AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Har fått henvisning til psykolog og har fått brev om at det kan ta 6 måneder. Noen som har vært i denne prosessen selv og kan fortelle? Får man et brev f.eks. en måned før med time og klokkeslett til første time? Anonym poster: de4fa0144d4bb623750695e06591c806
sofie777 Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Jeg fikk også denne beskjeden, men fikk en telefon bare noen uker senere og sa de hadde en avbestilling og om jeg ville ha den timen. Første time er en generell "bli kjent og bare fakta"-time. Dette er kanskje ikke med den psykologen du skal ha senere, så ikke begynn å øse ut med alt du har tenkt på. Fortell litt løst om ting, så får du vite hva som skjer videre. Jeg fikk et helt annet opplegg enn det jeg hadde sett for meg, men det var likevel en god hjelp for meg.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Jeg fikk også denne beskjeden, men fikk en telefon bare noen uker senere og sa de hadde en avbestilling og om jeg ville ha den timen. Første time er en generell "bli kjent og bare fakta"-time. Dette er kanskje ikke med den psykologen du skal ha senere, så ikke begynn å øse ut med alt du har tenkt på. Fortell litt løst om ting, så får du vite hva som skjer videre. Jeg fikk et helt annet opplegg enn det jeg hadde sett for meg, men det var likevel en god hjelp for meg. takk for svar hva mener du med opplegg? jeg håper at psykolog blir en positiv opplevelse for meg Anonym poster: de4fa0144d4bb623750695e06591c806
sofie777 Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Vanskelig å forklare uten å røpe for mye om meg. Det grunnleggende "opplegget" er vel "fortell en psykolog om livet og få hjelp", men det finnes andre ting. Jeg tok en nevro-psykologisk test for å finne ut om hodet var "på riktig plass" f.eks., og har gjort andre utredninger, men jeg trenger ikke den dype psykolog-samtalen. Det er bare noen av mange måter de kan finne ut av ting på. For meg har psykolog-timene vært udelt positive. Jeg har felt mine tårer, men det er de vant med, så det er ikke noe problem. Så lenge du går inn til timene med en positiv holdning, så får du hjelp tilbake, uansett hva det gjelder. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Lykke til!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå