Gå til innhold

Flau fobi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig flau fobi... Jeg takler ikke lyden av menn som urinerer... Flesteparten av dere ler sikkert når dere leser dette, og jeg må innrømme at jeg syns det er helt latterlig og teit selv, men jeg kan ikke noe råd for det. Er det noe galt med meg? Har aldri turt å si det til noen.

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en veldig flau fobi... Jeg takler ikke lyden av menn som urinerer... Flesteparten av dere ler sikkert når dere leser dette, og jeg må innrømme at jeg syns det er helt latterlig og teit selv, men jeg kan ikke noe råd for det. Er det noe galt med meg? Har aldri turt å si det til noen.

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

Jeg synes ikke det er latterlig. Gjelder dette bare menn eller kvinner også? Hvilket kjønn er du? :)

Anonym poster: 063fb4e6589ef047e10a372c3ce3f34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er latterlig. Gjelder dette bare menn eller kvinner også? Hvilket kjønn er du? :)

Anonym poster: 063fb4e6589ef047e10a372c3ce3f34f

Dette gjelder kvinner også, men menn er i mye større grad.

Er kvinne.

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette gjelder kvinner også, men menn er i mye større grad.

Er kvinne.

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

I hvilke situasjoner er du utsatt for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilke situasjoner er du utsatt for dette?

Ehm, over alt? Offentlige toalett, i mitt eget hjem, på besøk hos folk, osv?

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må inrømme at jeg synes det var en litt morsom fobi, men absolutt ikke noe å være flau over.

Mennesker har jo fobier for alt det går ann å tenke seg, og da mer jeg ALT.

Rart at lyden fra menn var mer avskrekkende, synes lyden damer lager er langt mer voldsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Ehm, over alt? Offentlige toalett, i mitt eget hjem, på besøk hos folk, osv?

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

Er det så lytt alle steder, da? På offentlige toaletter kan man høre folk urinere selvsagt, men på de andre stedene du nevner, ligger vel toalettet mer skjermet? Uansett er dette noe du rett og slett må tåle, eventuelt bruke ørepropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lytt alle steder, da? På offentlige toaletter kan man høre folk urinere selvsagt, men på de andre stedene du nevner, ligger vel toalettet mer skjermet? Uansett er dette noe du rett og slett må tåle, eventuelt bruke ørepropper.

"noe du rett og slett må tåle"? Er det slik man behandler en fobi?

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"noe du rett og slett må tåle"? Er det slik man behandler en fobi?

Anonym poster: 429a78140949c3a3765da16795f20daf

Det jeg mente, var rett og slett at noe du ikke kan unngå, må du lære deg å takle. Ikke noe vondt ment. Hvordan gjør du det når du selv urinerer? Du lager vel også lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten en formening om hva det kan komme av, eller når sånn ca det startet?

Har en kompis som ser rimelig herda ut (to meter og veier 120kg bare muskler, masse tÆttiser og greier) han er LIVREDD for alt som kan ligne på veps. Sånn som bitte små fruktfluer og slikt :D

Han ble stukket av veps som liten og hadde en mor som var helt hysterisk, og sånn fikk han svarte og gule striper-fobi.

Kjenner mange med fobier, og alle startet med en eller annen opplevelse som ble oppfattet som traumatisk på et vis når de var små.

Er ikke noen spesialist akkurat, men jeg inbiller meg at det kanskje kan hjelp å finne ut av hva som var årsaken til at du fikk den fobien i utganspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fobi for veps, humler og bier da en venninne av meg ble stukket av en humle da jeg gikk i barnehagen. Hun skrek som om hun skulle dø og etter det skjedde det noe med meg. Om noen av disse kommer i nærheten av meg så er jeg plutselig som et lyn! Kan sitte på cafe og være på andre siden av gata på 2 sekunder om jeg ser en veps i nærheten.

Jeg har klart å bli litt roligere ved å prøve å roe ned hjerne, pust og hjerte når en veps er i nærheten, men kommer den "buzze" lyden plutselig på meg så kan jeg allikevel bli hysterisk(pinlig de gangene det viser seg å være en flue).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn at du bare må bort derfra når du hører lyden, eller syns du det bare er ekkelt og ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her så har fobier som oftest en opplevelse bak seg. Jeg har fobi for veps jeg og, nettopp fordi jeg ble stukket så mange ganger når jeg var liten.

Jeg har en litt merkelig opplevelse faktisk. Jeg var på konsert en gang hvor det var veldig høy musikk. Jeg fikk plutselig panikk pga lyden og måtte komme meg unna. Vell uten for området fikk jeg et tilbakeblikk fra at jeg hadde fått et slikt panikk annfall før. Jeg fortalte mamma "Jeg trur det bare har skjedd èn gang før, men jeg kan ikke huske hvor eller når det har skjedd. Jeg husker bare den høye musikken og at jeg ikke så noenting. Det var varmt, men mer enn det husker jeg ikke. Det må vært en drøm jeg husker tilbake til". Da sa hu "Merkelig. For når jeg var 8 mnd gravid med deg, så var vi i svømmehallen på et stevne. De begynte plutselig å spille høy musikk, og etter det så sparka du så utrolig hardt og mye, at vi trudde det var rier. Trygt fremme på sykehuset roet du deg ned, men som spebarn holdt vi deg unna musikk en stundt".. Så denne panikken jeg får noen ganger av høy musikk kan gå så langt tilbake til at jeg var i mamma sin mage. Tenk nøye etter om du har opplevd noe med mannfolk-tissing(litt morsom forbi faktisk)

Anonym poster: b751b66b89551b0ffe9b4917c666b442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...