Gjest aam1972 Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Hei Barna mine vil ikke ha skolemelk, og jeg leter derfor etter passende prosjonsbokser med juice eller annen passende drikke de kan ta med seg i nistepakken. Problemet er at drikken enten er store og dyre ( som feks Tine sine prosjonspakker med juice) eller så er det bare sukkervann. De har blitt for store til de små drikkeyughurtene til Danone, og jeg lurer på om dere har noen anbefalinger til alternativer til de små drikkeflaskene med vann som de nå får med deg.
Gjest Nikki09 Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Kan du ikke kjøpe juice i vanlige kartonger og en type drikkeflaske også bare helle over? 7
Gjest aam1972 Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Kan du ikke kjøpe juice i vanlige kartonger og en type drikkeflaske også bare helle over? Jo, det kan jeg men da må jeg vaske flaskene og så glemmer vi det og så blir det dårlig lukt etc etc Er litt lat ser du ............ Endret 14. januar 2013 av aam1972
Gjest Mann på 47 Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Hei Barna mine vil ikke ha skolemelk, og jeg leter derfor etter passende prosjonsbokser med juice eller annen passende drikke de kan ta med seg i nistepakken. Problemet er at drikken enten er store og dyre ( som feks Tine sine prosjonspakker med juice) eller så er det bare sukkervann. De har blitt for store til de små drikkeyughurtene til Danone, og jeg lurer på om dere har noen anbefalinger til alternativer til de små drikkeflaskene med vann som de nå får med deg. Kan du ikke heller gi de cola? Tross alt er det ikke mer sukker enn juice. Spøk til side; skjønner ikke hvorfor de ikke kan drikke vann. Hvorfor skal de ha erstatning for det?
Gjest Nikki09 Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Jo, det kan jeg men da må jeg vaske flaskene og så glemmer vi det og så blir det dårlig lukt etc etc Er litt lat ser du ............ Ser problemet det er nok det som blir billigst i lengden, men hvis du bor nærme grensa så vet jeg at de har litt større utvalg på juice i små kartonger i Sverige
Chloe- Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Drikker de sjokolademelk? Send med Oboy-pulver. Da jeg var ung hadde vi det oppi sånne små bokser til filmen i fotoapparatet. 1
Gjest aam1972 Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Drikker de sjokolademelk? Send med Oboy-pulver. Da jeg var ung hadde vi det oppi sånne små bokser til filmen i fotoapparatet. ja det gjorde vi jo :-) Jeg kan høre med dem ( og sjekke at skolen ikke har en policy som forbyr dette)
Gjest aam1972 Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Kan du ikke heller gi de cola? Tross alt er det ikke mer sukker enn juice. Spøk til side; skjønner ikke hvorfor de ikke kan drikke vann. Hvorfor skal de ha erstatning for det? De spiser lite og jeg må bruke alle mulige metoder for å få i dem litt kalorier og næringstoffer
skruf Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Her har barna med seg hver sin camelbackflaske med vann på skolen. Minstejenta har i tillegg skolemelk, størstejenta har ikke etter eget ønske. Jeg ser ikke helt poenget å sende med saft eller juice, selv om barna er småspiste (det er min største), blir ikke bedre av å drikke seg mett på noe med masse sukker i. 16
Gjest aam1972 Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 Her har barna med seg hver sin camelbackflaske med vann på skolen. Minstejenta har i tillegg skolemelk, størstejenta har ikke etter eget ønske. Jeg ser ikke helt poenget å sende med saft eller juice, selv om barna er småspiste (det er min største), blir ikke bedre av å drikke seg mett på noe med masse sukker i. Hei, kan jeg spørre hva de har i nistepakken?
Furstina Skrevet 14. januar 2013 #11 Skrevet 14. januar 2013 Vatten är väl gott att ha i matpakken? Mina barn får det (även om sonen älskar mjölk och dricker det på skolan). På tur på vintern brukar de bägge få te. Hon gillar grönt te, och han roibush (gärna ljummet, inte hett).
skruf Skrevet 14. januar 2013 #12 Skrevet 14. januar 2013 Hei, kan jeg spørre hva de har i nistepakken? Størstejenta bruker å ha med seg 1 skive grovbrød med f.eks leverpostei, agurk og majones, eller f.eks trønderfår, agurk og majones. Hun er ikke glad i frukt, så hun bruker å ha med seg gulrot eller kålrabistenger. Hun er småspist, så derfor bare ei skive. Minstejenta spiser mere, så hun har med seg to skiver grovbrød med f.eks makrell i tomat, ost og skinke, kaviar og majones.... Hun har skolemelk, så får en boks lettmelk hver dag, i tillegg er hun med på skolefruktordning, så hun får ei frukt hver dag på skolen. Sender også med henne oppkuttet gulrot eller kålrabi. Baker brød selv, så det er alltid grovt. Av og til baker jeg opp litt grove rundstykker eller horn på søndager, som de kan få istedet for brød. Likedan kan pitabrød fyllt med salat, skinke og jarlsberg være en variasjon. Evt grove pestosnurrer (lager grov deig, kjevler et rektangel, tar 1 glass pesto og smører utover, tar på skinke og revet ost, ruller sammen og lager snurrer), det liker de veldig godt. 1
Gjest aam1972 Skrevet 14. januar 2013 #13 Skrevet 14. januar 2013 Størstejenta bruker å ha med seg 1 skive grovbrød med f.eks leverpostei, agurk og majones, eller f.eks trønderfår, agurk og majones. Hun er ikke glad i frukt, så hun bruker å ha med seg gulrot eller kålrabistenger. Hun er småspist, så derfor bare ei skive. Minstejenta spiser mere, så hun har med seg to skiver grovbrød med f.eks makrell i tomat, ost og skinke, kaviar og majones.... Hun har skolemelk, så får en boks lettmelk hver dag, i tillegg er hun med på skolefruktordning, så hun får ei frukt hver dag på skolen. Sender også med henne oppkuttet gulrot eller kålrabi. Baker brød selv, så det er alltid grovt. Av og til baker jeg opp litt grove rundstykker eller horn på søndager, som de kan få istedet for brød. Likedan kan pitabrød fyllt med salat, skinke og jarlsberg være en variasjon. Evt grove pestosnurrer (lager grov deig, kjevler et rektangel, tar 1 glass pesto og smører utover, tar på skinke og revet ost, ruller sammen og lager snurrer), det liker de veldig godt. Håper du innser hvor heldig du er som får i dem så mye god og sunn mat.
skruf Skrevet 14. januar 2013 #14 Skrevet 14. januar 2013 Håper du innser hvor heldig du er som får i dem så mye god og sunn mat. Det er ikke snakk om å være heldig, men de får ikke usunne alternativer i hverdagen. Størstejenta var et sant mareritt da hun var mindre, spiste minimalt, og ufattelig kresen (ganske kresen enda, liker ikke noen form for frukt, syltetøy, bær, gele, ren fisk, minimalt med grønnsaker....). Minstejenta har heldigvis alltid hatt god appetitt og er altspisende:) Hun er veldig glad i f.eks syltetøy, hapå, sjokade, men sånt er forbeholdt lørdager og søndager. Jeg legger og vekt på å lage fristende mat til de, selv om den er sunn, som f.eks pestosnurrene. Omelett og er fort gjort å mekke sammen, kan spises til kvelds og rester i mateska dagen etter:) 8
tingeling Skrevet 14. januar 2013 #15 Skrevet 14. januar 2013 Hva med disse proteindrikkene som man kan kjøpe på apoteket?
ainna Skrevet 14. januar 2013 #16 Skrevet 14. januar 2013 Her har barna med seg hver sin camelbackflaske med vann på skolen. Minstejenta har i tillegg skolemelk, størstejenta har ikke etter eget ønske. Samme her, de flaskene fungerer kjempebra. Som oftest har de vann med seg, og en sjelden gang innimellom er det juise i flaskene, men det er gjerne på turer ol..
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2013 #17 Skrevet 14. januar 2013 Jeg sender med saft, det er det mindre sukker i og er billigere enn juice.
skruf Skrevet 14. januar 2013 #18 Skrevet 14. januar 2013 (endret) Samme her, de flaskene fungerer kjempebra. Som oftest har de vann med seg, og en sjelden gang innimellom er det juise i flaskene, men det er gjerne på turer ol.. De gangene jentene har turdag, skøytebanedag, skidag o.l så får de med noe ekstra, som saft til drikke, kakao.....og står det at de kan få ta med sjokolade så får de selvfølgelig det:) Endret 14. januar 2013 av maya76
Ulrikke Skrevet 14. januar 2013 #19 Skrevet 14. januar 2013 2.klassingen min har hatt skolemelk fram til nå, men etter å ha fått hjem kartonger det knapt har vært tatt en slurk av mer som regel enn unntak, bestemte vi at nå fram til sommeren blir det ikke skolemelk på henne. På turdager har hun kakao med, men ellers har hun ei flaske med vann. Den kan hun etterfylle så mye hun orker.
Gjest Funky Punk Skrevet 14. januar 2013 #20 Skrevet 14. januar 2013 Kjöp en liten drikkeflaske og fyll den med vann. Skulle den bli glemt i sekken så gjör ikke det noe mtp lukt og slikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå