Gå til innhold

P-piller: blødninger og startdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på for å roe nervene.

Gikk på p-piller (mercilon) i nesten to år før jeg sluttet sist august. Mensen kom tilbake med en gang, akkurat på dag 28. Den kom akkurat på dagen i månedene etterpå også. Så kom desember og jeg begynte å holde på med noen, så da tenkte jeg det var lurt å begynne igjen. Forventet egentlig mensen en dag i slutten av desember, men visste den kunne komme sent på kvelden, så tok ikke den første pillen da. Hadde sex på kvelden og så litt blod dagen etter. Da tenkte jeg at mensen hadde kommet (siden den har vært så regelmessig), og tok første pille. Men så fikk jeg visst ikke mensen før to dager senere.

I pakningsvedlegget til mercilon står det at man skal begynne første mensdag (som det står i alle), eller at man kan starte på dag 2-5 i syklusen og da bruke tilleggsprevensjon i 7 dager. Men det står ingenting om hva man må gjøre hvis man begynner før første mensdag.

Hadde sex uten kondom i går, og jeg lurer da på om jeg er sikker eller om jeg bør ta en angrepille. Har tatt pillene i 21 dager nå og startet på sukkerpilleuka i dag. Det meste jeg finner på nettet sier at man er sikker etter 7 dager, men ofte står jo også dette i pakningsvedlegget til andre merker. Forhåpentligvis er jeg bare paranoid, men vil bare få noen andres meninger.

I tillegg har jeg spottet helt fra mensen var over og fortsatt nå. Dette har aldri skjedd før. Har det noe med dagen jeg startet eller er det bare at kroppen må venne seg til pillene igjen?

Beklager at det ble langt. Setter stor pris på svar!

Anonym poster: 002f1e2ae348b935b74d07eed5a7e1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump... må ut å kjøpe snart hvis det skulle være nødvendig (noe jeg ikke klarer helt å tro på, men heller ikke klarer å slippe tanken på).

Ingen som har noen tanker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...