Kjetil E Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Ser det er så "mange" som klager over at det skal arrangeres Glava Tour of Norway. Både de som klager over at det skal sykles 17 mai og de som generelt klager over at de ikke kommer frem. Men hvorfor i helvete skal folk klage over det, ta heller del i den flotte folkefesten og se noen av verdens beste syklister i aksjon. Og typisk norsk og klage.
Brunhilde Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Hvorfor er det nødvendig å legge et sykkelritt til nasjonaldagen vår?
Kjetil E Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2013 Hvorfor er det nødvendig å legge et sykkelritt til nasjonaldagen vår? Fordi det faktisk er eneste alternativet man fikk av UCI. Ta det da ellers blir det ikke noe ritt faktisk. Og grunnen er jo og at dette er en kabal med veldig mange ritt, som man skal ha til å gå opp.
Gjest celine Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 ..og hvorfor er det nødvendig å legge dette rittet til bysentrum? Har ikke fulgt så veldig mye med i denne saken, verken i år eller i fjor, men såvidt jeg skjønte, gikk ikke fjorårets bunadstog som vanlig pga rittet (?) Men som sagt, jeg er ikke så veldig engasjert, da det ikke er min hjemby :-) 1
Kjetil E Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2013 ..og hvorfor er det nødvendig å legge dette rittet til bysentrum? Har ikke fulgt så veldig mye med i denne saken, verken i år eller i fjor, men såvidt jeg skjønte, gikk ikke fjorårets bunadstog som vanlig pga rittet (?) Men som sagt, jeg er ikke så veldig engasjert, da det ikke er min hjemby :-) For å få mest mulig tilskuere. selvsagt. Og så er det jo et ritt som går over et laaaangt strekk. Årets etappe 2 starter jo i Tønsberg og ender opp i Drammen.
Gjest celine Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Vil det si at drammensere dropper 17-maimiddagen og hviling av slitne føtter, og kommer og ser på en gjeng med syklister på 17.mai? Drammensere er litt rare, syns jeg, men dem om det! Ellers spørs det nok om de ikke passerer oss også, da jeg bor omtrent midt imellom Tønsberg og Drammen.
Wolfmoon Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har ikke fulgt saken overhodet, men man legger et sykkelritt slik at det må endres på en tradisjonell feiring av nasjonaldagen? Om det er tilfelle hadde jeg også blitt sur, for jeg har null interesse av sykkelritt, men stor interesse av 17. mai feiring. Og at man må legge det i sentrum for å få flere tilskuere må man faktisk også regne med at noen er uenige i prioriteten, spesielt på en slik dag. 1
Brunhilde Skrevet 10. januar 2013 #8 Skrevet 10. januar 2013 Fordi det faktisk er eneste alternativet man fikk av UCI. Ta det da ellers blir det ikke noe ritt faktisk. Og grunnen er jo og at dette er en kabal med veldig mange ritt, som man skal ha til å gå opp. Helt ærlig så bryr jeg meg nok ikke så mye, men ble litt nysgjerrig. Jeg håper du er litt enig i at nasjonaldagen kanskje ikke er det aller beste alternativet for et stort idrettsarrangement?
Gjest Doh Skrevet 10. januar 2013 #9 Skrevet 10. januar 2013 Vil det si at drammensere dropper 17-maimiddagen og hviling av slitne føtter, og kommer og ser på en gjeng med syklister på 17.mai? Drammensere er litt rare, syns jeg, men dem om det! Ellers spørs det nok om de ikke passerer oss også, da jeg bor omtrent midt imellom Tønsberg og Drammen. Bare fordi noen andre har bestemt at dette skal endre i Drammen på 17. mai betyr jo ikke det at folk dropper 17.maifeiring og ser på sykkelritt i stedet. Skjønner ikke hvor du fikk det fra 1
Kjetil E Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har ikke fulgt saken overhodet, men man legger et sykkelritt slik at det må endres på en tradisjonell feiring av nasjonaldagen? Om det er tilfelle hadde jeg også blitt sur, for jeg har null interesse av sykkelritt, men stor interesse av 17. mai feiring. Og at man må legge det i sentrum for å få flere tilskuere må man faktisk også regne med at noen er uenige i prioriteten, spesielt på en slik dag. Nå var jo syklistene såpass sent i Drammen at de ikke berørte hverken barnetog eller russetog. Dog ble folkedrakttoget berørt. Men den vanlige tradisjonelle 17 mai feiringen ble ikke berørt. I Sylling hvor de passerte et par timer tidligere så flyttet man heller på den ofisielle feiringen slik at folket som var på den og stod og hilste syklistene da de dro forbi.
Kjetil E Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2013 Helt ærlig så bryr jeg meg nok ikke så mye, men ble litt nysgjerrig. Jeg håper du er litt enig i at nasjonaldagen kanskje ikke er det aller beste alternativet for et stort idrettsarrangement? På en måte ser jeg at det ikke er det optimale, men på en annen side så kan det og være optimalt. Og uansett når man fikk valget ta det da eller dropp hele rittet så mener jeg at man ikke hadde noe valg. Optimalt ikke optimalt, det hadde vel faktisk fort lagd minst like store om ikke større problemer å sperre av hele Drammen sentrum en vanlig arbeidsdag, men det er nå min tanke. En del av motstanderne er jo en smule rare vil jeg påstå. For i ene øyeblikket så sier de at de er mot rittet fordi de ikke vil ha komersialisering på 17 mai. I neste øyeblikk går de ut og syter på at de mener dette vil ødelegge for resturanter og andre utesteder. Ja vel da var plutselig det med komersialisering ikke så viktig lenger alikevel!
Gjest celine Skrevet 10. januar 2013 #12 Skrevet 10. januar 2013 Bare fordi noen andre har bestemt at dette skal endre i Drammen på 17. mai betyr jo ikke det at folk dropper 17.maifeiring og ser på sykkelritt i stedet. Skjønner ikke hvor du fikk det fra Ah, var ikke helt det jeg mente heller :-) Såvidt jeg skjønner, vil rittet foregå etter barnetog og russetog - omtrent når folk har kommet hjem til middag - etter å ha trasket byen rundt, forsert folkemengder, køer, sutrete slite unger etc etc. At noen DA orker å ta seg til byen for å se på et sykkelritt, er uforståelig for meg. Vet ikke med dere andre, men på den tiden er jeg sliten i bena, lei av folk og har absolutt ikke lyst å gå ut :-D
Gjest SpaceBaby Skrevet 10. januar 2013 #13 Skrevet 10. januar 2013 Finnes det fortsatt mennesker som feirer 17. mai?
Gjest nobilian Skrevet 10. januar 2013 #14 Skrevet 10. januar 2013 Fordi det faktisk er eneste alternativet man fikk av UCI. Ta det da ellers blir det ikke noe ritt faktisk. Og grunnen er jo og at dette er en kabal med veldig mange ritt, som man skal ha til å gå opp. Siden sykkelritt er omtrent like interessant som sykkelshorts sier det seg selv.. 1
Kjetil E Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #15 Skrevet 10. januar 2013 Siden sykkelritt er omtrent like interessant som sykkelshorts sier det seg selv.. Sykkel er svært inntresant og spennende. Og har faktisk fått en voldsom popularitet i Norge de siste årene. Da jeg var i København under VM i 2011, ble det av dansk politi anslått at mellom 30 og 40.000 av de som så søndagens fellesstart for menn var norske.
challenger Skrevet 10. januar 2013 #16 Skrevet 10. januar 2013 Skulle ønske det gikk her i Trondheim, hadde gladelig dratt å sett sykkelritt på 17.mai:) Men nå elsker jeg sykkelsport, og synes 17.mai er en klaustrofobisk oppskrytt dag!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #17 Skrevet 10. januar 2013 Problemet mitt er at de sperrer av sentrum og boligstrøk i nærheten på en 17. mai. Det går ikke utover barnetoget mm. Det går ut over fremkommelighet på ettermiddagen. Som drammenser så må de gjerne flytte det her sykkelrittet. Ingenting jeg kommer til å heie på. Anonym poster: b36f9c972df2656a18616394569027d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå