Gjest Gjest Skrevet 23. april 2013 #41 Skrevet 23. april 2013 jeg er blitt kjærest med leigeboeren min,jeg definerer ikke oss som samboere selv om vi sover sammen hver natt. vi deler ikke utgiftene og jeg har barn som jeg er alene med. Han betaler husleie og når vi reiser på ferie sammen deler vi utgiftene. Nav kan ikke tvinge han til å bo sammen med meg på papiret. jeg har likevell sagt fra meg ekstra barnetrygd(overgangstønad får jeg ikke lenger,pga barnas alder) Nav var sjeptisk da jeg ville si opp den ekstra barnetrygden og ville plutselig at vi skulle være samboere.noe vi ikke ønsker pga barna. Jeg måtte da levere inn oversikt over inbetalte husleier,det godtok dei. men livet er ikke sort hvitt. Men ett råd er å ungå støtter fra nav!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #42 Skrevet 23. april 2013 jeg er blitt kjærest med leigeboeren min,jeg definerer ikke oss som samboere selv om vi sover sammen hver natt. vi deler ikke utgiftene og jeg har barn som jeg er alene med. Han betaler husleie og når vi reiser på ferie sammen deler vi utgiftene. Nav kan ikke tvinge han til å bo sammen med meg på papiret. jeg har likevell sagt fra meg ekstra barnetrygd(overgangstønad får jeg ikke lenger,pga barnas alder) Nav var sjeptisk da jeg ville si opp den ekstra barnetrygden og ville plutselig at vi skulle være samboere.noe vi ikke ønsker pga barna. Jeg måtte da levere inn oversikt over inbetalte husleier,det godtok dei. men livet er ikke sort hvitt. Men ett råd er å ungå støtter fra nav! Dette mangler logikk..... Anonym poster: 34186c7bd98f2f181d0aa6e539fb03bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #43 Skrevet 23. april 2013 Skjønner ikke at folk tør å kødde ned nav jeg altså! Har en venninne som leide ut ett rom til en god kamerat av seg. Hun var aleneforsørger, men nav begynte å grave rundt i om de var kjærester osv. Det var de ikke, men tilslutt så flyttet han ut igjen for å slippe mer kaos. Anonym poster: 5e5f3da134afd670a79d98f5aeec37ab 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #44 Skrevet 23. april 2013 Skjønner ikke at folk tør å kødde ned nav jeg altså! Det gjør ikke jeg heller! Fikk selv utbetalt feilaktig bidragsforskudd i en toårsperiode. Jeg skiftet jobb og tjente plutselig for mye. NAV hadde fått beskjed gjentatte ganger, men fortsatte å gi meg vedtak på forskudd og betale. Til sist fikk jeg tak i en person som kunne regelverket, og to dager senere fikk jeg en regning på 24000 i postkassa. Nå løste det seg helt greit og jeg fikk delt opp beløpet, men jeg forstår ikke at noen med viten og vilje prøver å lure en etat som ikke bare fører kontroller, men også har vide hjemler i forhold til både tilbakebetalingskrav og til og med straffeforfølgelse. Er dere ikke redde for plutselige krav om tilbakebetaling eller det som verre er? Better safe than sorry vil jeg si... Anonym poster: cc45cdfeb2ce4ecac4fed374823f3479
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå