Gå til innhold

USA en uke dra hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har bestemt oss for å ta en uke i USA snart, men vet ikke helt hvilken by vi vil dra til. Miami? Las Vegas? LA? :)

Noen tips til hva som er bra? :)

Anonym poster: 89d8f4d1c8f26c341e2bfdb2e3fd7477

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva dere er ute etter. Mange sier LA er et høl, men selv likte jeg meg bedre der enn i NY (jeg har aldri helt skjønt hvorfor alle blir forelsket i New York).

Los Angeles er ikke bare glam og Hollywood, det skal sies. Faktisk er området rundt Walk of Fame ganske.. eh. Jeg liker klimaet i byen! Det finnes ikke noe ordentlig sentrum der, da, så det er lurt å ha bil om man ikke vil bruke masse tid på å ta kollektivtrafikk rundt i byen. Finnes hauger av turistaktiviteter, for eksempel turer med sightseeingbuss/bil for å se husene til forskjellige kjendiser. Så turist som det går an å bli, men gøy hvis man liker sånt. Disneyland, Six Flags og Universal Studios hvis dere liker temaparker. Så er det strender, da. Og shopping. Rodeo Drive for merkebutikker.

Las vegas syns jeg var nesten surrealistisk, men jeg var ikke lengre i byen enn at jeg rakk å utforske The Strip, så jeg vet ikke hva annet det er å finne på der. Jeg tror jeg ville dratt på en dagstur til Grand Canyon, kanskje? Det er virkelig vakkert!

Miami er.. Miami. Digg å ligge på stranda/bade. Miami Sea Aquarium er ganske bra. South Beach er kult, og har bra shopping. Little Havanna for latinamerikansk stemning. Går også an å dra på båtcruise og se alle skyskraperne fra vannet.

Men for kun en uke tror jeg jeg ville valgt New York, faktisk. Bra shopping, utallige spisesteder og nok til å holde dere travelt opptatt fra morgen til kveld. Og - direktefly fra Oslo er digg når det kun er snakk om en uke borte.

• Liker 1
Skrevet

LA er absolutt ikke et høl, selv om San Francisco generelt rangeres noe høyere blant turister. For en uke er nok østkysten av USA best, både pga kortere reisetid og mindre tidsforkjell.

Når tenkte dere å dra? New York er jo usas største by og alltid en vinner, og det er fint å dra hit hele året... vestkysten og California er vel mer kjent som et reisemål om sommeren, men det kan være fantastisk flott også f.eks. i mars-april. Hvis reisevei og tidsforkjell ikke er noe problem anbefales LA.. Her er en bra link med ting å gjøre i Los Angeles

Skrevet

Jeg har vært i Miami, Orlando og New York. Synes alle byene var bra på hver sin måte. Miami med fine strender, Orlando med fornøyelsesparker og New York med times square, shopping og alt som er å se.

Nå har jeg ikke vært i Las Vegas men har kikket litt på byen og sett at her får man mye hotell for pengene så om man liker spill, eller show så vil sikkert Las vegas være spennende å besøke en gang i livet.

Mannen har vært i Los Angeles og han sier at det er en by med store avstander og dårlig med offentlig kommunikasjon så her er det vel best med leiebil. Man finner også Universial studios her.

Til våren kommer sas med ny rute til San fransico. Kanskje det kan være noe.

Alt i alt så kommer det ann på når på året dere skal dra med tanke på temperatur og hva dere ønsker å gjøre og se med tanke på sted. At norwegian kjører rimelige billetter til New York og at Sas kjører direkteruter til San fransico vil jo muligens gjøre de byene rimeligere å reise til siden man ikke trenger å ta innenriksfly videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...