Gå til innhold

Hva ville du ha valgt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Lite mat (daglig rasjon, noen dager uten), fattig, bosted som kun dekker basisbehov(ikke innlagt vann og strøm), men du har alltid venner og familie rundt deg som hjelper deg når du trenger det, og v ice versa.

2. Nok mat,penger, Bra bosted med alle fasiliteter, men totalt alene 24 timer i døgnet,hele livet, eneste kontakt med andre mennesker er når du går på butikken en gang i uken.

Og hvorfor?

Anonym poster: 93ece10a52797f2816dd07c56871071d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville nok valgt nummer to, rett og slett fordi jeg ikke har noe godt forhold til min familie, så hvorfor skulle jeg bo i nærheten av noen jeg ikke vil få hjelp eller støtte fra uansett? Og venner kan jeg holde kotakt med via nett, telefon og vi kan reise på besøk til hverandre, og brevvennene mine kan jeg ha kontakt med hvor som helst i verden. Jeg er sånn at så lenge jeg har internett tilgang så føler jeg meg aldri alene:) Har jo hele verden på fanget!

Men selv om man flytter til et nytt sted så kan man jo alltids få seg venner og bekjente der også, selv om det er skummelt å flytte til et ukjent sted.

Meen, nå vet jeg jo ikke om du har et slikt familieforhold som jeg har. Så for dem som har et godt forhold til sin familie så ser jeg absolutt at noen velger det første. Om dette er noe som er aktuelt for deg TS, så må du bare vurdere ut fra din situasjon, for alle er jo individuelle.

Anonym poster: f7b6eec4347f31bc220e04b9f663b4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en tenkte situasjoner, der man faktisk har ett kjempe godt forhold til familie, som støtter opp om en,og har masse venner som er der for en.

Der av spørsmålet; ville du ha gitt opp mat og "luksus" for gode venner og famile, eller ville du ha beholdt maten og luksusen, for å tilbringe dine dager totalt isolert, utenom den turen på butikken en gang i uken.

Anonym poster: 93ece10a52797f2816dd07c56871071d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. For meg er det viktigere å ha noen rundt meg enn å være helt alene. Vil heller leve fattig og bli elsket, enn å leve rikt og bli alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Basert på formuleringen din får jeg intrykk av at din definisjon av bra bosted er innlagt strøm og vann, det finner jeg ikke særlig imponerende i seg selv så bare på det grunnlaget hadde jeg valgt alternativ nummer 1. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på formuleringen din får jeg intrykk av at din definisjon av bra bosted er innlagt strøm og vann, det finner jeg ikke særlig imponerende i seg selv så bare på det grunnlaget hadde jeg valgt alternativ nummer 1. :fnise:

Det var for å sette det på spissen, alle i dag tar innlagt vann og strøm for gitt. Om dette blir tatt fra de, ville de forsatt valgt familie og venner over rikdommen. På alternativ 2, ser du at jeg har lagt opp slikt at man har nok penger , så man kan kjøpe seg det meste men, ikke menneskelig kontakt, venner osv

Anonym poster: 93ece10a52797f2816dd07c56871071d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å leve uten vann og elektrisitet og på matrasjoner er et ganske hardt liv, uansett hva slags hjelp du ville fått fra familie og gode venner. Det er ikke verdt det. Jeg vil heller elske meg selv og nyte det jeg har.

Anonym poster: 5216ce8ce1c9a659a7f43a7457b3c7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...