Gjest *Jobbsøker Skrevet 14. mars 2004 #1 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg har søkt på minst 35 jobber de siste 6 månedene. Jobber som jeg vet at jeg er kvalifisert for, og allikevel ingen napp. Det er ikke typiske jobber som det er veldig "rift" om, men respesjon, saksbehandler, kontormedarbeider... Jeg ringer sjelden før jeg sender søknad, kan det være derfor? Jeg gidder ikke ringe uten å ha noen spesifekke spørsmål. Søknadene mine er lest gjennom av andre, og burde være greie, men ikke et eneste intervju!! På 6 måneder! Man kan bli gal av mindre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. mars 2004 #2 Del Skrevet 14. mars 2004 Du er ikke alene. over 50 søknader på 15 mnd og ingen intervjuer her i gården! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 14. mars 2004 #3 Del Skrevet 14. mars 2004 Disse jobbene har ofte mange søkere. Gjerne fordi det ikke kreves spesiell utdannelse i mange tilfeller. Har du erfaring/utdannelse som kan være positivt i slike jobber? I så fall bør du legge vekt på dette. 35 søknader på 6 mnd er slett ikke mye. Det er vanskelig å bli "sett" i mengden og bedriftene velger gjerne noen som har jobbet med det samme tidligere. Hva med å melde deg hos rekrutteringsbyråene og vikarbyråene? Fikk selv en slik jobb etter å ha vært registrert en kort periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2004 #4 Del Skrevet 14. mars 2004 Jeg sendte også kjempemange søknader på lignende jobber før jeg fikk meg jobb. De gangene jeg fikk søkerlister så jeg at de fleste søkerne hadde minst like bra utdannelse som meg og masse erfaring, jeg hadde ingen. 35 søknader er faktisk ikke så mye. Jeg tror nok jeg sendte flere, var ikke på noen intervjuer før intervjuet til den jobben jeg har nå. Mitt råd er å søke på alle mulige jobber, dersom du er flyttbar. Da får nok du også napp til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentasi Skrevet 14. mars 2004 #5 Del Skrevet 14. mars 2004 Vikarbyrå er absolutt tingen hvis du ønsker respsjons-, sekretær- kontormedarbeiderstilling. da får du et ben innenfor, mer erfaring og kanskje fast jobb der er til og med. Tenk igennom hva du søker på. Forsøk å finne noen sprøsmål og ring før du søker. Hva er fundamentalt viktig for deg i en jobbsituasjon? Spør om det! (Men ikke lønn...) Du kan finne en del på nettet om hvordan en søknad bør se ut. Ta en titt på flere slike sider og finn en stil du liker. Be venner eller familie lese igjennom søknadene dine. Alle. Vis at du er interessert i den jobben og har kompetanse for den stillingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå