Gå til innhold

Hvordan ville du reagert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mora mi bor sammen med stefaren min som er psykisk og fysisk voldelig. Jeg har vært i kontakt med barnevernet, og mamma har ikke trodd på meg og tror fortsatt ikke på meg. Jeg bor alene sammen med pappaen min, selv om han er opptatt døgnet rundt og har litt vel lite mat, så er det ok her. Men mora mi foreslår hele tida at jeg kan komme og spise middag, ligge over, komme på besøk, osv.. Selv om stefaren min er hjemme! Også snakker hun om han hele tida. Og jeg føler meg ubehagelig når hun gjør det. Får en klump i halsen bare noen nevner navnet hans. Jeg syns det er dårlig gjort av henne. Jeg har sagt ifra at jeg ikke liker det, men hun hører ikke på meg. Jeg unngår moren min fordi hun lot meg flytte til pappa. Hun valgte stefaren min fremfor meg. Hun trodde på han og ikke meg. Hun lot han bli boende og ikke meg. Hun hører ikke på meg.

Hun har spurt om jeg vil ligge over i neste helg fordi da er stefaren min bortreist. Jeg vet ikke hva jeg skal svare. Jeg er sur på henne og blir egentlig bare i trist humør av å være i hennes nærvær. Burde jeg dra?

-er 15 år, jente

Anonym poster: ef0753dc7ec7e63e2ec7a772b3f4203c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du burde ikke dra! Har du fortalt din far at din stefar slår deg? Jeg mener du helt klart bør ringe bare barnevernet, og sammen med de politianmelde stefaren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en innviklet og vanskelig sak. Ta kontakt med helsesøster, lege, helsestasjon eller ppt-tjenesten, du trenger noen du kan prate skikkelig med.

Anonym poster: cbb2e08fdb4bf7ab66bc38c434e902ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du burde ikke dra! Har du fortalt din far at din stefar slår deg? Jeg mener du helt klart bør ringe bare barnevernet, og sammen med de politianmelde stefaren din.

Ja, selvfølgelig vet han det når barnevernet er innblandet. Problemet er at ingen tror på meg!

Anonym poster: ef0753dc7ec7e63e2ec7a772b3f4203c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, du burde dra! Da får dere endelig mor/datter -tid alene, og kanskje du da får henne til å innsè det.

Det virker som om hun savner deg veldig mye. Kanskje hun nå er villig til å høre litt bedre på hva du har å si?

Om det ikke funker, syns jeg du bør prøve å tenke ut en måte å bevise din stefars missbruk mot deg.

Det må være svært frustrerende å ikke bli trodd ang. noe så viktig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet for få detaljer om saken til å "tro" så mye, men kanskje moren din tror litt på deg, men at hun er redd for han selv? Kanskje han er like voldelig mot henne?

Kanskje hun er redd for å finne en grunn hvor hun må forlate han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...