Gå til innhold

Ting som gjør meg mett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg prøver å slanke meg. Spiser veldigveldig mye, så jeg prøver å tone ned litt på mengden med mat. Noe som gjør meg mett? Hvis dere skal foreslå mat må det være veldig sunt og ha lavt kaloriinhold/fettinnhold/karbohydrater.

Anonym poster: cddd18f0a4a0a7631d2d6e21c8852186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får metthetsfølelse av suppe. Noe med varmen tror jeg. Når jeg toner på vekten drikker jeg mye te og vann og spiser suppe. Suppe kan være spennende! Hvor sunt det er kommer an på hva du har i.

Skrevet

Mer protein og fiber, i tillegg til mye grønnsaker holder meg mett lenge

Skrevet

Smoothie og te hjelper meg mye med tanke på søtsuget. Spiser mye krydra mat så jeg drikker mer vann til måltidene. Jeg begynte rett og slett med å spise 1/3 mindre enn det jeg vanligvis spiste i noen uker. Tilslutt ble jeg mett på mindre mat. Magesekken blir mindre dersom du ikke fyller den helt. Den er elastisk og vil derfor utvide seg når du spiser deg stappmett, og derfor vil du alltid ha et behov for å spise mer etterhvert som magesekken utvider seg. Så ville unngått å spise meg for mett. Ta pauser under måltidene, siden det tar tid før magesekken sier fra til hjernen. Sitt også rett i ryggen da man også får en raskere metthetsfølelse enn når du sitter som en "banan" i ryggen.

Anonym poster: 32ef6fd1fdee9b08ff62dbbbc132e126

Skrevet

AB over her. Som flere har nevnt er suppe veldig mettende for min del også. Kan også nevne havregrøt, og omelett. Havregrøt har veldig høyt karbohydratinnhold, men er veldig bra for blodsukkeret ditt :) som kanskje hjelper deg å holde deg unna søtsaker resten av dagen? Vil også anbefale deg å prøve flere typer matvarer du kanskje ikke har tenkt på før. som f.eks knekkebrød. Jeg var ikke noe fan, før jeg prøvde ryvita med sesamfrø og nå spiser jeg det hver dag til frokost og kvelds. Så gjelder vel å prøve seg litt frem på matbutikken.

Anonym poster: 32ef6fd1fdee9b08ff62dbbbc132e126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...