Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan dere hjelpe oss?

Vi bur på Vestlandet og no må vi selge huset av diverse grunner. Det er for dyrt å holde på blant annet. Da fant vi ut at om vi miste huset så flytter vi likegjerne sørover.

Er Tønsberg, Arendal og Fredrikstad fine områder?

Vi er ikkje kjent i det heile tatt. Men vi søker bedre vær, meir arb plasser og idylliske sommer uten all regnet. Det er viktig at boligprisene er generelt lave.

Kriterier:

Koslig byggefelt med mange barnefam

Ope og fint landskap

Mange fritidstilbud

Generelt kjempe koslig

Mange turstier/fine badeplasser

Hyggelige folk som er lett å bli kjent med

Nær handelssenteret, gjerne noe for barna også (badeland, leikeland osv)

Barnehage dekning

Håper noen veit om den perfekte plassen for oss :) vi har 2 barn på 1 og 4 år :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drammen,, Kolbotn og Ski. Gir gode muligheter til pendling innover mot Oslo og dertil større utvalg vedr. jobb.

Anonym poster: e7c8321c90e42e7fc9804fb5cb13407b

• Liker 1
Skrevet

nå er jo ikke akkuratt de tre stedene veldig like ller veldig nærme hverandre, så sliter litt med å skjønne hvorfor du har satt opp akuratt de..

Anonym poster: 021f59653b4d2c1ca6e57429bc4a3ad5

Skrevet

Derfor eg treng litt hjeelp da :) aldri vert på den siden før. Så er litt rådvill ;) aner virkelig ikke :) bare prøvd å Google meg fram litt.

Skrevet

Derfor eg treng litt hjeelp da :) aldri vert på den siden før. Så er litt rådvill ;) aner virkelig ikke :) bare prøvd å Google meg fram litt.

Kan du ikke se på et kart?

Anonym poster: 61d8ca4718f959a8bc0f2de86dd5685b

Skrevet

Veit jo hvor de ligger... På KARTET. Får spør en annen plass... Ikke lett å se på kart "å der vil eg bo!"

Veit eg har satt opp ulike fylker her.

Skrevet

Jeg har bodd noen år i Sarpsborg, og vet derfor endel om Fredrikstad. Det er en utrolig fin by, med en ganske grei størrelse, mangler ikke noe særlig der. Det er som regel veldig fint her om sommeren, Sarpsborg (som er rett ved Fredrikstad) er ofte byen som har de varmeste sommerdagene, antar det ikke er så annerledes 30 min. unna ;)

Det er også mange fine badesteder flere steder i Østfold, og gamlebyen er fantastisk fin! Det er en del fritids- og kulturtilbud både i Sarpsborg og Fredrikstad, Sarpsborg har muligens litt flere pga. økonomien. Men det er ikke langt mellom byene, så jeg ville ikke latt det være avgjørende. Kjerringåsen er ikke altfor langt unna, og der et det fint å stå på ski om vinteren!

Barnehager og boligmarked kan jeg dessverre lite om.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for eit flott svar !:-) så bra!! Er Fredrikstad vi holder med sterkest :-) virker kjempe flott der! Det positive er at der kjenner vi noen :-) skal ta å undersøke nærmere kva jobbtilbud de har der :-)

Skrevet

Har dere mulighet til å reise nedover en ukes tid og besøke de ulike områdene?

Folk har jo ulike meninger etter smak og preferanser. En som liker Fredrikstad vil anbefale Fredrikstad og en som liker Tønsberg vil anbefale Tønsberg. Begge er små byer med stort sett de samme tilbudene.

Selv bor jeg ingen av stedene, men har vært en del der, og skulle jeg bodd der så hadde jeg valgt Østfold, gjerne Fredrikstad eller omegn. Rett og slett fordi jeg synes det er koseligst omgivelser der, østfoldinger er hyggelige folk som er lett å bli kjent med, og så liker jeg den korte veien til Sverige hehe.

Arendal har jeg vært et par ganger, men ikke fått noe særlig konkret inntrykk av, det er liksom bare en "mellomstasjon på vei opp/ned langs sørlandskysten". Igjen - det er jo bare en personlig mening, andre vil sikkert kunne komme med hundre grunner til at det er et perfekt valg.

Anonym poster: 062081d39dd47402c353f0b3bfa8049e

Skrevet

Litt drastisk å flytte frå Vestlandet, syns eg.

Det er jo den fiiinaste plassen i verda!

Anonym poster: c97031f2994a2e8697b1b1f5ff7afe97

Skrevet

Seriøst?

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge:

Dere skal flytte til en helt ny plass, som dere ikke har peiling på hvor er.

Dere har ikke råd å holde på et hus på Vestlandet (og tror tydeligvis det er billigere på Østlandet).

Dere har ikke jobb.

Dere rykker ungene ut fra sitt lokalmiljø.

Anonym poster: c97031f2994a2e8697b1b1f5ff7afe97

• Liker 2
Skrevet

Eg har rett å slett ikke ord...

Skrevet

Takk for hjelpa til dere som kom med gode råd :-)

Takker for meg. Forum er noen skumle saker...

Skrevet

Som noen siste avslutningsord kan jeg fortelle deg at jeg flytta fra Oslo til Kirkenes, til Trondheim og til Sarpsborg, alle innen jeg var 11 år. Byttet skole en gang. Selv om det selvfølgelig ikke er kjempeartig i begynnelsen av skolebytte og forandringer, så er jeg på ingen måte skadet av det, bærer ikke noe nag til mamma, og er bare glad over å ha opplevd forskjellige steder i Norge :)

Du vet hva som er best for deg og din familie, ser ikke hvorfor det skal plage så mange tilfeldige forumbrukere at dere skal flytte ;)

Skrevet

Vert flytta rundt på eg også. Ungene er så små at de har ikke danna noen nettverk enda. Klart vi ikkje har jobb, bustad. Vi begynner med blanke ark. Må jo velge plassen så ta en ting i gangen:-) vi har heller ingen nettverk her med venner. Så igrunn er det likegyldig siden det ikkje er gode venner som held en atte. Ingenting er bestemt og vi tar ikke drastiske endringer uten videre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...