Gå til innhold

Fot som "sover"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd å ha en fot som "sover" over lengre tid?

Jeg har hatt det siden fredag. Det er skikkelig ekkelt, klarer å gå på den, men merker godt at det er "noe" med den. Er usikker på om jeg skal kontakte lege for dette, må se det an utover dagen.

Det er hele fotbladet, og oppover leggen. I dag har det også begynt å gjøre litt vondt oppover leggen. Har hørt at det muligens kan være en nerve som ligger i klem?

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje lurt å kontakte legen hvis det ikke går over snart, kan tenke meg det er ubehagelig!

Skrevet

Når armer, bein, hender og føtter "sovner", har du som regel klemt av en nerve lenge nok til at nerven ikke får sendt informasjon til hjernen. Dette skjer ofte om du ligger helt feil om natta og våkner opp med en død arm som treffer deg i ansiktet, eller om du sitter litt rart i sofaen og foten plutselig ikke lystrer når du skal reise deg opp.

I disse tilfellene går det som regel over i løpet av noen minutter, da nerven ikke lenger ligger i klem.

I ditt tilfelle derimot, tror jeg nok du har fått en nerve i klem enten mellom noen muskelknuter eller mellom noe bein eller brusk ett eller annet sted.

Gir det seg ikke til i morra, ville jeg tatt en tur til legen for å finne årsaken til at nerven ligger i klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...