Gå til innhold

IDOL 2013


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Reza08

Har fått med meg litt av årets utgave av Idol. Håper at han Eirik vinner. Skikkelig rocka og artig type. Fin stemma har han også. I tillegg liker han blant annet Queen veldig godt.

Dommerpanelet i år er bra, bortsett fra at Tone Damli er en av dem. Hun kunne jeg godt vært foruten. Synes ikke at hun er spesielt god til å synge. Dessuten blir hun i overkant overfladisk.

Skulle ønske at f.eks Tor Milde hadde vært domme istedet for Tone, da hadde vi fått hevet kvaliteten blant dommerne ytterligere, og vi hadde også fått mer show.

Kjartan Salvesen sammen med Anders Bye og Jon Niklas Rønning. Sporty av Kjartan å stille opp på denne låten, og den var jo ganske fengende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Steffen kan pelle seg ut så kan Sugaren komme inn igjen! Elsker stemmen hennes.

Ja!! Håper Steffen trekker seg. Så kan seerne eller dommerne stemme inn en/ei som har gått ut. Feks Martine og Ola fortjente å komme mye lengre.

Anonym poster: 0da95c61a62b5f15c1e7901262a7b1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert Smedplass som kommer inn igjen da tenker jeg.. Selv om det mest rettferdige hadde vært om den sist utstemte kom inn igjen.

Når det er sagt så håper jeg ikke at Steffen trekker seg på grunn av dommerne. Etter det jeg har skjønt så var han litt i gang med å være artist før Idol, så jeg skjønner at han hever et og annet øyenbryn når frk. Damli gir såkalt "konstruktiv" kritikk. Hvem er hun til å kritisere han. Kan forstå at han får en knekk når han allerede er en artist, og stadig får negative tilbakemeldinger av dommere som egentlig ikke har bedre talent enn det han selv har (og en spesielt har vesentlig dårligere). Det kan kanskje oppfattes som litt nedlatende.

Han har sin måte å synge på, likesom de andre har. Han har den dype bass-stemmen, drit i å dra fram det med at han burde synge lysere, hver eneste gang (og når han gjør det så er det ingen som kommenterer det engang). Hvorfor sier ingen f.eks til Eirik at han burde legge seg av med å sette Axl Rose-preg på hver eneste sang han velger? Jo, fordi det er det som er greia hans.

Personlig skulle jeg ønske frk. Damli ville kvitte seg med den skadeskutte-skjære-knekken på enden av hver eneste setning på sine sanger.

Ellers tror jeg det kan være bra for Sugaren å gå ut nå, før hun blir helt overøst med Idol og mister særpreget sitt. Tviler ikke et sekund på at dette er det siste vi ser av henne!

Anonym poster: ec4da7e579075c91fa719a0815fcf5df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig gjort av Steffen å snakke ut om at han er lei nå. Han kunne ha gjort det FØR Astrid Sugaren røk ut. Den jenta virker så herlig og oppriktig. Og så så vakker hun er. Jeg er litt enig i Tones kritikk mot Steffen. Han har ingen gnist. Blir litt irritert å se han på skjermen. Han virker så tafatt. Den gutten burde få litt futt på røven.

Anonym poster: 59f42f942c65760b395c1f8943d6abe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er bare tull. Hun har kommet med første kommentar mange nok ganger, hvor de andre dommerne har nevnt det samme etterpå. Hva er faglig mener du? At det var surt der og der? At personen burde valgt en annen sang? osv. Hun klarer seg helt fint. Folk misliker henne, og finner hver minste lille ting å kritisere. Hun er virkelig "damned if she does, and damned if she doesn't".

Anonym poster: 3925a61ff490e12c699551852c053c5a

Jeg kaller det ikke konstruktiv kritikk når kommentarene er av typen "Eg blir heilt varm i kroppen når eg høyrer på deg".

Som sagt, jeg har til gode å høre en eneste faglig tilbakemeldig fra henne det blir floskler og selvfølgeligheter.

Hva angår Steffens kritikk av Tone, så forstår jeg den. Han har fått mye kritikk av de andre også, spesielt Greve, men som sagt så gir han begrunnet og saklig konstruktiv kritikk.

Anonym poster: 26ef7f7a8a5d1c337dd42698a66e85c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at det de liksom leter etter er "særpreg" og "personlighet" og "egen stil".

Men når noen har det så klager de over at de ikke gjør noe annet, og forventer at de skal synge på alle mulige andre måter enn det de gjør osv?

Anonym poster: f3b3dd6e446eebca16146120b4de0311

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt fra Seher:

De er ikke flinke til å gi gode tilbakemeldinger. De burde lukke øynene mer og se mer helhetlig. De burde være flinke til å fortelle mer utdypende. Jeg tåler tilbakemeldinger, men når du har gått hver eneste gang og de sier «det var ikke helt bra i dag» og så videre, da blir du lei, sier han til Seoghør.no.

Idol dommeren (da spesielt Tone) er jo helt på jordet. Hva gjør Tone der??

Få inn Karlsen og Milde igjen!!

Anonym poster: 64cc110eac4c58ead5264b3d09cd5cd5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at det de liksom leter etter er "særpreg" og "personlighet" og "egen stil".

Men når noen har det så klager de over at de ikke gjør noe annet, og forventer at de skal synge på alle mulige andre måter enn det de gjør osv?

Anonym poster: f3b3dd6e446eebca16146120b4de0311

Nettopp!! Man skal ha særegen stil og skille seg ut, men samtidig skal man også være en potet- brukes til alt :klaske:

Tatt fra Seher:

De er ikke flinke til å gi gode tilbakemeldinger. De burde lukke øynene mer og se mer helhetlig. De burde være flinke til å fortelle mer utdypende. Jeg tåler tilbakemeldinger, men når du har gått hver eneste gang og de sier «det var ikke helt bra i dag» og så videre, da blir du lei, sier han til Seoghør.no.

Idol dommeren (da spesielt Tone) er jo helt på jordet. Hva gjør Tone der??

Få inn Karlsen og Milde igjen!!

Anonym poster: 64cc110eac4c58ead5264b3d09cd5cd5

Har begynt å skru av når Tone kommenterer. Og verst er det når hun prøver å ta ordet først. Man tror hun skal ha noe skikkelig bra på lur, men så er det bare: "Eg blir så varm både her og der".

Det virker også som om førsteprioritet er å flørte med kamera og SÅ kan vi ta for oss deltagerne :klaske:

"Du har valgt en låt som kler stemmen din bra, og så har du en duettpartner" var en kommentar fra i går (fra Kurt, riktignok). Det er så likegyldig. Bedre å bare ti stille. Skjønner godt at Steffen blir lei.

Anonym poster: ec4da7e579075c91fa719a0815fcf5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner også hvorfor Steffen blir lei. Hadde jeg å blitt.

Tone har ikke noe der å gjøre!

Gi me American Idol heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Steffen har valgt å bli i Idol da, men samtidig er han nok litt lei. Noe jeg skjønner

De norske dommerne har ekstremt lite fornuftig å si..hvem bryr seg om Tone blir varm mellom beina eller at Greve ikke likte det.

Det må kunne gå an å komme med mer kjøtt på beina.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vits at en så dårlig artist som Tone skal være dommer i en sangkonkurranse. Alle deltakerne er flinkere enn henne til å synge og hun er veldig dårlig på å gi konstruktive tilbakemeldinger. Ler litt når hun kommenterer at noen synger surt, snakk om å kaste stein i glasshus. Hun burde heller satse på en karriere som modell!

Anonym poster: ffe36a6a501ebd30e5cc612c7c022687

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke noe fan av tone, men hvorvidt hun er flink til å synge eller ei har da ingenting med saken å gjøre. De fleste dommere er jo ikke sangere selv, men de har peiling på musikk. De skal ivertfall ha peiling på musikk. De skal vite hva som høres bra ut, og hva som ikke duger. Jeg synes ikke tone er en særlig god dommer, men det med at hun ikke synger særlig bra selv spiller ingen rolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det spiller en rolle.

Jeg synes iallefall det blir latterlig at en som jeg mener ikke har noe særlig bra sangstemme skal dømme og kritisere andre sine sangstemmer. Som AB sier, så synger jo faktisk alle bedre enn Tone.

Jeg synes hun er en kjedelig artist og jeg hadde nok sovnet på en konsert med Tone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såvidt jeg gidder å se på lenger. Men kan jo ikke gå glipp av Blipp når han shaker det ut, heller.. :sikle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kaller det ikke konstruktiv kritikk når kommentarene er av typen "Eg blir heilt varm i kroppen når eg høyrer på deg".

Som sagt, jeg har til gode å høre en eneste faglig tilbakemeldig fra henne det blir floskler og selvfølgeligheter.

Hva angår Steffens kritikk av Tone, så forstår jeg den. Han har fått mye kritikk av de andre også, spesielt Greve, men som sagt så gir han begrunnet og saklig konstruktiv kritikk.

Anonym poster: 26ef7f7a8a5d1c337dd42698a66e85c9

Du har tydeligvis bitt deg merke i en enkelt kommentar,og mener dette er noe hun sier hver gang.

Hun har begynt tilbakemeldingene MANGE ganger. Og snakker lett om hvor deltageren har sunget surt, hun har påpekt at Astrid sugaren bruker for mye vibrator etc etc.

Det du sier er kun bullshit.

Anonym poster: 3925a61ff490e12c699551852c053c5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har begynt tilbakemeldingene MANGE ganger. Og snakker lett om hvor deltageren har sunget surt, hun har påpekt at Astrid sugaren bruker for mye vibrator etc etc.

:fnise: Den ekstra r’en der fikk meg til å få HELT feil bilder i hodet!!

:hoho:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Den ekstra r’en der fikk meg til å få HELT feil bilder i hodet!!

:hoho:

Oisann :P

Anonym poster: 3925a61ff490e12c699551852c053c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...