere vil. Vi var så fornøyde med Blu (som restauranten heter) at vi aldri spiste noe annet sted. Kjenner jeg er litt misunnelig nå Det virket som en veldig fin rute! Mener jeg fikk mail fra Celebrity om at det var gratis oppgradering til balkonglugar også denne måneden. Verdt å sjekke? Anonym poster: fc65e0cd02793a41f0af2f9160e4fa60
Kjetil E Skrevet 17. januar 2013 #23 Skrevet 17. januar 2013 Det eneste jeg fremdeles ikke er helt komfertabel med er denne spisingen med andre... Jeg sa ifra til reisebyrået og hun skrev tilbake at hvis vi sendte kopi av vielsesattesten (vi skal på bryllupsreise), så skulle hun prøve å ordne det slik at vi fikk tomannsbord siden vi skal på bryllupsreise. Vet ikke om man kan sjanse på det altså... Jeg for min del ville blitt veldig irritert om jeg fikk beskjed ombord at det ikke gikk og vi måtte spise med andre hver eneste kveld. Jeg er litt imot sånn "tvangssosialisering" i ferien min. TS - igjen...:-) Anonym poster: e6d1c0d7c4a3aa2591b5761f003d69e9 Litt av problemet er vel at på de fleste cruiseskip er det vel minimalt med 2 mannsbord. Og sannsynligvis langt fler som ønsker det enn som det er kapasitet til. Ellers har jeg selv reist to ganger med RCCL fra Oslo, en gang med Hurtigruten fra Kirkenes til Bergen. Og alle ganger satt jeg på bord med fremede. Men det var intet problem for meg ihvertfall. Syntes det faktisk bare var hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2013 #24 Skrevet 17. januar 2013 Tusen takk for alle hyggelige og ikke minst informative svar :-). Vi har nå bestemt oss for at cruise kanskje ikke er noe for oss akkurat nå. Ihvertfall ikke bryllupsreisen. Min mann har ikke vært noen av stedene men jeg har derimot vært på nesten alle (ikke alle greske øyer da selvfølgelig), og selvom det er hyggelig å reise dit sammen med han, så blir vi usikre på om det er smart å bruke såpass mye penger på noe vi ikke helt vet om det blir en suksess for vår del. Det er selvfølgelig ikke dette med å dele bord som er avgjørende, men vi innrømmer gladelig begge to at det hadde vært kjipt å bli påtvunget selskap til hvert måltid. Dette til tross for - eller kanskje nettopp fordi, vi begge har jobber hvor det å være med mennesker, spise med de etc er en stor del av hverdagen. Derfor har vi overhode ikke noe ønske om å ikke kunne velge bort den biten på bryllupsreisen vår. Jeg er helt sikker på at cruise er en fin ferieform, men jeg/vi tar ikke "sjansen" med hardt oppsparte penger når vi er usikre på om dette virkelig er noe vi kommer til å like. TS Anonym poster: e6d1c0d7c4a3aa2591b5761f003d69e9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #25 Skrevet 22. januar 2013 Nå ser jeg dere har slått det fra dere, men vi reiste med Princess cruises. Lekre skip, færre barn enn på RCCL, når man velger "anytime dining" er det null problem å be om 2-mannsbord (det gjorde vi hver kveld). Nydelig mat, hakket over RCCL vil jeg si. Utendørskino på kveldene "movies under the stars", veldig koselig Hyggelig betjening, og mange flotte ruter i Europa. Showene er bedre på RCCL, og det er flere kurs og aktiviteter (ala dansekurs) der. Men ellers var det mere "luksusfølelse" over Princess, og mange detaljer som gjorde at man ble satt pris på. For eksempel gikk de rundt med nybakte sjokoladekjeks (helt usannsynlig gode) og melk til de som satt og så filme ute på kvelden, når du har vært i land og skal ombord står de klare med kalde kluter du kan kjøle deg ned med, bedre roomservice meny, den beste pizzaen jeg har smakt på cruise, og i det hele tatt en storartet opplevelse. Vi var ombord i 12 netter , det skulle gjerne vært 12 til. Anonym poster: 4803d1cade34e30a935f685b1c1f902f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #26 Skrevet 22. januar 2013 Nå ser jeg dere har slått det fra dere, men vi reiste med Princess cruises. Lekre skip, færre barn enn på RCCL, når man velger "anytime dining" er det null problem å be om 2-mannsbord (det gjorde vi hver kveld). Nydelig mat, hakket over RCCL vil jeg si. Utendørskino på kveldene "movies under the stars", veldig koselig Hyggelig betjening, og mange flotte ruter i Europa. Showene er bedre på RCCL, og det er flere kurs og aktiviteter (ala dansekurs) der. Men ellers var det mere "luksusfølelse" over Princess, og mange detaljer som gjorde at man ble satt pris på. For eksempel gikk de rundt med nybakte sjokoladekjeks (helt usannsynlig gode) og melk til de som satt og så filme ute på kvelden, når du har vært i land og skal ombord står de klare med kalde kluter du kan kjøle deg ned med, bedre roomservice meny, den beste pizzaen jeg har smakt på cruise, og i det hele tatt en storartet opplevelse. Vi var ombord i 12 netter , det skulle gjerne vært 12 til. Anonym poster: 4803d1cade34e30a935f685b1c1f902f Tusen takk for tips :-). Kanskje verdt å ta en nærmere titt på ja. TS Anonym poster: e6d1c0d7c4a3aa2591b5761f003d69e9
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2013 #27 Skrevet 22. januar 2013 Nå ser jeg dere har slått det fra dere, men vi reiste med Princess cruises. Lekre skip, færre barn enn på RCCL, når man velger "anytime dining" er det null problem å be om 2-mannsbord (det gjorde vi hver kveld). Nydelig mat, hakket over RCCL vil jeg si. Utendørskino på kveldene "movies under the stars", veldig koselig Hyggelig betjening, og mange flotte ruter i Europa. Showene er bedre på RCCL, og det er flere kurs og aktiviteter (ala dansekurs) der. Men ellers var det mere "luksusfølelse" over Princess, og mange detaljer som gjorde at man ble satt pris på. For eksempel gikk de rundt med nybakte sjokoladekjeks (helt usannsynlig gode) og melk til de som satt og så filme ute på kvelden, når du har vært i land og skal ombord står de klare med kalde kluter du kan kjøle deg ned med, bedre roomservice meny, den beste pizzaen jeg har smakt på cruise, og i det hele tatt en storartet opplevelse. Vi var ombord i 12 netter , det skulle gjerne vært 12 til. Anonym poster: 4803d1cade34e30a935f685b1c1f902f Hvor dro dere og hva lå prisene på? Var lugarene ok? TS Anonym poster: e6d1c0d7c4a3aa2591b5761f003d69e9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2013 #28 Skrevet 23. januar 2013 Jeg tror dere ville likt cruise. Det er fantastisk, spesielt celebrity. Går dere for aquaclass der, får dere egne bord, får spise når dere vil og får fantastisk service :-) Anonym poster: c6e822d2dc00440418c5c355b270bee5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå