Gå til innhold

Vurderer å reise alene til Amsterdam - Tips/Råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, vil gjerne ta meg en 3 dagers tur til Amsterdam alene, da det er veldig billig med fly/hotell nå :) Typen har dratt til studio med bandet for én uke, så dermed kommer jeg til å sitte mye alene her i hans hjemby uten noe særlig kontakter eller familie rundt meg. Tenkte jeg skulle få gjort noe fornuftig og kurere reisesyken min og oppleve noe istedenfor!

Er det noen her som har hatt erfaring med å reise alene eller har vært i Amsterdam? Hva anbefales å få med seg der?

Og nei, jeg har ikke noe imot disse "coffee shop"ene heller, men det er ikke sikkert jeg tør akkurat det, hehe.

Er btw 21 år gammel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅHHH du bare mååå reise! Jeg gjorde akkurat det samme i oktober, og hadde det helt fantastisk!!:)

Amsterdam har bare så mye å se, jeg er glad i kunst, så for min del var van gogh museet og rijksmuseet helt nødvendig, Anne Franks hus var også en utrolig sterk og fin opplevelse, jeg tok en utrolig fin båttur på kanalene, visst du er glad i designvarer var det et senter der som ligger på dam plassen, ellers er det en del fine kirker som er flotte. Syns også shoppingen var super! En sykkeltur gjennom vondelpark er og fantastisk:)

Ikke tvil - bare reis! det hadde jeg gjort igjen - LETT:D

• Liker 1
Skrevet

ÅHHH du bare mååå reise! Jeg gjorde akkurat det samme i oktober, og hadde det helt fantastisk!! :)

Amsterdam har bare så mye å se, jeg er glad i kunst, så for min del var van gogh museet og rijksmuseet helt nødvendig, Anne Franks hus var også en utrolig sterk og fin opplevelse, jeg tok en utrolig fin båttur på kanalene, visst du er glad i designvarer var det et senter der som ligger på dam plassen, ellers er det en del fine kirker som er flotte. Syns også shoppingen var super! En sykkeltur gjennom vondelpark er og fantastisk:)

Ikke tvil - bare reis! det hadde jeg gjort igjen - LETT:D

NICE! Høres digg ut, virker chill også! Er også veldig glad i kunst så glad du nevnte det :D Skal absolutt sjekkes ut. Men dro du alene eller? Og hvor oppholdt du deg isåfall? ^^

Skrevet

NICE! Høres digg ut, virker chill også! Er også veldig glad i kunst så glad du nevnte det :D Skal absolutt sjekkes ut. Men dro du alene eller? Og hvor oppholdt du deg isåfall? ^^

Jeg reise alene ja var fantastisk bare det! jeg hadde med meg noen gode bøker, som jeg leste på restauranter, cafeer etc. Jeg bodde på hotel concious vondelpark, kjempefint hotell, bare 4 stopp med trikken inn til kjernen, men kunne også ha spasert. Jeg var overalt egentlig, trikksystemet er bare toppers, lett å bli kjent med. Var i de fleste bydelene, gikk masse rundtomkring. Jeg var ikke innom noe coffee shop, men gikk i området for å oppleve det. Amsterdam føles veldig trygt ut, og var aldri redd. Noen ganger tok jeg trikken uten noen plan, hoppet av et sted og bare spaserte - kjempefin opplevelse:)

Skrevet

Jeg reise alene ja var fantastisk bare det! jeg hadde med meg noen gode bøker, som jeg leste på restauranter, cafeer etc. Jeg bodde på hotel concious vondelpark, kjempefint hotell, bare 4 stopp med trikken inn til kjernen, men kunne også ha spasert. Jeg var overalt egentlig, trikksystemet er bare toppers, lett å bli kjent med. Var i de fleste bydelene, gikk masse rundtomkring. Jeg var ikke innom noe coffee shop, men gikk i området for å oppleve det. Amsterdam føles veldig trygt ut, og var aldri redd. Noen ganger tok jeg trikken uten noen plan, hoppet av et sted og bare spaserte - kjempefin opplevelse:)

Åh, gira jeg ble nå :D Tusen takk for svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...