Gå til innhold

Trene med smertestillende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er det å trene med smertestillende i kroppen? Jeg våknet med helt sinnsyke menssmerter idag og var helt nødt til å ta smertestillende. Tok de for ca en og en halvtime siden. Jeg kjenner at jeg nå begynner å bli rastløs og at jeg gjerne skulle tatt en løpeøkt på treningssenteret. Jeg tenker å ta en økt om ca to timer, altså sånn i halv tre tiden. Da har jeg hatt smertestillende i kroppen i ca tre og en halv time. Hvordan vil smertestillende påvirke treningsprestasjonen? Jeg liker virkelig å slite meg ut på en slik løpeøkt. Kan det gjøre noe med kroppen på en negativ måte? Vil gjerne høre andre sine tanker rundt dette. Jeg MÅ ikke trene idag, men det hadde vært godt å rørt litt på seg siden jeg hadde en veldig rolig dag i går. Å gå en rolig tur hadde vært helt ok, hadde det ikke vært -24 grader.

Anonym poster: 71ea0ea1beeca3de473234c8bd54b7c8

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ikke noe problem! Aldri hørt om noen som ikke kunne trene fordi de har tatt noen paracet. :)

Fysisk aktivitet er bra for menssmerter, så jeg tror du bare skal stikke ned på senteret og løpe jeg. Men ta med paracet i tilfelle menssmertene kommer tilbake mens du er ute. Ingenting er så jævlig som å sitte på bussen og ha så vondt at du er hvit i trynet..

• Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem! Aldri hørt om noen som ikke kunne trene fordi de har tatt noen paracet. :)

Fysisk aktivitet er bra for menssmerter, så jeg tror du bare skal stikke ned på senteret og løpe jeg. Men ta med paracet i tilfelle menssmertene kommer tilbake mens du er ute. Ingenting er så jævlig som å sitte på bussen og ha så vondt at du er hvit i trynet..

Regner med at jeg tar en tur uansett. Får prøve å drøye så lenge som mulig, tror jeg. Fortsatt litt skeptisk til trening med smertestillende.

Det er noe av det verste som er, så paraceten blir med meg!!

Skrevet

Hva tror du skjer siden du er så skeptisk?

Vanlig milde smertestillende som paracet/ibux/naproxen osv skjer det ingenting med om du trener samtidig. Det er bare bra å bevege seg.

Ibux og Naproxen er forøvrig bedre mot menssmerter enn paracet.

Anonym poster: 89cb9e08fdc02f7fb1a251fe81fc916f

• Liker 1
Skrevet

Hva tror du skjer siden du er så skeptisk?

Vanlig milde smertestillende som paracet/ibux/naproxen osv skjer det ingenting med om du trener samtidig. Det er bare bra å bevege seg.

Ibux og Naproxen er forøvrig bedre mot menssmerter enn paracet.

Anonym poster: 89cb9e08fdc02f7fb1a251fe81fc916f

Det gikk helt fint! Ingen problemer i det hele tatt.

Fullstendig klar over det, men jeg tåler ibux svært dårlig. Derfor velger jeg paracet. Funker som bare det!

Skrevet

Jeg spiser smertestillende med varseltrekant pga en tann mens jeg venter på operasjon. I mellomtiden trener jeg som normalt - styrke, yoga og sykling - fem-seks dager i uken. Ingenting i veien med det.

Anonym poster: 7ca3d5cce17b22e907f5809487bae6b7

Skrevet

Jeg går innimellom på veldig sterke smertestillende, men er allikevel aktiv ute på trening med hundene.

Dette er noe jeg har tillatelse fra legen om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...