Klatt Skrevet 8. februar 2013 #161 Skrevet 8. februar 2013 Hei! Er det noen som har TV2 Sumo som kan se på sendingen som gikk for to dager siden for meg? Jeg er supernysgjerrig på en sang som spiltes i det Christopher Olafsrud (han som var med i.. fjor? Forfjor?) fikk tilbakemeldingene sine og gikk videre. Jeg fant auditionen hans her på https://www.youtube.com/watch?v=ffadHi55DYM, men merkelig nok uten lyd? Syntes det var rart, men lite å gjøre med det. Hadde satt stor pris på om noen orket å lete frem melodien for meg eller evt var hendig nok med PC til å kopiere hele auditionen hans (m/ tilbakemelding og i det han går ut av døra og snakker med Blipp) og deretter laste opp på Youtube?
snøfrisk Skrevet 8. februar 2013 #162 Skrevet 8. februar 2013 Synes det er så gøy med de trioene som virkelig får det til med harmonier osv! Er så fint å høre på! 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #163 Skrevet 8. februar 2013 Er det ikke litt rart at alle dommerene har på seg de samme klærne når det liksom skal være dagen etter? Anonym poster: 3398588f3280f7cee8065975e76c74da
makkapakka Skrevet 8. februar 2013 #164 Skrevet 8. februar 2013 liker best programlederen i IDOL.. syns han er såååååååå herlig 3
Tussilago_2 Skrevet 8. februar 2013 #165 Skrevet 8. februar 2013 Hei! Er det noen som har TV2 Sumo som kan se på sendingen som gikk for to dager siden for meg? Jeg er supernysgjerrig på en sang som spiltes i det Christopher Olafsrud (han som var med i.. fjor? Forfjor?) fikk tilbakemeldingene sine og gikk videre. Jeg fant auditionen hans her på https://www.youtube....h?v=ffadHi55DYM, men merkelig nok uten lyd? Syntes det var rart, men lite å gjøre med det. Hadde satt stor pris på om noen orket å lete frem melodien for meg eller evt var hendig nok med PC til å kopiere hele auditionen hans (m/ tilbakemelding og i det han går ut av døra og snakker med Blipp) og deretter laste opp på Youtube? Du finner den vel her? http://www.tv2.no/underholdning/idol/oslo
HedvigR Skrevet 8. februar 2013 #166 Skrevet 8. februar 2013 Er det ikke litt rart at alle dommerene har på seg de samme klærne når det liksom skal være dagen etter? Anonym poster: 3398588f3280f7cee8065975e76c74da De blir gjerne bedt om å ha på seg de samme klærne ulike dager, sånn at de kan mikse rekkefølgen på klippene, uten at det synes.
challenger Skrevet 8. februar 2013 #167 Skrevet 8. februar 2013 Tror jeg er litt småforelska i Greve jeg, han er sannelig snasen 1
Rubies_ Skrevet 8. februar 2013 #168 Skrevet 8. februar 2013 Tror jeg er litt småforelska i Greve jeg, han er sannelig snasen Veeet.... hehe
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #169 Skrevet 8. februar 2013 Hei! Er det noen som har TV2 Sumo som kan se på sendingen som gikk for to dager siden for meg? Jeg er supernysgjerrig på en sang som spiltes i det Christopher Olafsrud (han som var med i.. fjor? Forfjor?) fikk tilbakemeldingene sine og gikk videre. Jeg fant auditionen hans her på https://www.youtube....h?v=ffadHi55DYM, men merkelig nok uten lyd? Syntes det var rart, men lite å gjøre med det. Hadde satt stor pris på om noen orket å lete frem melodien for meg eller evt var hendig nok med PC til å kopiere hele auditionen hans (m/ tilbakemelding og i det han går ut av døra og snakker med Blipp) og deretter laste opp på Youtube? Phillip Phillips - Home Kan det stemme? Anonym poster: 3520aeb6448dae50f8afd58c5ae352da
Klatt Skrevet 8. februar 2013 #170 Skrevet 8. februar 2013 Phillip Phillips - Home Kan det stemme? Anonym poster: 3520aeb6448dae50f8afd58c5ae352da Tror det stemmer ja! Tusen hjertelig takk! Forrige poster som siterte meg: Nei, de viste bare selve sangen der og ikke noe av tilbakemeldingene. :c Sangen begynte å spille i det de ga ham "ja" og han gikk ut døra!
Gjest O___o Skrevet 8. februar 2013 #171 Skrevet 8. februar 2013 Blir litt småflau når Tone Damli, Gunnar Greve og Dansken sitter og gir negative tilbakemeldinger om andres sangprestrasjoner. Tone Damli: - Skriver ikke egne sanger - Skriver ikke egne melodier - Tilbringer mer tid på catwalk, photoshoots, sminke- og hårsalonger enn i musikkstudio. - Får mer oppmerksomhet for musikkvideoene enn musikken Dansken & Gunnar Greve: - Begge store navn innen hiphoppen, men igjen: hiphoppen - Har begge en smal fanskare - og hadde vel høydepunktet av sin karriere på slutten av 90-tallet til midten av 2000-tallet. 3
Gjest Funky Punk Skrevet 8. februar 2013 #172 Skrevet 8. februar 2013 Dansken har drevet med litt mer enn bare hiphop da og Gunnar er jo manager for noen store artister.
Gjest O___o Skrevet 8. februar 2013 #173 Skrevet 8. februar 2013 Dansken har drevet med litt mer enn bare hiphop da og Gunnar er jo manager for noen store artister. Både Dansken og Greve har vel de siste to-tre åra blitt mer kjent blant "folk flest", for diverse TV-konsepter de har vært med på...Og ikke musikken de har gitt ut...
Rubies_ Skrevet 8. februar 2013 #174 Skrevet 8. februar 2013 (endret) Blir litt småflau når Tone Damli, Gunnar Greve og Dansken sitter og gir negative tilbakemeldinger om andres sangprestrasjoner. Tone Damli: - Skriver ikke egne sanger - Skriver ikke egne melodier - Tilbringer mer tid på catwalk, photoshoots, sminke- og hårsalonger enn i musikkstudio. - Får mer oppmerksomhet for musikkvideoene enn musikken Dansken & Gunnar Greve: - Begge store navn innen hiphoppen, men igjen: hiphoppen - Har begge en smal fanskare - og hadde vel høydepunktet av sin karriere på slutten av 90-tallet til midten av 2000-tallet. Tone: - har deltatt i Idol selv og vet hva prosessen går ut på, og hva som trengs for å komme langt (kom jo på 2.plass, men har likevel gitt ut mer plate og fått mer oppmerksomhet enn hun som kom på 1.) - hun lever et typisk sånn "kjendis-liv" som de fleste i Idol drømmer om, og hun vet hva det innebærer å selge seg selv som et merkenavn - hun har gitt ut en del plater som må bety at hun har fans som liker musikken hennes og kjøper platene hennes. Skal man tjene penger i bransjen, må man selge plater og tjene penger Greve og Dansken: - ja, begge har erfaring innenfor hiphop. Men du har vel kanskje oppdaget selv også at hiphop og lignende musikksjangrer er stor i Norge? Tenker på navn som Onkel-P, Vinni /Paperboys, Madcon, Erik og Kriss, Karpe Diem, Tungtvann, Klovner i kamp, Tommy Tee, etc etc. - dessuten er hiphop en stor sjanger på verdensbasis, og det åpner muligheter for å selge plater i utlandet. - at de har erfaring innenfor rap/hiphop-sjangeren betyr ikke at de ikke har erfaring innenfor andre musikksjangrer. De jobber jo tross alt med artister i alle sjangre, bl.a. Greve er vel manager for mange gode artister, også noen av de jeg listet opp over Så jeg er litt uenig med deg.... Endret 8. februar 2013 av Rubies_ 2
Gjest Funky Punk Skrevet 8. februar 2013 #175 Skrevet 8. februar 2013 Tja, jeg kjenner Greven best som manager for Timbuktu, Lars Vaular m.fl Mulig andre kjenner ham fra andre ting. Dansken for meg er mest kjent fra rocken
Gjest O___o Skrevet 8. februar 2013 #176 Skrevet 8. februar 2013 Greve og Dansken: - ja, begge har erfaring innenfor hiphop. Men du har vel kanskje oppdaget selv også at hiphop og lignende musikksjangrer er stor i Norge? Tenker på navn som Onkel-P, Vinni /Paperboys, Madcon, Erik og Kriss, Karpe Diem, Tungtvann, Klovner i kamp, Tommy Tee, etc etc. - dessuten er hiphop en stor sjanger på verdensbasis, og det åpner muligheter for å selge plater i utlandet. - at de har erfaring innenfor rap/hiphop-sjangeren betyr ikke at de ikke har erfaring innenfor andre musikksjangrer. De jobber jo tross alt med artister i alle sjangre, bl.a. Greve er vel manager for mange gode artister, også noen av de jeg listet opp over Så jeg er litt uenig med deg.... Eksisterer Klovner i kamp fortsatt? Klovner i Kamp og Tungtvann har vel ikke gitt ut noe nytt de siste...5...?...6...?...7?...årene?. Jeg synes hiphopen hadde en større fanskare på 80-90-tallet enn hva det har nå. Gunnar Greve er manager for andre hip-hop-artister. Jeg savner litt bredde i alder, sjanger og erfaring blandt dommerene. Jeg sliter litt med å se for meg Tone Damli og Dansken gi sangtekniske tilbakemeldinger.
Rubies_ Skrevet 8. februar 2013 #177 Skrevet 8. februar 2013 Eksisterer Klovner i kamp fortsatt? Klovner i Kamp og Tungtvann har vel ikke gitt ut noe nytt de siste...5...?...6...?...7?...årene?. Jeg synes hiphopen hadde en større fanskare på 80-90-tallet enn hva det har nå. Gunnar Greve er manager for andre hip-hop-artister. Jeg savner litt bredde i alder, sjanger og erfaring blandt dommerene. Jeg sliter litt med å se for meg Tone Damli og Dansken gi sangtekniske tilbakemeldinger. Det var bare eksempler jeg kom på i farten, er nok ganske mange nyere artister som bør være på den lista også. Selv om jeg forøvrig ikke forstår hva det har å si om noen grupper er noen år gammel. Så lenge de har hatt suksess, bør jo det telle for noe.. Jeg er enig i at Kurt har den beste SANGstemmen i panelet, men det trenger jo ikke bety at han er noe bedre som dommer. Eller at han er bedre til å gi kritiske tilbakemeldinger, og gode tips for hvordan de skal synge bedre. Det kan godt hende at noen av de andre gutta eller Tone har bedre kunnskap på sånt. Kurt er vel tross alt bare vokalartist, eller? Så han bruker jo den stemmen han har fått utdelt.. No offence mot Kurt altså, bare prøver å nyansere bildet litt.
Gjest O___o Skrevet 8. februar 2013 #178 Skrevet 8. februar 2013 Det var bare eksempler jeg kom på i farten, er nok ganske mange nyere artister som bør være på den lista også. Selv om jeg forøvrig ikke forstår hva det har å si om noen grupper er noen år gammel. Så lenge de har hatt suksess, bør jo det telle for noe.. Jeg er enig i at Kurt har den beste SANGstemmen i panelet, men det trenger jo ikke bety at han er noe bedre som dommer. Eller at han er bedre til å gi kritiske tilbakemeldinger, og gode tips for hvordan de skal synge bedre. Det kan godt hende at noen av de andre gutta eller Tone har bedre kunnskap på sånt. Kurt er vel tross alt bare vokalartist, eller? Så han bruker jo den stemmen han har fått utdelt.. No offence mot Kurt altså, bare prøver å nyansere bildet litt. Men nå gikk den første kommentaren min på det å gi negative kommentarer om andres sangprestrasjoner. Jeg vet ikke hva du mener med at Kurt Nilsen bare er en "vokalartist", ettersom han både har spilt i flere band, kjørt solokarriere hvor han har gitt ut album på norsk og engelst, samt vunnet idol & world idol. ( Må bare presisere at jeg ikke har noe i mot hiphop eller norsk hiphop. Jeg har flere plater av Klovner i Kamp, Skranglebein, samt 2pac og en rekke andre hip-hop-artister, enn hva jeg har av Kurt Nilsen, Gitarkammeratene og det garagebandet han spilte i i starten, som jeg ikke husker navnet på. Bare nevner det slik at det ikke blir en "all-annen-form-for-musikk VS. Rap"-diskusjon:P)
Gjest Yellow Taxi Skrevet 13. februar 2013 #180 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Ja! Brumlebassen! Edit: HVA FAEN! Viser de ikke hele han men hun ufattelig kjedelig bærums-bitchen ga de 10 minutter sendetid! Rage-face Endret 13. februar 2013 av Yellow Taxi
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå