AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #1 Skrevet 13. januar 2013 Jeg har kommet opp i en heller latterlig, men presset situasjon. Jeg og min kommende mann har vært forlovet i over 1 år, bryllupet står juli i år. Vi har ikke planlagt detaljene så mye, men kirke, kjole, pynt og snart også innbydelsene er på plass. Lokalet skulle jeg betale/bestille forrige uke. Våre familier og venner er informert, og har tilbydd mye hjelp på alt det andre som hører med til bryllup. Så.. Plutselig her en dag fikser alle kompisene billetter til gatebilfestivalen den helgen, og regnet med at forloveden min var med. Inkludert hans forlover. Forloveden min gledet seg masse, men så ser han at den faller på samme helg som vårt bryllup. Dette sa ham til dem, og et par av kompisene hans å legge press på meg om å utsette/flytte bryllupet slik at de kunne dra likevel. Brudgommen selv, fra mitt ståsted, virker å være splittet på hva han mener. På den ene siden ergrer han seg over at disse to krasjer, for han er veldig glad i denne festivalen og ønsker å dra. Men ettersom vi har satt i gang bryllupskarusellen vil han også gifte seg den helgen. Men jeg aner en viss skuffelse over kompisene hans, som ikke skjuler de foretrekker å dra dit over å feire dagen vår. Jeg igjen sitter også skuffet, for nå ble dette bryllupet vårt snudd om til at dette er mitt bryllup, hvor jeg skal være den snille eller slemme med å gi mannen/forlover "fri" eller ikke. Jeg er langt i fra, selv om jeg er kvinnen og sa jeg kunne ta meg av planleggingen, besatt av alt som hører med til å planlegge dette. Vi elsker hverandre, og har lyst til å gifte oss. Samtidig som vi begge er avslappet til at det ikke trenger være så formelt. Ettersom vi fant ut nå setter vi bare i gang og går videre til neste steg, etter 8 år ilag, så har jeg hele tiden passet på å ikke overdrive planleggingen og gitt de klissete og romantiske delen av oppgavene til de som er mer glad i de delene. Dette er relevant å nevne siden det plutselig, selv om det er stort for oss begge og dette er noe vi virkelig ønsker, har blitt til en irriterende og sårende situasjon hvor jeg som brud skal vise at jeg ønsker kommende brudgom "frihet" sammen med hans til nå, beste (ugifte) kompiser gjennom flere år. Jeg skjønner forloveden min føler seg presset han også, for han vil jo gjerne feire med støtte av sine venner, med dem der. De var ikke helt klar over datoene krasjet, tror de nettopp oppdaget dette. Den påbegynte bryllupsplanleggingen har jeg stoppet, for dette må jeg komme til bunns i. Hva sier og gjør man til dette?? Hadde vi ikke startet på planlegging eller hadde hatt holdt av dato ville dette ikke vært en situasjon eller spørsmål engang, men å utsette blir for meg feil nå.. Jeg skriver fordi jeg føler meg fast i en posisjon jeg ikke ønsker, og håper noen kan dele sine tanker utenfra, ettersom jeg ikke vil diskutere dette med de informerte om bryllupet. De ville kanskje misforstått situasjonen og blitt usikker på spesielt min kommende mann, noe som jeg heller vil at dere kan bli Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823
Chiquita Skrevet 13. januar 2013 #2 Skrevet 13. januar 2013 Hvorfor er alteenativet å utsette, og ikke fremskynde? Fremskynd med 2 uker, og alle problemer løst (dog, lett å si. Ikke sikkert jeg hadde gjort det selv) 1
Gjest lisha Skrevet 13. januar 2013 #3 Skrevet 13. januar 2013 (endret) jeg hadde faktisk blitt sur! syns ærlig talt at brugdommen burde si som en selvfølge at iår så dropper han gatebilen iår, så kan han heller dra igjen neste år! om vennene vil prioritere gatebil (hvert år) fremfor vennens bryllup (en gang i livet), så syns jeg det sier litt om vennene også. . jeg ville ikke flyttet bryllupet, når planleggingen har begynt og dere har bestilt kirke osv. da mener jeg hardt og brutalt at brugdommen må finne ut hva som er viktigst. håper han gjør det Endret 13. januar 2013 av lisha 27
Nerdemamma Skrevet 13. januar 2013 #4 Skrevet 13. januar 2013 Må egentlig si meg enig i det Iisha sier her. Ikke for å være en bridezilla eller noe slikt, men det er ikke bestandig like lett å ombooke ting som kirke, lokale evt catering på så kort varsel. For i bryllupsammenheng så er dette nå kort varsel. Her jeg bor hvor vi giftet oss bestiller folk kirke og lokale to år i forveien. Vi prøvde å bestille ett år og endte opp med å måtte ha bryllupet på høsten for alt var fullt om sommeren. Men om dere bor en plass hvor dette ikke er noe problem så kan du jo kanskje vurdere å flytte bryllupet, men jeg hadde nok ikke vurdert det engang. Det er litt forskjell i noe gatebil festival greier, og å inngå et ekteskap tross alt. Hvor gamle er egentlig vennene hans? Og er de ungkarer hele gjengen? 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #5 Skrevet 13. januar 2013 Jeg sjekket om vi kunne fremskynde, men stedet var fullbooket allerede. De ledige nå er om enten 2 uker eller mars, men av praktiske grunner går ikke det. Og økonomisk bør vi heller ha det utsatt/flyttet på i ukene før bryllupet eller etter allerede dato, hvis vi vil unngå lån Jeg skjønner du ville blitt sur, de fleste ville nok det- også mine nærmeste i familie/venner, derfor jeg skrev det her slik at jeg slipper forklaringer og forsvare ovenfor dem;) Jeg er ikke sur, for jeg skjønner veldig godt hvor mye de ønsker å dra. Men det er nettopp det, selv om vi ikke er et par som blir helt "dette bryllupet er det viktigste i hele verden, alle må slippe det de har for å gjøre dagen heelt perfekt"-typen, så kunne ihvertfall komme med det at disse kompisene tatt det som kompiser og støttet ham istedenfor å kjøre en egoistisk surleppe over at vi gifter oss den helgen.. Og ikke minst, gjøre meg til den skyldige om de går glipp av årets festival. De er gode venner, så de stiller helt sikkert opp. Men jeg håper ikke jeg må være den som sparker de bak, evt min forlover. Dette burde de hatt som selvfølge.. Men skuffet er jeg. Også litt over kommende mann, fordi han ikke sier ifra at dette bryllupet ikke er noe jeg alene står bak, eller "tvinger" ham til. Men å flytte et bryllup pga festival synes jeg uansett ville føltes feil. Det blir en "for SÅ viktig var bryllupet, altsåå". Jeg selv er litt smålei meg fordi jeg så at en annen festival jeg er glad i, holdes denne helgen.. Men kommende mann er viktigere, så å svelge den ergelsen var ikke vanskelig. De kan jo for all del dra likevel, men det hadde vært dårlig gjort ovenfor forloveden.min, jeg ville vært utrolig lei meg i mitt eget bryllup om mine venner valgte festival over meg på en egentlig veldig stor dag, og et vendepunkt i livet mitt.. Ts Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823 1
Torepop Skrevet 13. januar 2013 #6 Skrevet 13. januar 2013 jeg hadde faktisk blitt sur! syns ærlig talt at brugdommen burde si som en selvfølge at iår så dropper han gatebilen iår, så kan han heller dra igjen neste år! om vennene vil prioritere gatebil (hvert år) fremfor vennens bryllup (en gang i livet), så syns jeg det sier litt om vennene også. . jeg ville ikke flyttet bryllupet, når planleggingen har begynt og dere har bestilt kirke osv. da mener jeg hardt og brutalt at brugdommen må finne ut hva som er viktigst. håper han gjør det +1 !! Maken til kommende ektemann du har! Og vennene hans, ja jeg vet ikke hvor jeg skal begynne hen! Fy faen, ble nok så forbannet når jeg leste innlegget ditt, ts. Har lyst til å ringe din kommende mann! *Hysterisk kristiansander kvinne i telefonen!* 10
Amens Skrevet 13. januar 2013 #7 Skrevet 13. januar 2013 Jeg hadde sagt at vi kunne vurdere det om det faktisk er praktisk mulig å flytte datoen noen uker. Om det ikke er mulig så unngår du jo at du blir the "bad bridezilla". Jeg hadde også insistert på at han fikk ringe alle og ombooke selv. Og som flere har allerede nevnt, det er gatebilfestival en gang i året, hver år. 5
2014brud Skrevet 13. januar 2013 #8 Skrevet 13. januar 2013 off, for en fæl situasjon..Dette kan nok ikke være greit for deg, men må si at også jeg har kommet til den konklusjonen at bryllup er 1 gang i livet og gatebil er 1 gang hvert år. I tilleg er det også mye jobb og ikke alltid mulig og flytte et bryllup. De kan selge billetene sine og heller dra neste år. Og ang brudgommen, så burde han stille opp ved siden av deg, det er deres bryllup, ikke ditt. Altså er det deres "feil" ikke din 3
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #9 Skrevet 13. januar 2013 Noen har forhold, alle ugifte og i alderen 25-27 år. Så litt ungkar-holdninger ute og går.. Men noen i den gjengen må jo være den første til å gifte seg, så de lærer hva det innebærer Hehe.. Takk for flere svar forresten, var godt å dele dette med noen. Jeg er ikke en dramaqueen av person, så å ta dette opp med mine vet jeg ville bydd på uønsket drama, av noe som ikke angår helt egentlig andre enn min forlovede og hans gjeng. Som jeg nå ble trukket inn i. Jeg skal ta en samtale på dette med kjæresten min senere, bare for å løse litt opp hva han har tenkt å gjøre/si til dette. Regner med det ordner seg over tid, men måtte virkelig dele den byggende frustrasjonen med noen.. Ts (skriver ikke fra pc så noen ord blir litt plassert rart eller mistet, siden jeg prøver skrive like fort som på en pc.. ) Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #10 Skrevet 13. januar 2013 Siden dette innebærer at ingen av brudgommens venner vil komme i bryllupet, ville jeg flyttet bryllupsdatoen. Og fått ut invitasjoner på den nye datoen så raskt som bare mulig, slik at ikke flere festivaler eller liknende kupper bryllupsdatoen. Sånn kan det gå når man ikke flagger datoen ved "keep the date"-kort/mailer rett etter at dato settes, og jeg hadde ihvertfall vært så raus at jeg ønsket at min kjære fikk ha vennene sine til stede på den store dagen vår, ikke en stivbent brudebitch som mener at "bestemt er bestemt, og det er bare til pass for de når de prioriterer hobby framfor kompisens store dag" (som ikke er spesielt stor for andre enn brudeparet og evt deres nærmeste familie). Anonym poster: 43bef904fd1f742831c3bcf94e313c30
Gjest brutal mann Skrevet 13. januar 2013 #11 Skrevet 13. januar 2013 Det er gatebilfestival en fire fem ganger i året, med én hovedfestival. Til og med forholdsalergiske meg mener at her er det make or brake for hvor vidt guttungen velger å forbli guttunge eller å bli mann. Ellers så er det pokker meg fantastisk prestert av dere begge å legge opp bryllup til denne dagen i utgangspunktet. Når skl folk lære at det første en sjekker når en planlegger bryllup er om det er andre viktige ting som foregår når en har planlagt å få masturbert sjela si fremfor en forsamling av slekt og andre bekjentskaper. 4
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #12 Skrevet 13. januar 2013 +1 !! Maken til kommende ektemann du har! Og vennene hans, ja jeg vet ikke hvor jeg skal begynne hen! Fy faen, ble nok så forbannet når jeg leste innlegget ditt, ts. Har lyst til å ringe din kommende mann! *Hysterisk kristiansander kvinne i telefonen!* Hehehe godt noen blir forbannet, slik at jeg får bekreftelse på at dette ER faktisk..teit. Men er det noe jeg tar seriøst, så er det bryllupet. Altså oss som par. Så å hyle ham i øret når jeg skjønner det hadde gjort vondt verre, står jeg over. Men om han er så ille, tviler jeg på. Men viser han tegn til at han virkelig ikke klarer å svelge skuffelsen over en festival utbyttet med hans bryllup.. Da gir jeg deg hans nr og tror virkelig ikke vi er klar for bryllup Deal? Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #13 Skrevet 13. januar 2013 Det er gatebilfestival en fire fem ganger i året, med én hovedfestival. Til og med forholdsalergiske meg mener at her er det make or brake for hvor vidt guttungen velger å forbli guttunge eller å bli mann. Ellers så er det pokker meg fantastisk prestert av dere begge å legge opp bryllup til denne dagen i utgangspunktet. Når skl folk lære at det første en sjekker når en planlegger bryllup er om det er andre viktige ting som foregår når en har planlagt å få masturbert sjela si fremfor en forsamling av slekt og andre bekjentskaper. Hahaha du høres morsom ut Kanskje en grunn til at akkurat den helgen var ledig? vi var ikke så tidlig ute, selv om vi trodde det. Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823
Leya Skrevet 13. januar 2013 #14 Skrevet 13. januar 2013 Vi skal gifte oss i oktober, første helga i elgjakta. Nå er det bare pappa av gjestene som går på jakt, men onkelen min mente at det burde vi faktisk ha tenkt på og hintet ikke så rent lite på at vi burde flytte helg. HAH! Skjer ikke. Det er elgjakt hvert år og bilfest hvert år men bryllup bare en gang, sier kjæresten min fra sidelinja her. 10
Torepop Skrevet 13. januar 2013 #15 Skrevet 13. januar 2013 Hehehe godt noen blir forbannet, slik at jeg får bekreftelse på at dette ER faktisk..teit. Men er det noe jeg tar seriøst, så er det bryllupet. Altså oss som par. Så å hyle ham i øret når jeg skjønner det hadde gjort vondt verre, står jeg over. Men om han er så ille, tviler jeg på. Men viser han tegn til at han virkelig ikke klarer å svelge skuffelsen over en festival utbyttet med hans bryllup.. Da gir jeg deg hans nr og tror virkelig ikke vi er klar for bryllup Deal? Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823 DEAL! Han skal få så ørene piper etterpå! hehe Jeg må si at jeg syns det er meget dårlig gjort av han å faktisk vurdere å reise på gatebil, når dere har bryllup den helgen! "Kjære, kan vi utsette vår kjærlighetserklæring, slik at jeg heller kan gå å se på biler". Nei, uff! Send meg en PM du, så skal han få høre! Får bare håpe at han forstår sørlandske hysteriske kvinner! hehehe 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #16 Skrevet 13. januar 2013 Siden dette innebærer at ingen av brudgommens venner vil komme i bryllupet, ville jeg flyttet bryllupsdatoen. Og fått ut invitasjoner på den nye datoen så raskt som bare mulig, slik at ikke flere festivaler eller liknende kupper bryllupsdatoen. Sånn kan det gå når man ikke flagger datoen ved "keep the date"-kort/mailer rett etter at dato settes, og jeg hadde ihvertfall vært så raus at jeg ønsket at min kjære fikk ha vennene sine til stede på den store dagen vår, ikke en stivbent brudebitch som mener at "bestemt er bestemt, og det er bare til pass for de når de prioriterer hobby framfor kompisens store dag" (som ikke er spesielt stor for andre enn brudeparet og evt deres nærmeste familie). Anonym poster: 43bef904fd1f742831c3bcf94e313c30 Må bare nevnes at de visste om vår dato, gjort det lenge, men ikke tenkte over det når de fikk opp festivalen- slik jeg forsto det. Og kan de ikke komme pga dette er det faktisk utrolig trist for typen min, ettersom jeg har allerede sett på alternativene for i år. Ts Anonym poster: 205470a2fbb890f9de0ea110ef722823
LittleJ Skrevet 13. januar 2013 #17 Skrevet 13. januar 2013 Hvor gammel er gubben og vennene hans egentlig? Gatebil er jo bare blitt et samlingssted for 14iser og lettkledde damenr, hvordan kan det være viktigere enn et bryllup??? 17
Gjest 2013 bryllup Skrevet 13. januar 2013 #18 Skrevet 13. januar 2013 Er det praktisk mulig å flytte datoen til en annen lørdag samme sommer hadde jeg gjort det uten å blunke! Ellers må jeg faktisk si meg litt enig med brutal mann, trodde det var naturlig å passe på at datoen ikke krasjet med andre arrangementer når vi valgte dato satt vi opp alle lørdager sommeren 2013, skrev opp alle festivaler som vi kom på som var viktige for oss/familie og andre bryllup samme sommer. Så satt vi dato, var faktisk bare en mulig igjen Men nå skal det sies at datoen likevel ødelegger slutten av en festival for min søster og kjæresten til forloveden min.. Så man kan ikke passe på alt alltid, det skjer jo noe hele sommeren 1
Kalbakk85 Skrevet 13. januar 2013 #19 Skrevet 13. januar 2013 Her hadde jeg satt ned foten. Stor interesse eller ei. Når kirke og mye annet allerede er fastsatt, så er det ikke noe annet som er logisk enn å ofre gatebil-opplegget. Det er nå min mening. Enkelte ganger må man prioritere i livet. Det er ingenting som bør være viktigere i livet enn bryllupsdagen. 2
Petalouda Skrevet 13. januar 2013 #20 Skrevet 13. januar 2013 Tro meg, hadde kjæresten så mye som ymtet frempå at han så mye som vurderte å vurdere utsetting på et sånt grunnlag, så hadde hele greia vært avlyst for min del før han fikk sukk for seg. Makan, som min to år gamle niese sier. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå