Gjest LoisLane Skrevet 14. mars 2004 #1 Skrevet 14. mars 2004 Neida, ikke feilpostet til helse og kropp... Har altså kjøpt meg en parmaskinke. God den, men har dere noen forslag til hva jeg kan bruke den til annet enn å skjære i skiver og spise naturell?
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #2 Skrevet 14. mars 2004 Med melon, med parmesan, på pizza (gyselig godt med mozzarella!), i salat, på skive med tomat...
Gjest Tristessa Skrevet 14. mars 2004 #3 Skrevet 14. mars 2004 Eller du kan vikle den rundt kyllingfileter eller indrefilet (med ferk salvie til) som ekstra smak! Veldig godt.
Gjest Étoile Skrevet 14. mars 2004 #4 Skrevet 14. mars 2004 Du kan også surre parmaskinke rundt stykker med fiskefilet, f.ex torsk eller ishavsrøye, før du steker i en blanding av smør og olje i stekepanne. En god forrett er 3-4 lettkokte asparges pr. pers, rull en skive parmaskinke rundt og server m/ f.ex en sennepsvinaigrette. Eller på italiensk pizza, tynn bunn, tomatsaus, et par skiver skinke oppå, steke og servere med litt ruccola på toppen. Så mange muligheter...
Amarone Skrevet 16. mars 2004 #5 Skrevet 16. mars 2004 Eller som forrett med mozzarella. Legg en liten bit mozzarella, en halv (bløtet!) soltørket tomat, litt basilikum, salt og pepper på en tynn skinkeskive. Brett sammen skinken rundt innholdet, og stek kjapt i stekepanne, bare til osten har såvidt begynt å smelte. Spis med brød, olje og balsamico. Å, dette er så godt! Kanskje jeg skal foreslå for samboeren min å spise det i helga... Amarone
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå