Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2004 #1 Del Skrevet 14. mars 2004 Begynner å bli lei av at alle ferdige krydderblandinger er så fulle av salt! Kryddermiks til f.eks. taco og fajitas smaker bare salt. Så nå vil jeg lage mine egene! Noen som har "oppskrift"? Vil gjerne ha en litt meksikansk smak. antar at den bør inneholde dette, men ingen anelse om hvor mye av hva. pepper chilipulver hvitløkpulver løkpulver paprikapulver Hvis noen har andre hjemmelagde krydderblandinger må dere for all del dele med meg! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. mars 2004 #2 Del Skrevet 14. mars 2004 Cajun Spice Mix synes jeg er kjempegod (og minner forøvrig om den du ser ut til å ønske), ikke bare til kreolsk mat, men f.eks. til hjemmelagede potetbåter, blander med olje og vender inn potetene før de stekes i ovnen. Ellers lager jeg gjerne cajun fried chicken strips med den, blander da 2 ss av blandingen i ca 1,5 dl mel, skjærer kyllingfilet i strimler som dyppes først i vispet egg og så i denne blandingen og friteres. Spice Mix inneholder i allefall 60 g paprikapulver, 30 g sort pepper, 1-2 ss cayennepepper (alt etter hvor sterk du vil ha den), 2 ss hvitløkspulver og 2 ss løkpulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2004 #3 Del Skrevet 15. mars 2004 Har funnet ut at det som gir den autentiske tacosmaken er spisskummen. Syns det er best å lage krydder pasta når jeg trenger det fremfor å blande feridg tørket krydder. Taco pasta holder seg ganske lenge siden det er mye chili og hvitløk i. Tacopasta til 1/2 kg kjøttdeig. vi liker det sterkt.. 3-4 røde chili, nesten alle frøene fjernet 1 hvitløk 1 t knuste spisskummenfrø 1/2 løk litt salt og pepper. Mos alt i hakkeboksen og stek i lag med kjøttdeigen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå