Gå til innhold

MissBikini 2013!


MissCoverdale

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg meg også på en slik en treningsdagbok!

Målet er som dere ser å se bra ut i bikini til sommeren, jepp her er vi forfengeligheten selv!

Kopierer innlegget mitt fra slank 2013-tråden:

"Jeg vil også være med! =)

2012 var et helvetes år for min del, da jeg var deppa fra start til slutt - viste seg å være lavt stoffskifte.

Nå er jeg medisinert, og glad og fornøyd igjen, MEN 10kg tyngre enn mitt "vanlige jeg".

Jeg har jobbet på treningssenter i mange år, og har sett at de som gaper over for mye er de som forsvinner etter to uker. Så jeg velger å sette meg ett hovedmål, og små delmål underveis.

Hovedmål: ned 10 kg til 1.juli. Fra 70kg til 60kg.

Delmål 1: følge c25k i 9 uker, dette skal forhåpentligvis føre til gode løperutiner igjen, og krever kun 30min, 3x i uken.

Jeg kommer ikke til å veie mat og slikt eller telle kcal. Men snop er bortevekk, og jeg spiser sunn og variert mat når jeg er sulten. Planlegger måltidene, og sørger for minst 5 om dagen. Styrketrening unngår jeg med vilje de første ukene - da jeg blir så utrolig sulten av det, og motivasjonen forsvinner av å gå rundt og være konstant sulten. Det skal derimot inn i programmet mitt så snart jeg har opparbeidet meg en løperutine:)

Status så langt: 2 løpeturer overtsått, 1 igjen til søndag :)"

Dere kan tenke jeg var frustrert da jeg la inn dagens økt på nikeplus.com. Tror dere ikke det ble noe kluss med datoen slik at den ble registrert på 11.jan. 2012?! Hvilket betyr at appen nå "kjefter" på meg, fordi jeg ikke har løpt nok denne uken for å nå målet mitt :( Hva gjorde vi egentlig før i tiden? Hvem gidder å løpe hvis det ikke logges og en kan se hele turen på kart? :fnise:

Ellers har jeg vært utrolig flink hele uken, og holdt meg langt unna godteri og slikkerier. Det har derimot blitt en halv flaske vin ila kvelden, men det hører med på en fredag :vin:

Middager denne uken har bl.a. vært hjemmelaget mini-pizza på tortillalefser (med masse grønnsaker), ovnsbakt laks m/grønnsaker, baconsurret kylling fylt med fetaost og soltørkede tomater m/blomkålmos og grønntfor. Laget store porsjoner, så det har vært rester i noen dager også ;)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dårlig start på dagboken, men jeg unnskylder det med en spontanuke i Dubai! Og ja, både joggesko og ipod ble med, og jeg klarer fremdeles å holde meg til skjema=) Tenkte ikke så nøye over hva jeg spiste på turen, men passet på å erstatte fries med veggies, og unnet meg én eneste cupcake fra hummingbird den siste dagen;) Alt i alt er jeg strålende fornøyd, og føler jeg har funnet en god rutine.

I tillegg har jeg så smått begynt å legge inn små styrkeøkter når det passer meg. Ingenting fast enda, da det er løping som er fokus frem til påske.

Altså er 2 løpeuker nå overstått, og det merkes på formen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte krype til korset, og slenge inn enda en økt fra uke 2 i programmet (m/ modifikasjoner)

Jeg klarer enda ikke å gå videre med uke 3 programmet fra C25K.

Uke 3 er altså som følger:

Varm opp m. 5 min rask gange, repeter deretter to intervaller av:

Jogg 200 m. (el. 90 sek.)

Gå 200 m. (el. 90 sek.)

Jogg 400 m. (el. 3 min.)

Gå 400 m. (el. 3 min.)

Jeg klarte såklart halvannet minutt, men 3 min ble for lenge:( Dette virker sikkert som ingen verdens ting for dere som er topptrent, men for meg er 3 min med jogging LENGE enda, og jeg må nok ha en slags mellomuke her med 2min i stedet for 3. Huff, dette var demotiverende! Selv om jeg merker stor forskjell på disse to ukene, er det altså ikke godt nok da jeg ikke klarer å henge med på et så enkelt program som dette... Motivasjon anyone?

Edit: leif

Endret av MissCoverdale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi har slengt oss på lavkarbobølgen i heimen. Vi har lenge spist "karboredusert" - dvs droppet brød, pasta og poteter. Likevel har vi hatt såpass mye karbs i kosten at vi ikke kunne slenge på så mye fett.

Nå derimot, er det andre boller! (eller ingen boller)

I går var første dag, og jeg er overrasket over at gubben klarte seg så godt som han gjorde.

Frokost: 2 speilegg, 2 skiver røkt ørret, stekte grønnsaker = 460 kcal

Lunsj: Ovnsbakt seifilet med grønnsaker (med litt olivenolje og smør) = ca.700kcal

Middag/kvelds: Rester fra lunsjen = ca. 400kcal

Snack: 1 bit mørk sjokolade 85% = ca.55kcal

Totalt: i overkant av 1600kcal, ca. 35g karbohydrater

Jeg er egentlig ikke så begeistret for veiing av mat og slikt, men jeg har ingen erfaring med lavkarbo kosthold, og det var viktig for meg å se hvor mange kcal jeg inntar ila en dag hvor jeg spiser god mat, og er mett hele dagen. 1600kcal er lite. Jeg visste jo at grønnsaker og slikt er lite energirikt, men at det var så lite som dette hadde jeg i grunn ikke trodd (eller tenkt over).

Målet mitt vil være å ligge på 30-60g karb. de dagene jeg ikke trener, og 50-80g de dagene jeg trener.

Vi har som mål å fokusere på ren mat, naturlig fett, og MYE grønnsaker, noe bær, og litt frukt. Lørdagene vil jeg nok forsøke å lage noe godt med sukrin/stevia, men det skal helst ikke være for mye av slike søtningsstoffer heller.

Jeg kommer nok til å veie maten og føre det inn på diett.no i en uke eller to til jeg får "feelingen" på lavkarbokosthold og næringsfordeling.

Vekt 25.01: 70,2kg. Dette var morgenvekt før frokost. Altså har jeg ikke gått ned i det hele tatt siden jeg begynte å løpe og kuttet ut sukker for 2 uker siden.

Så får vi se hvordan det blir fremover=)

Noen andre som har prøvd seg på lavkarbo? Jeg føler meg virkelig som "en av dem", og merker at jeg ikke kommer til å nevne så mye om dette til kjente og kjære med det samme! Da jeg jobbet på treningssenter var det slike vi lo av, kanskje med rette? Time will tell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh, jeg har nettopp hatt tidenes løpetur!

Det begynte veeeldig sakte, og jeg syns det var helt grusomt å måtte jogge i det kalde regnet. Ikke nok med det - stien jeg vanligvis løper på var full i vann og is, slik at jeg måtte ty til asfalt. Grøss! Knærne mine protesterte før jeg var i gang omtrent.

Men såå...gikk det jammen bedre og bedre, fortere og fortere, og jeg la til og med inn 2 ekstra intervallet på slutten! Ikke nok med det, men de to intervallene hadde den raskeste pace'n (tempoet?) hittil i min nye løpekarriere. Jeg kjente frysninger gjennom hele kroppen, og klarte ikke la være å smile på slutten. Er det dette de kaller runners high? I såfall skjønner jeg godt hvorfor folk jakter på det! Deilig =)

I morgen starter en ny uke, og jeg håper da å kunne sette i gang med uke 3 fra c25k programmet mitt. I hvert fall føler jeg meg klar nå. Dessuten er det kanskje greit å sette i gang med ny uke, i stedet for å ha amputerte løpeuker med "ny" ukedag hver onsdag/torsdag. Jeg gleder meg allerede!

Håper bare knærne mine tåler det, for jeg bør virkelig ikke løpe på asfalt. Men jeg var så redd for å dette ut av den gode rytmen, så det fikk gå for denne gang. Til tirsdag regner jeg med isen er regnet vekk;)

Kostholdmessig er vi også flinke, og jeg er så utrolig overrasket over hvor mett jeg er hele tiden! Tenker kanskje at det må være psykisk/placebo, da jeg har lest veldig mye om at lavkarbo har den effekten på forhånd, og muligens forventet det? Anyways, jeg skal ikke klage. Skriver ned absolutt alt jeg spiser nå, da jeg har en venn som er ernæringsfysiolog som skal se over at jeg får i meg de riktige næringsstoffene.

Ellers ser jeg frem til en ny uke med nye muligheter! Målet er 3 joggeturer + 2 yogatimer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg laget noen utrolig gode lavkarbomuffins! Egentlig skulle det blir makroner, men oppskriften var katastrofe, så etter litt triksing og miksing fikk jeg tolv fantastiske muffinser=)

1 beger kesam

5 egg

0,5dl kremfløte

2,75dl mandelmel

1/2 ts økologisk vaniljepulver

3-5ss sukringold (smak deg frem)

1ss fiberhusk

1ss kruskakli

noen ss kakao, (smak deg frem)

Tips: litt kokos eller nøtter er sikkert knallgodt i røren;)

Aner ikke hvilken rekkefølge jeg tok det i, da jeg opprinnelig begynte på noe annet. Men alt det tørre, så det våte pleier vel å være logisk? Det var uansett fantastisk godt! Stekt på 180-190grader i 15+ minutter (avhengig av str på form og slikt). Er den veeldig klissete, la stå litt til, men ikke la dem bli helt tørre heller.

Kcal= 1400 for hele røren, altså 120 per muffins.

Protein= 122g, = 11g per muffins

Karbs =35g karbs = 3g per muffins

Fett= 92,3g, 8g per muffins

Ostekrem til topping?

Litt smør, røres "hvitt" med et par ss sukrin gold, og så dæsjer du oppi philadelphia til du syns det smaker godt. Toppes med litt vaniljepulver, så smaker det snadder!

(Gadd ikke sjekke næringsinnholdet på denne, da jeg lå så mye under i går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi i gang med uke 3 av programmet! Hvis noen leser dette, og bor i Bergen, så kan dere forstå hvilket ork det var å gå UT for en joggetur.. Det blåste sidelengs og oppover til slutt! Hjelpes.. Men våt og forblåst, jeg klarte mine 4km/30min, og ikke nok med det, jeg klarte 3min jogging x 2 =)

Problemet sist var nok asfalten, for så snart jeg kom meg tilbake på stien igjen, så gikk det som smurt. Selv med stormen herjende rundt meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAM! Den oppskriften skal jeg prøve i helgen :)

Gjør det =) men ikke følg den slavisk, da jeg har skrevet den på husk, og ikke systematisk mens jeg laget muffinsene. Smak deg frem, og se at konsistensen er fin. Og tilsett bakepulver for litt heving.

Ellers var det veiedag idag, og tallene stoppet på 68,5kg. Dette er altså morgenvekt før frokost. Så får vi se om det bare er naturlig variasjon, eller om det fortsetter å krype nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en dårlig uke treningsmessig :(

Ble dobbelt opp med jobb på fredag, og så en spontan hyttetur, hvor vi endte opp innesnødd og uten vann og toalett=/ Så både fredagens og søndagens økt forsvant rett i dass.

Utrolig frustrerende!! Heldigvis er jeg motivert og flink til å holde meg unna drittmat, for jeg sa pent nei takk til både sjokkis og chips. (vin teller ikke, det er som vann;)

Uansett er det lite å gjøre med det nå, i morgen er det ny uke, og nye muligheter. Da fisker vi i gang med trening etter jobb, og god hjemmelaget middag.

Ellers laget jeg en god kveldssmothie, siden jeg var så sulten når vi kom hjem i sted.

1/4 jordbær

1/4 blåbær

2/4 bringebær

litt fløte (tror jeg endte på nesten 1dl for tre porsjoner)

kanel

sukringold(smak etter ønske)

økologisk vaniljepulver fra helsekosten

Røres sammen i en blender, og smaker himmelsk! Jeg endte opp med to porsjoner, mens gubben fikk en. Her kan en alltids legge til egg, div. kosttilskudd, fiber, o.l.

Denne var faktisk så god på smak at jeg tror jeg skal prøve å lage ispinner av det i morgen. Kjekt å ha når en får akutt søtsug, eller blir lysten på dessert. Eventuelt kan en legge til litt gelatin og hive i kjøleskap = fromasj? pudding? Mange muligheter!

Og så må jeg ha et lite gledesutbrudd her på tampen. Stabburets kokkeklare supper har liiite karbohydrater i seg! Så nå har jeg en skuff i frysen full av suppe, slik at en kan ty til raske løsninger på travle dager. Fiskesuppen synes jeg smaker som hjemmelaget..mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig mye i kokkelering på kjøkkenet, og altfor lite tid brukes på trening siste uken. Min elendige unnskyldning er at jeg er i starten av en praksisperiode, og det er MYE å sette seg inn i. Mens min realisthjerne tenker at "tid brukt på trening, er investering I min egen helse". Så hva er da grunnen til at jeg ikke har trent på 4 dager nå? No excuse! Jeg er lat/treg/orker ikke.. Og jeg blir så sint på meg selv. Jeg VIL/SKAL/MÅ klare 5K innen påske! Ved siden av å miste noen kilo, er dette det største målet. Motivasjon kom og hent meg:/

På den annen side, jeg er utrolig flink med kostholdet! *klappesegselvpåskulderen*

Jeg kan ikke huske sist jeg har smakt noe snop eller annet snacks, og ikke har jeg lyst på det heller! Kroppen koser seg med god og naturlig mat, og jeg merker at jeg har mer overskudd og energi på jobb. Jeg koser meg med handling og på kjøkkenet, selv om jeg har bruker for mye tid der.

Frokost idag var en smoothie av bringebær, kanel, vanilje, vann og kremfløte. Milkshake kanskje? Jeg hev også oppi noen mynteblader og litt sintronmelisse.

Lunsj var rester etter fiskesuppe fra igår.

Middag var torskefilet, panert I egg/sesamblanding med masse grønnsaker! NAM

Kvelds/snacks ble en skive lavkarbobrød med hjemmelaget valnøttsmør med havsalt.

Hvis noen lavkarbere leser dette, setter jeg pris på middagstips=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og tallene stanset i morges på 67,5kg =) Da går det altså perfekt nedover med ca 1kg i uken. I tillegg har vi bestilt oss påsketur til varmere strøk, og jeg gleder meg til å passe inn i bikiniene mine igjen;) Lavkarbo er virkelig greien! Jeg kan ikke huske å ha kost meg så mye med å lage mat, og ikke minst spise, uten å tenke for mye. Jeg har sluttet å føre kcal dagbok, da jeg føler jeg har grei kontroll på mengdene nå.

Det beste er at typen sier han ser forskjell (smiskete som han er), og jeg sluker det rått:)

Denne uken har jeg hatt doble vakter (praksis + ordinær jobb), og jeg har planlagt, tilberedt og pakket med perfekt niste hver dag. Det var enten det, eller trening, og det er maten som får meg ned i vekt i første omgang. Så trening får vente til søndag, da det er tilbake til "normalen". Tar på å jobbe 7-22 hver dag=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sint på meg selv. Veiedag i dag, og tallet stanset på 67,5kg =(

Jeg har klart å komme igang med løpingen igjen etter nesten 10dager pause, og jeg måtte krype to økter tilbake med det samme. Arrrgh.. I tillegg er dette året da hele vennegjengen feirer "runde tall", og det blir MANGE feiringer. Kicket i gang med helgen som var, og jeg tåler tydeligvis mindre alkohol enn tidligere. Hva er logikken der? Er det kostholdet? Jeg ødela hvertfall denne ukens vektnedgang på grunn av en fylla jeg ble superdårlig av. Hvorfor gjøre sånt mot seg selv? Vanligvis drikker jeg et par glass vin, og det holder plenty. Men nå gikk vettet ut, og da geléshottene (NEMLIG) ble servert, tenkte ikke jeg på at både de og alkoholen i dem er proppet med sukker, og jeg slukte dermed en trilliard kcal.

Dette resulterte i en meget dårlig MissLiggeMedHodetIDo, og det er først nå jeg begynner å komme meg. Dermed er det no-go på fylla for min del fremover, og full fokus på sunn mat laget av ferske,gode råvarer. Og masse TRENING!

Apropos trening, jeg begynner mest sannsynlig på et nybgynnerkurs i crossfit i mars. Egentlig bør jeg vente til april, da jeg kommer til å gå glipp av halve kurset pga reiser i mars. Men skit au! Bare til å komme i gang. Regner med løpingen også har tatt seg opp til da=)

Økten i går: klarte akkurat 4km på 30 min med blanding av jogging og rask gange. Men jeg klarer liksom ikke komme over den kneiken hvor 4km dukker opp før 30min er gått. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her glemmer jeg å oppdatere gitt!

Lødingen går veldig bra. Har hatt en del fint Vær siste uken, så jeg har prioritert lange turer (10-20km) I byfjellene =) Det har vært utrolig deilig, varierende terreng og tempo, oppover og nedover, og rett og slett helt topp!

Vekten er nå rundt 66,5kg,og jeg tror jeg forsøker å holde meg her enn så lenge. Kommer i gang med crossfit til helgen, og skal forsøke å "erstatte" fett med muskler. Så det er ikke så realistisk å gå ned særlig mye mer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg meg en tur på 15km i fjellene rundt Bergen. Fantastisk vær, men bra glatt! Da har jeg gått ca 40km denne uken, fordelt på tre turer opp til ca. 550moh. Ikke superhøyt, men passelig nok til at jeg kjenner det i alle krinker og kroker ;)

Igår hadde jeg likevel en litt ekkel opplevelse. Jeg startet opp til fløyen etter jobb, og det jeg hadde spist tidligere på dagen var en god porsjon laks med wokede grønnsaker med en del olivenolje. Ca 800-1000kcal - altså nok energi til å være såpass tidlig på dagen. Likevel fikk jeg hodepine, svimmelhet og tunnelsyn etter bare ti min! Veldig veldig ekkelt. Skjønte først ikke hva det var, men klarte å tenke meg til at jeg hadde fått i meg tilnærmet null karbohydrater den dagen. Heldigvis hadde jeg en sånn småsultenpose i sekken og fikk trykt i meg 24g karbs. Ti min senere var det bare å frese avgårde. Kan det kicke inn så fort? Klarer kroppen det? Eller hadde jeg kanskje et blodtrykksfall og at det heller var hvilen som hjalp? Hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har jeg gått mye i fjellet de siste ukene, minst en mil 2-3 ganger i uken. Og det kjennes utroolig deilig=)

Jeg har også kommet i gang med CrossFit. Hjelpes! Det er beinhardt, og jeg har vel hatt konstant gangsperr i ti dager nå. Men fy søren hvor kjekt det er. Veldig korte økter, foreløpig kun 5-15 minutter, men uten pauser, og ca.1 time teknikktrening i forkant av øvelsene.

Ene dagen var det 5 push-ups, 10situps, og 15 airsquats, så mange ganger som mulig i 5(!!!) minutter. Og vi var enormt støle, etter en så kort treningsøkt. Nå skal det sies at vi tok sikkert 100 airsquats på forhånd for å lære teknikken. Men uansett, var kjempekjekt.

Vi har også øvd på burpees, push-press, og skulderpress.

Vil du ha en utfordring? Se hvor mange burpees du klarer på 3min! 3 små lusne minutter, og jeg lover deg du er supersliten etterpå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...