Gå til innhold

Utenpå kjolen - sommbryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norsk sommer er jo ikke ensbetydende med sol og varme, så jeg lurer på hva dere andre sommerbruder skal ha utenpå når dere skal fra frisør/sminke/påkledning til kirken, og fra kirken til lokalet? Lurer litt på en kortermet bolero eller cardigan selv. Enten hvit som kjolen eller i temafargen vår slik at den matcher buketten og skoene mine.

Det skal jo være varmt i kirka, men er det lov til å beholde et slikt plagg på når man skal vies? Dumt spørsmål kanskje, men... Skal kun ha på et lite birdcage-slør og har stroppeløs kjole. Vet at mange synes det kan bli litt nakent i en kirke.....

Anonym poster: 8d7934813ca44e7897fa142a6d605016

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt en hvit pelsbolerojakkedings som jeg skal bruke. Skal ikke ha den på under seremonien da, men frem og tilbake hist og her hadde jeg tenkt :)

edit: irriterende skrivefeil

Endret av Petalouda
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Dette har ikke jeg tenkt på, og vi skal jo ikke være annet enn utendørs. Mener å huske jeg ble nedstemt da jeg snakket om viktigheten av skikkelige terassevarmere. :ler:

Jeg tror jeg nesten må ta den bekymringen om et par mnd, vet jo ikke hva som passer.

Skrevet

lurte på en pelsbolero og en hvit paraply kan være veldig greit å ha for hånden her på denne delen av landet ;)

Skrevet

paraply ... hmm ... nei det hadde jeg ikke tenkt meg assa, har ikke planlagt regn ... *ler* men jeghaaater å fryse, og fryser lett, og en brud i fin kjole innpakket i et teppe er lissom ikke så stilig da ... :)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg skal mest sannsylig ha en cardigan tilgjengelig, men skal ikke bruke den flittig, kanskje ikke i det hele tatt! Om det regner så er jeg like glad jeg, så lenge fotografen klarer å få til noen fine bilder, for vi har ikke studio tilgjengelig :)

Du har lov å ha på deg hva du vil under seremonien TS, men skal ikke føle at du må fordi noen synes det kan være nakent. Du er brud og svært få vil tenke over det ;)

Skrevet

Slik jeg ser det så passer ikke pelsbolero i sommerbryllup. Ei heller i vår eller høstbryllup. Pelsbolero kan kun funge i vinterbryllup

Anonym poster: 3fde1d515f0f64e744978393b13adc4f

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg ser det så passer ikke pelsbolero i sommerbryllup. Ei heller i vår eller høstbryllup. Pelsbolero kan kun funge i vinterbryllup

Anonym poster: 3fde1d515f0f64e744978393b13adc4f

kun og kun fru Blom ... :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk barskuldret de periodene jeg var ute. Det var veldig kort, ut og inn av hus, bil, frisør og kirke. Det eneste tidspunktet som ble litt kjølig var bildene, da står man en del stille, men da kan man jo ikke ha noe over skuldrene uansett. Må sies at dette var på østlandet, og at temperaturen var ganske behagelig. Men på en slik dag der man har litt høy puls, og er mye i bevegelse, skal det mye til å fryse.

Men en hvit paraply hadde jeg tilgjengelig, du blir jo tatt bilder av i ett hele dagen. Og når alternativene er å se ut som en drukna katt, eller å ha en svart/fargerik paraply på bidlene er det greit å planlegge litt.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg vil gjerne ha en enkel svart eller grå paraply, men samtidig så ser jeg at å gifte meg er en god unnskyldning for å kjøpe meg en nydelig og elegant paraply!! :)

Skrevet

Dette er noe jeg ikke har tenkt over. Men må nok ha begge deler tilgjengelig, både paraply og noe over kjolen. Bor i Bergensområdet, så at det kommer nedbør eller blåser kuling på den store dagen skulle ikke forundre meg :regn:

Har ikke studio tilgjengelig til fotografering, så jeg kommer nok til å kjøpe en fin paraply. Finnes jo så mye fint og billig på internett, så jeg får surfe litt og se hva jeg finner :hoppendeglad:

Skrevet

Stoppeløs kjole er IKKE OK under vielsen. Ja, hundrevis av bruder bryter dette hvert bidige år, men det betyr ikke at det er greit.

Anonym poster: 17797beebe0624390e16b679472a5bb7

• Liker 3
Skrevet

Hadde ingenting utenpå utover brudekjolen, vi hadde også utevielse. Nå ble jeg ganske varm fordi jeg var litt smånervøs, været tenkte jeg nesten ikke på før vielsen var over.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Dette er et fint alternativ for kirken: http://perfectdetails.com/Caplet-001.htm

Pelsbolero er en vintergreie. Men det finnes flotte boleroer eller kapper i lyse farger som ikke er pels man kan ha i bakhånd.

Skrevet

Stoppeløs kjole er IKKE OK under vielsen. Ja, hundrevis av bruder bryter dette hvert bidige år, men det betyr ikke at det er greit.

Fordi?

• Liker 2
Skrevet

Fordi?

Fordi etiketten sier at man ikke skal være barskuldret i kirken.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har forhørt meg med presten som skal vie oss om akkurat dette teamaet, og vedkommende sa at her står vi fullstendig fritt. Ikke noe fy, fy fra den kanten. Så etter mitt skjønn må dette være en oppfatning som henger igjen fra en del år tilbake. (Ja, jeg vet at i bl.a. katolske kirker og muslimske moskéer er det fremdeles påkrevd å dekke seg til). Jeg tenker at så lenge presten synes det er helt i orden, ja da er det faktisk helt i orden for meg også ;) Nå skal jeg ganske sikkert ha en bolero uansett, men det er fordi jeg selv ikke liker å være så naken, ikke fordi noen nærmest anser det som en "synd" å gå uten.

Anonym poster: 68e58f1990acfdfdbf3e59c06de8a437

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi etiketten sier at man ikke skal være barskuldret i kirken.

Etiketten fra gammelt av sier mye rart. Som at kvinnelige gjester ikke skal kunne gå med hvitt, rødt eller svart. Tidligere var skikk og bruk også at brudens foreldre skulle betale bryllupet. Skal vi fortsette med skikker bare fordi det tidligere har vært etikette?

Verden går videre, vi lever i et moderne samfunn som har forandret seg mye de siste 100 årene. Etikettene kan også forandres, og det er vel også det vi ser nå en brud nettopp bruker stroppeløs kjole og kirka ikke bryr seg nevneverdig om det.

Godt jeg ikke giftet meg i kirken, så slapp vi å bry oss om dette i det hele tatt.

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kjøpte denne paraplyen på Lisbeth dahl i Oslo for 180,-. Veldig fornøyd :-)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg er så enig som det er mulig å bli min kjære anonym! :)

Og jeg vil også legge til at denne regelen også i aller høyeste grad gjelder forlovere og alle andre som tror det er greit å gå i kirken "naken".

Når det kommer til hva jeg tenker jeg skal ha er det en bolero eller sjal i chiffon, pels er også noe som ikke hører hjemme på min bryllupsdag 29.juni. Da er det sol!

Paraply? Den til Lisbeth Dahl synes jeg er i overkant sukkersøt hvis det er den med blonde.... *lete,lete*

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...