Gå til innhold

Kaster dere magasiner?


Gjest Pii

Anbefalte innlegg

Gjest Nefertiti

Jeg har alltid lurt på hva andre gjør når de har lest magasinene sine (interiør, livsstils, ukeblader, bilmagasiner etc.)

Personlig har jeg ikke så stort hus, så jeg kaster magasinene etter jeg har lest dem 2-3 gjerne 4 ganger. De magasinene jeg kan finne på å samle på er interiørmagsiner eller enkle artikkler fra andre blader.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Uff. :-? De ligger og slenger veeeldig lenge, så settes de opp på loftet, hvor de ofte blir hentet ned igjen når jeg må ha tak i en artikkel eller lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uhyre sjelden jeg kjøper slike blader.

Derfor blir de boende hos meg en stund når de først kommer inn døra.

De fleste liger i en bunke i en dyp bokhylle og kastes når jeg har skikkelig opprydning i stua.

Dette er en av grunnene til at jeg har sluttet å kjøpe magasiner og heller kjøper bøker. Magasinene blir ofte lest en gang eller to og siden blir de liggende. Bøkene ser i alle fall fine ut i hylla :wink: .

Et interiørmagasin koster mellom 50 og 100 kroner. En bok koster mellom 300 og 500 kroner. Om man kjøper 3 magasiner i måneden, så er det ikke mye som skal til før man kan kjøpe en bok i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 2 år siden kastet jeg 3 sorte søppelsekker fulle av magasiner. Hovedsaklig interiørmagasiner. Angrer bittert. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper ytterst sjelden, men når jeg er lei dem tar jeg de med på jobb. Jeg jobber nemlig sammen med fjorten damer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tar vare på dem en stund, men kaster dem når det begynner å flyte over. Det er med interiører som med alt annet, det er motestoff og hva skal man med interiørblader som er flere år gamle? Men jeg leverer til resirkulering altså - kaster ikke i søpla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjøper 3 magasiner i måneden' date=' så er det ikke mye som skal til før man kan kjøpe en bok i stedet.[/quote']

Men det blir ikke mye å hvile øynene på som magasiner gir da! Men jeg er også begynt å kjøpe mer bøker. Jeg er bare sååååå dritlei reklame og moter at jeg spyr. Så det eneste jeg kjøper er Illustrert Vitenskap og PC blader av og til Se og Hør (TV guide) :roll: ...og dette hiver jeg sånn jeg har storrydding, og så sparer jeg på Nemi, som jeg abonnerer på.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Jeg kaster ingen av motebladene jeg kjøper men har de organisert etter utgivelsesdato, jeg bruker dem som ref. i arbeidet mitt så for meg er de som oppslagsverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser jeg svært lite blader (bøker er mye bedre!), men de gangene jeg kjøper det så leser jeg gjennom én gang og kaster det (eller, det resirkuleres da). Har ærlig talt ingen interesse av å spare på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare sååååå dritlei reklame og moter at jeg spyr.

Åh, så enig jeg er! Selv de bladene jeg anser som "bedre" (altså inneholder til dels interessante artikler) som f.eks. Marie Claire er jo proppfulle av moter, moter, moter. Noe så gørr kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Enten så kaster jeg dem, eller så gir jeg en bunke til mormor som hun tar med på eldresenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at bøkene gir mer. Da kan jeg til en viss grad bestemme innholdet selv og slipper reklame og annet dill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at bøkene gir mer. Da kan jeg til en viss grad bestemme innholdet selv og slipper reklame og annet dill.

Den derre Lea, er jeg hjertens enig i.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bladene mine videre, først og fremst til min søster, men ellers til hvem som helst som kommer inn i mitt hus og kaster et blikk på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Bonytt er det eneste magasinet jeg leser regelmessig - for det abbonerer jeg på. Jeg har aldri kastet et eneste et, syntes det er artig å lese dem om og om igjen. Men de kommer jo bare ca en gang i mnd.

Ukeblader kjøper jeg sjelden, men de kvitter jeg med med etter noen uker - enten gir jeg dem vekk eller jeg leverer de til resirkulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster det i søpla.

Det som er ekstra interessant, klipper jeg ut og setter i en perm. :wink:

Me too... :-) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på mine blader. jeg syns blader er så dyrt at jeg ikke har hjerte til å kaste dem!

når de har samlet støv en stund lar jeg lillesøster ta dem over til hun er lei av dem og dytter dem tilbake under senga mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også abonnere på bonytt..

Ville bare si at mamma har en fin ordning med en venninne. Mamma kjøper Allers, og venninnen Norsk Ukeblad. Etter 4-6 uker bytter de stabler, og får slik dobbelt så mye lesestoff for ett abonnement. De fleste jeg kjenner er også liberale med å gi bort blader når de er ferdige med dem til hvemsomhelst, hvis de da ikke sparer dem pga. spesielle artikler. Avansert resirkulering. Jeg er (dessverre) en samler av alt mulig som kanskje kommer til nytte en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...