Gå til innhold

cyster

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt cyster på eggstokken(e) i "alle år". Fikk påvist vanncyster i begynnelsen av 20-årene, men de hadde nok vert der lenger, syklusen min har aldri vert noe å stole på. Fikk da beskjed om at de var ufarlige, og ville sprekke av seg selv.

Kan ikke huske om det ble tatt blodprøver av meg da, men det er meget mulig at det ble gjort. Da jeg var til GU nå før jul ble det i alle fall ikke tatt blodprøver, bare ultralyd og celleprøve, samt at vi snakket litt om muligheten for å bli gravid (som var der :rodmer: ) Vi må jo ha hjelp uansett, og det er godt å vite at ikke alt håp er ute.

Det kan vel være mange grunner til blodprøve, mamma har (hadde?) endometriose, som og har noe med cyster å gjøre. Mulig de trenger blod for å sjekke rundt det.

Masse lykke til, det er forhåpentligvis ikke noe farlig. Og uansett, nå om det skulle være noe, så får du i alle fall hjelp :klem:

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar!

Bare hyggelig :)

Det var legen som tok opp graviditet med en gang :fnise: Litt opp og fram med oss og, men jeg har de seneste årene hatt en følelse av at muligheten ikke var tilstede for meg. Godt å vite at det er en mulighet i alle fall.

Forhåpentligvis innen et par år kan vi være inne i prosessen i alle fall. Og hvem som er første livmor ut får vi se på :fnise:

Endret av fruBeist
Skrevet (endret)

Det er sikkert ingenting i veien med prøvene dine. Uansett, å bekymre seg fører absolutt ingenting godt med seg!

Før var det snakk om at jeg skulle først, men da hadde jeg fast jobb, noe jeg ikke har nå. Og min kone er eldre enn meg. Vi er godt inn i 30-årene begge to, så skal min kone få gå gravid må hun først om vi ikke skal prøve begge parallelt. Men to hormonelle og gravide damer i hus samtidig har vi neppe godt av :hoho:

Endret av fruBeist
Skrevet

Vi snakka litt om mammanavn for et par år siden, uten at vi kom fram til noe veldig fornuftig (var vel egentlig mest i forbindelse med noen forumdiskusjoner på gaysir...) Vi var vel innom noen alternativer fra andre språk, uten at jeg husker noe i farta nå. Tror kanskje det kommer seg litt naturlig når den tid kommer. Har dere noen gode forslag?

Skrevet

ååh jeg har cyste. Betyr det at jeg kommer til å få problemer med å bli gravid? Jeg har jo lest at de fleste har en cyste når de har eggløsning eller noe sånn? At det er normalt

Skrevet

Jeg har hatt cyster i alle år, og veldig mange av dem på en gang også. Jeg er nå gravid i 8. mnd, og vi måtte ikke prøve lenge før det gikk (hadde en spontantabort først, men det er jo vanlig og kommer ikke av cystene). Så lenge du har menstrasjon relativt ofte så er det gode muligheter.

De som har problemer med å bli gravide med cyster har ofte PCOS eller endometriose, begge deler vil påvirke eggløsning og gjøre det vanskelig å bli gravid. Diagnosene innebærer også flere andre symptomer enn bare cyster.

Anonym poster: 40fbf42d86df2fd232e64ece5d87b5e3

Skrevet

Jeg har hatt cyster i alle år, og veldig mange av dem på en gang også. Jeg er nå gravid i 8. mnd, og vi måtte ikke prøve lenge før det gikk (hadde en spontantabort først, men det er jo vanlig og kommer ikke av cystene). Så lenge du har menstrasjon relativt ofte så er det gode muligheter.

De som har problemer med å bli gravide med cyster har ofte PCOS eller endometriose, begge deler vil påvirke eggløsning og gjøre det vanskelig å bli gravid. Diagnosene innebærer også flere andre symptomer enn bare cyster.

Takk for oppklaring og beroligese! :)

Skrevet

Jeg har PCO, altså poly cystic ovarie. Cyster på én eggstokk. Det kan være PCOS (polyester cystic ovaries syndrome), men vi gikk ikke så langt inn på det nå. Hadde det vert cyster på begge, så hadde det i alle fall vert PCOS. Legen mente at det ikke skulle være det største problemet å bli gravid.

Men altså, en tumor er en svulst, og så vidt jeg vet kan en svulst være både god eller ond. Har og en følelse av at om legen hadde mistenkt kreft, så hadde du fått vite det ved konsultasjonen du var på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...