Ikkeviktig Skrevet 14. januar 2013 #1 Skrevet 14. januar 2013 Det kan være kjekt å vite.. Enkelt og greit, hva er de aller første graviditets tegnene? Når får man ømme bryster etter ''unnfangelsen''? Har selvfølgelig googla dette, og veit jo at man får uteblitt mens, kvalme, ømme bryster, endret luktesans og mer apetitt etterhvert, men lurer altså på de aller TIDLIGSTE tegnene, og når man pleier å få dem?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #2 Skrevet 14. januar 2013 Er vel festeblødning og mensmurringer som er mest vanlig å oppdage først ettersom jeg har hørt hvertfall. Anonym poster: 37ab0ea293e21e4eac6975226847c8e3
Lizbeth Skrevet 14. januar 2013 #3 Skrevet 14. januar 2013 Jeg kan bare snakke for meg selv Humørsvingningene kom 3DPO, og varer ennå Ellers ble brystene utrolig ømme, jeg kunne (og kan fremdeles ikke) dusje uten å holde foran de. Bare vannet treffer gjør det vondt. Det jeg også merket, og fremdeles merker, er at jeg er utrolig trøtt og sliten KONSTANT. Alt dette begynte rundt 3-4 DPO.
Lizbeth Skrevet 14. januar 2013 #4 Skrevet 14. januar 2013 Ikke alle har festeblødning, det hadde ikke jeg Men mensmurringer ja, det har jeg hatt siden EL.
Stinelin Skrevet 14. januar 2013 #5 Skrevet 14. januar 2013 Jeg har hatt en runde med diarè som første tegn ved begge svangerskap. Når jeg tenker meg om var jeg oppe og kastet opp èn gang i dagene omkring unnfangelsen. Kanskje tilfeldig, men ikke likt meg. Og så mistet jeg lysten på kaffe, DA skjønte jeg at det var noe muffens!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #6 Skrevet 14. januar 2013 Hos meg var de første tegnene, i denne rekkefølgen: - festeblødning 4-5 dager etter eggløsning - mye luft i magen (startet før forventet mens og varte leeenge) - mensen kom ikke - mensmurringer og stikninger nede til venstre Anonym poster: 5fd6acaebdb27d1cfc5eb5456f75195b
Gjest celine Skrevet 14. januar 2013 #7 Skrevet 14. januar 2013 Her var det en ulogisk og uforklarlig lyst på tomater - tror jeg kunne ha spist en kilo... Skjønte aldri sammenhengen da det skjedde, men det gikk opp for meg i etterkant, begge gangene
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #8 Skrevet 14. januar 2013 Oæ, her skulle jeg ikke gått inn, får noia! Dobbelt så store (og ømme) pupper over natten, diaré i noen dager, mens som bare varte i 1-2 dager, kvalme, et underliv som stikker skikkelig ut, slitenhet og en appetitt fra en annen verden.. Forrige gang fikk jeg hyperemesis, så det var egentlig bare kvalmen jeg rakk å legge merke til. Den kom tvert, og varte leeenge. Anonym poster: 4ed1d3a0e0d5fb80a6e1cdaad6b03624
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #9 Skrevet 14. januar 2013 Mensmurringer, ømme pupper og diare får jeg hver mnd i 1-2 døgn før mensen kommer, så for meg er ikke det et gravidtegn, for meg er det et tegn på at mensen kommer. For meg er det at jeg ikke får disse tingene før manglende mens et gravidtegn Første graviditet, ingen menssmurring, diare eller ømme pupper før manglende mens. Mensen kom ikke og jeg testet positivt i uke 4. Frem til uke 6 bittelitt humørsvigninger og veldig glad i hvitløk, noe jeg ikke likte før. I uke 6 våknet jeg opp en morgen veldig kvalm og svimmel, ble lett sliten fra da, og noen dager senere våknet jeg opp med mye større pupper, ingen bh'er passet og puppene var bittelitt ømme. I tillegg var areolaene litt større og mørkere. Og fra samme uken stikking i livmora, og senere kom alle andre gravideting. Andre graviditet, ingen menssmurring, diare eller ømme pupper, og ingen mensen. Er i uke 4 nå så vet ikke mer Vi er alle forskjellige så man kan ikke tru at man får alle de samme symptomene som alle andre! Anonym poster: 037f54fe32423c539d23faffb7732916
idalida Skrevet 14. januar 2013 #10 Skrevet 14. januar 2013 -festeblødning først -ikke mens - mensmurringer -såre pupper uke 6+4
Ikkeviktig Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 14. januar 2013 Masse nyttig info her! Takk for alle svar. For å gå litt 'off topic' her nå, var hos helsesøstra idag og tok en graviditetstest. Hadde ubeskytta sex for en uke og en dag siden for å være korrekt og fikk beskjed om å dra tilbake å teste meg på nytt om 1 uke for å være på den sikre siden. Den testet negativ, men det var ikke morgenurin + at det kan vell teste feil i og med at det bare er 1 uke siden? Har mye luft i magen, men det kan jo være pga all maten jeg har spist idag Har ikke merket noe spesielt mer med tanke på graviditetstegn heller da, men det er kanskje også litt tidlig?
Ikkeviktig Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2013 Oæ, her skulle jeg ikke gått inn, får noia! Dobbelt så store (og ømme) pupper over natten, diaré i noen dager, mens som bare varte i 1-2 dager, kvalme, et underliv som stikker skikkelig ut, slitenhet og en appetitt fra en annen verden.. Forrige gang fikk jeg hyperemesis, så det var egentlig bare kvalmen jeg rakk å legge merke til. Den kom tvert, og varte leeenge. Anonym poster: 4ed1d3a0e0d5fb80a6e1cdaad6b03624 Hva mener du med et underliv som stikker skikkelig ut? Har oppdaget jeg en liten ''rift'' i underlivet eller skal jeg si bittelitt løs hud.. Det er ikke snakk om mye, men en kjempetynn strek på ca 2cm som ser ut som det har blitt ''revet'' ut på en måte. Men det er vell ikke et graviditetstegn?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2013 #13 Skrevet 14. januar 2013 Mensen kom ikke og orket ikke gi like mye på jobb, var trøttere i kroppen. Graviditet var ikke i mine tanker helt, så la vel ikke merke til om det var noen "rariteter" Lykke til! Anonym poster: 41b7f0e5cf337242c29ec59db1e9daf1
idalida Skrevet 15. januar 2013 #14 Skrevet 15. januar 2013 Hva mener du med et underliv som stikker skikkelig ut? Har oppdaget jeg en liten ''rift'' i underlivet eller skal jeg si bittelitt løs hud.. Det er ikke snakk om mye, men en kjempetynn strek på ca 2cm som ser ut som det har blitt ''revet'' ut på en måte. Men det er vell ikke et graviditetstegn? Har jeg ikke hørt før.. underliv som stikker ut? Jeg er litt hoven der nede og kjønnsleppene stikker ut litt.. kanskje det hun mente? å ta test en uke etter befruktning kan være litt tidlig ja.. og det er alt for tidlig å få symptomer. jeg blir luftig i magen mellom eggløsning og mens, så ikke akkurat et symptom.. ta test om ei ukes tid, da vil testen være helt sikker! Lykke til!
le_ofte Skrevet 15. januar 2013 #15 Skrevet 15. januar 2013 Her var det første tegnet at jeg ikke hadde lyst på frokost, eller mat overhodet.. Kom vel 10 dager DPO. Ellers sovnet jeg på sofaen hver dag de første ukene
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2013 #16 Skrevet 16. januar 2013 Hva mener du med et underliv som stikker skikkelig ut? Har oppdaget jeg en liten ''rift'' i underlivet eller skal jeg si bittelitt løs hud.. Det er ikke snakk om mye, men en kjempetynn strek på ca 2cm som ser ut som det har blitt ''revet'' ut på en måte. Men det er vell ikke et graviditetstegn? Haha, i panikkens vrede fant jeg ikke riktige ord. Mente at nedre del av magen buler ut, men kun heelt nederst. Har "lav" livmor som ligger bakover, det var akkurat der det stakk ut forrige gang. Jeg tok test i dag, den var negativ. Men den stoler jeg ikke på, klarte ikke vente til neste morgen, så det blir en ny en imorgen tidlig Anonym poster: 4ed1d3a0e0d5fb80a6e1cdaad6b03624
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå