Gjest LadySizz Skrevet 24. april 2013 #21 Skrevet 24. april 2013 Cipralex funket veldig kjapt for meg ihvertfall. Jeg trodde 100mg var ganske lavt? Cipralex har jeg brukt to ganger før. Første gangen funket det knall,andre gangen ikke i det hele tatt :/ Ja 100mg er veldig lite,men det er nok fordi de egentlig ikke visste om de kunne kalle det jeg har for bipolar,men de mente jeg måtte prøve denne medisinen for det allikevel da. Jeg slo ut høyt noen plasser i testene,men på andre plasser lavt,så resultatet ble litt vanskelig å lese mente det de,så det ble litt prøveprosjekt det hele..
Miller Skrevet 24. april 2013 #22 Skrevet 24. april 2013 Cipralex har jeg brukt to ganger før. Første gangen funket det knall,andre gangen ikke i det hele tatt :/ Ja 100mg er veldig lite,men det er nok fordi de egentlig ikke visste om de kunne kalle det jeg har for bipolar,men de mente jeg måtte prøve denne medisinen for det allikevel da. Jeg slo ut høyt noen plasser i testene,men på andre plasser lavt,så resultatet ble litt vanskelig å lese mente det de,så det ble litt prøveprosjekt det hele.. Jeg har ikke sjekket verdiene, for psykiateren mente at det var viktigere hvordan jeg hadde det, enn hvordan blodverdiene så ut. Skal du fortsette å gå opp i dose? Det er jo sånn at de er usikker på hvordan lamictal fungerer, de bare vet at det fungerer ut i fra erfaring. For meg har det ihvertfall begrenset både oppturer og nedturer
Gjest LadySizz Skrevet 24. april 2013 #23 Skrevet 24. april 2013 Jeg har ikke sjekket verdiene, for psykiateren mente at det var viktigere hvordan jeg hadde det, enn hvordan blodverdiene så ut. Skal du fortsette å gå opp i dose? Det er jo sånn at de er usikker på hvordan lamictal fungerer, de bare vet at det fungerer ut i fra erfaring. For meg har det ihvertfall begrenset både oppturer og nedturer Men der mener jeg faktisk psykiateren din har rett. Funker det,og du føler deg bedre er jo det bare flott Nei tror ikke det. Er jo selv uenig i diagnosen ang. bipolar. Føler aldri jeg har vært så opp og ned at de kan bruke det som diagnose,så skal på sykehuset for nye vurderinger snart. ¨Så da vil jeg egentlig seponere bort Lamictalen,også vil jeg prøve ny medisin for angsten min.. Nok en gang! Å gå på medisiner som ikke gjør noe som helst for meg etter 4mnd,ja da kan de finne noe annet å gi meg..
Gjest Skrevet 24. april 2013 #24 Skrevet 24. april 2013 Lamictal brukes også mot epilepsi, men mener du denne mot bipolar lidelse? Lamictal kan også brukes mot epilepsi, men da i en del høyere doser enn som stemningsstabiliserende. Lamicctal brukes ofte for å unngå nedturer mens epilepsimedisinen Orfiril brukes for å motvirke hypomanier. Selv går jeg på Orfiril mot epilepsi og skal snart begynne på Lamictal som stemningsstabiliserende.
Millimani Skrevet 28. april 2013 #25 Skrevet 28. april 2013 Jeg går på Lamictal mot epilepsi selv. Men Lamictal i denne tråden dreier seg kanskje mer om bipolar lidelse
Miller Skrevet 28. april 2013 #26 Skrevet 28. april 2013 Jeg går på Lamictal mot epilepsi selv. Men Lamictal i denne tråden dreier seg kanskje mer om bipolar lidelse Merket du forskjell på humøret når du begynte på lamictal?
Sukkerstøv Skrevet 29. april 2013 #27 Skrevet 29. april 2013 Jeg går på Lamictal, men jeg tar ikke mer enn 50mg om dagen, med andre ord går jeg på en veldig lav dose. Likevel merket jeg store forbedringer, har gått på den i 1 år nå og om jeg skipper den i 2-3 dager blir jeg helt nepe i stemningsleiet. Humøret svinger i hytt og pine og jeg får hodeverk, skjelvinger og diverse andre små plager... Så Lamictal fungerer utmerket for meg, holder stemningsleiet mitt stabilt. Skulle egentlig øke dosen til 100mg, men det ble ikke noe av når jeg fungerte så godt på en såpass lav dose.
Blod Skrevet 29. april 2013 #28 Skrevet 29. april 2013 Jeg prøvde det noen mnd rundt jule tider. Det funket ikke for meg, jeg ble skikkelig deprimert, følte meg bare helt tom... Jeg ble veldig annerledes. De rundt meg merket det veldig godt, jeg ble veldig hissig og irritert. Jeg svarte folk frekt, for jeg syntes det meste de sa var helt idiotisk. Brydde meg uansett ikke så veldig, jeg hadde det veldig vondt inni meg. Så jeg sluttet på dem og går nå på andre medisiner som virker kjempebra!
Millimani Skrevet 29. april 2013 #29 Skrevet 29. april 2013 Merket du forskjell på humøret når du begynte på lamictal? Må ærlig innrømme at det husker jeg ikke sikkert...er åtte år siden. Jeg husker at jeg hadde endel søvn-vansker i forbindelse med oppstart og opptrapping, jeg tror egentlig det var bare det
Miller Skrevet 29. april 2013 #30 Skrevet 29. april 2013 (endret) Må ærlig innrømme at det husker jeg ikke sikkert...er åtte år siden. Jeg husker at jeg hadde endel søvn-vansker i forbindelse med oppstart og opptrapping, jeg tror egentlig det var bare det OK Jeg bare lurte siden det var derfor de testet ut lamictal for de med depresjoner - fordi epilepsipasienter sa de ble i bedre humør av medisinene. Tror faktisk ikke de vet nøyaktig hvordan lamictal fungerer, bare at det fungerer. Endret 29. april 2013 av Miller
Adalin Skrevet 8. desember 2013 #31 Skrevet 8. desember 2013 Jeg drar opp denne tråden igjen jeg. Dere som merket bivirkninger, hvor høye doser var dere på? Jeg har blitt helt forandret etter jeg startet på disse og ikke noe bedre! Men psykiateren mener at dosen er for lav til at jeg kan merke noen forskjell enda... Vil dessuten ikke være et vrak nå som jula er rett rundt hjørnet
Gjest Blomst83 Skrevet 8. desember 2013 #32 Skrevet 8. desember 2013 Jeg drar opp denne tråden igjen jeg. Dere som merket bivirkninger, hvor høye doser var dere på? Jeg har blitt helt forandret etter jeg startet på disse og ikke noe bedre! Men psykiateren mener at dosen er for lav til at jeg kan merke noen forskjell enda... Vil dessuten ikke være et vrak nå som jula er rett rundt hjørnet Hvor lenge har du gått på de da?Men nå vet ikke jeg hva psykiateren din mener,men bivirkninger kan man jo merke uansett dose. Kroppen blir jo tilført noe den ikke er vandt med,og gir signaler deretter(for de som får bivirkninger vel og merke)
Adalin Skrevet 8. desember 2013 #33 Skrevet 8. desember 2013 Hvor lenge har du gått på de da?Men nå vet ikke jeg hva psykiateren din mener,men bivirkninger kan man jo merke uansett dose. Kroppen blir jo tilført noe den ikke er vandt med,og gir signaler deretter(for de som får bivirkninger vel og merke) Har gått på de i nesten 7 uker nå. Er på 150 mg. Hun mente jeg ikke ville merke noe særlig til de før jeg var kommet opp i riktig dose, som er på mellom 200 og 300 mg. Merker bare de dårlige sidene, og ingen gode. Hater at humøret er så blandet og at jeg plutselig er så følsom for ting som blir sagt + litt andre ting. Kan det hende at jeg får en annen virkning av de etterhvert tror du?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå