Gå til innhold

Tips til jentekveld?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og tre andre venninner skal være hjemme hos meg på lørdag og spise god mat og ha det gøy. Vi skal ikke drikke alkohol, bare finne på leker og sånn.

Noen som har noe tips til noe godt å lage til mat?

Og hva slags leker kan man finne på som er morsomme uten å ha alkohol innblandet?

Hjelp meg alle sammen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alias! Det er dødsgøy ! :)

Mat: kyllingfilet, fløtegratnerte poteter og ovnsbakt paprika/gulrot/kålrot. Pasta/kylling/biffsalat. Tapas (kjøttboller, kyllingvinger, foccacia, tzatsiki, båtpoteter osv..). :)

• Liker 2
Skrevet

jeg har prøv ut ordforklaringsspillet Alias. Mye latter. man skal jo komme med gode historier så det er mye rart som kommer opp i minnet.

..............

Tusen takk for mange supre tips!!!

Tror nok jeg må prøve meg på den kindereggtingen.. det så godt ut :)

Skrevet

Alias! Det er dødsgøy ! :)

Mat: kyllingfilet, fløtegratnerte poteter og ovnsbakt paprika/gulrot/kålrot. Pasta/kylling/biffsalat. Tapas (kjøttboller, kyllingvinger, foccacia, tzatsiki, båtpoteter osv..). :)

Har du noen flere forslag til hva man kan ha i tapas eller? :)

Gjest Lillesiren
Skrevet

Har du noen flere forslag til hva man kan ha i tapas eller? :)

Jeg har :hoppe: For de første, vil anbefale tyrkiske kjøttboller av lammekjøttdeig fremfor de tradisjonelle spanske, smaker myye bedre:) Så:

- Lefser med røkelaks, snøfrisk og ruccola. Del opp i biter og fest med tannpirkere.

- Ostefylte, baconsurrede jalepenos(vil anbefale bruke syltede gule, er ikke så sterke)

- Chorizopølse stekt sammen med opphakket hvitløk

- Frittata

Skrevet

Jeg har :hoppe: For de første, vil anbefale tyrkiske kjøttboller av lammekjøttdeig fremfor de tradisjonelle spanske, smaker myye bedre:) Så:

- Lefser med røkelaks, snøfrisk og ruccola. Del opp i biter og fest med tannpirkere.

- Ostefylte, baconsurrede jalepenos(vil anbefale bruke syltede gule, er ikke så sterke)

- Chorizopølse stekt sammen med opphakket hvitløk

- Frittata

Litt OT, men egentlig ikke: oppskrift? :)

Beklager at jeg ikke kan komme med lure råd til leker her, vi pleier bare bli hengt opp i musikk og fjasing - tror jammen aldri vi har rukket leker altså :)

Jeg liker veldig baconsurrede dadler jeg, da til tapas. Og god aioli lagd fra bunn.

Gjest Lillesiren
Skrevet

Litt OT, men egentlig ikke: oppskrift? :)

Beklager at jeg ikke kan komme med lure råd til leker her, vi pleier bare bli hengt opp i musikk og fjasing - tror jammen aldri vi har rukket leker altså :)

Jeg liker veldig baconsurrede dadler jeg, da til tapas. Og god aioli lagd fra bunn.

http://dalehaugen.blogg.no/1328349847_tyrkiske_kjttboller.html :) Trikset er å la kjøttdeigen stå en stund og trekke til seg smak, før man begynner å rulle deigen ut i kjøttboller:)

Skrevet

http://dalehaugen.bl...kjttboller.html :) Trikset er å la kjøttdeigen stå en stund og trekke til seg smak, før man begynner å rulle deigen ut i kjøttboller:)

Åh, bra oppskrift på den sausen! Jeg har lett lenge etter en variant til den jeg har som jeg synes er litt kjedelig.....og så begynner jeg å bli lei av greske kjøttboller nå, selv om det er innmari godt.

*skal prøve ut*

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Wonders - må være veldig stas å være venninne av deg.

Vi har ofte jentekvelder. Men de blir såpass spontane da en eller annen sier "står i butikken og har lyst til å lage tapas - er du med?" og vi rekker aldri å gjøre annet enn å lage mat, spise og ikke minst skravle...

Skrevet (endret)

Wonders - må være veldig stas å være venninne av deg.

Takk det var veldig snillt sagt.

Jeg elsker fest og legger mye i det. Det betyr mye for meg å dele på goder, legge til små detaljer og vise at jeg er takklnemlig for alt vi opplever sammen.

Ved å gå i detaljer så blir inntrykkene sterkere og man kan lett knuse isen om det er en ny venninde med, som ikke kjenner alle.

Det er viktig å invitere minst en person som man kan inkludere, man får aldri nok venninder. Vi bør bli bedre på dette, det er mange ensomme fantastiske kommende venninder som bare trenger å bli invitert av dere på en kveld....Resten blir historie.

OG man blir sittende lenge ved bordet, så gjør det skikkelig.

581956_10151866562990285_2094547002_n.jpg

419823_10152021366805285_1661227753_n.jpg

hihihihi

Det er lov å tulle litt

24152_10150162576580188_261842_n.jpg

428473_10151866553560285_83114372_n.jpg

524797_10152414214005285_378499928_n.jpg

530374_10151681520010285_570446681_n.jpg

Jeg liker å sette små bilder på bordet, og det blir alltid snakk om gode historier med dette...

196262_10150454389445188_613304_n.jpg387068_10152070236795285_1241532819_n.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...