scaramouche1 Skrevet 10. januar 2013 #1 Skrevet 10. januar 2013 Jeg har dummet meg ut. Skulle varme opp komfyren, lot den stå og varme seg opp litt for lenge, hehehe. Så nå har strømmen gått på kjøkkenet, badet, gangen og vaskerommet.Har sjekka sikringskapet, og funnet ut at sikring nr 16 er til blant annet kjøkkenet, men det er umulig å vite hvilken det er i sikringsskapet! Bare noen av dem har klistremerke med nr på seg... Uansett, jeg kan INGENTING om sikringer osv., hver gang noe sånt har skjedd har jeg bare ringt faren min, men kan ikke ringe han nå, så derfor spør jeg heller her. Tidligere har jeg pleid å gjøre noe med noen brytere, men husker ikke om de skulle opp eller ned, eller hvilken som er til hva. Noen som kan hjelpe? Tuuusen takk på forhånd. Og en annen ting, hehe, er det slik at det bare "fikser" seg selv? Altså at strømmen kan komme tilbake av seg selv? For er egentlig veldig fristende og bare legge seg og overlate alt til skjebnen eller noe sånt. 1
Gjest LadyAntebellum Skrevet 10. januar 2013 #2 Skrevet 10. januar 2013 Er det ikke sånn at hvis en av dem vender nedover så er det den som skal skrus oppover? Eller er jeg helt på tur nå?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Er det brytere? Se om der er en (tre i mitt tilfelle når kjøkkenet går mener jeg på) som ikke står samme vei som sine sidemenn, og prøv å flikke den samme vei. Anonym poster: 6e8b721888b22fc1b8f2e73344776867
Gjest Uanonymbruker Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Hvis alle står opp og en vender ned så flipper du opp den. Blir du usikker går du inn på kjøkkenet og sjekker om det gjorde noen forskjell da du flippet sikringen. 1
scaramouche1 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2013 Alle bryterne går oppover :/ Vil det hjelpe å ta sikringene inn og ut? Altså de jeg tror det kan være. Eller kan jeg ødelegge noe ved å gjøre det?
Gjest LadyAntebellum Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 Alle bryterne går oppover :/ Vil det hjelpe å ta sikringene inn og ut? Altså de jeg tror det kan være. Eller kan jeg ødelegge noe ved å gjøre det? Hørtes ut som en skummel operasjon..
Topplue Skrevet 10. januar 2013 #7 Skrevet 10. januar 2013 (endret) I mitt sikringsskap er den første til venstre nr 1 og så leser man tallene i rekkefølge mot høyre. Endret 10. januar 2013 av Topplue
scaramouche1 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #8 Skrevet 10. januar 2013 Fant ut hvilken sikring det var nå, har skrudd litt på alle, men ingenting har skjedd med strømme foreløpig... :/
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #10 Skrevet 10. januar 2013 Alle bryterne går oppover :/ Vil det hjelpe å ta sikringene inn og ut? Altså de jeg tror det kan være. Eller kan jeg ødelegge noe ved å gjøre det? Du ødelegger ingenting ved å legge sikringene ut og inn igjen. Men jeg må si det høres mystisk ut at strømmen har gått i deler av boligen din uten at det er pga sikringene, mtp at alle vender oppover. Kanskje du har fått en jordslutningsfeil? Ai ai ai, det blir dyrt. Anonym poster: be362413df5228fa271f9f5e539b94da
scaramouche1 Skrevet 10. januar 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. januar 2013 Har byttet sikring nå, etter instruks av pappa. Vet ikke hva som har skjedd, men ringer etter hjelp i morgen med mindre noen små alver bestemmer seg for å fikse det mens jeg sover
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå