Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å gå ned i vekt, og bytter ut brød og rundstykker med knekkebrød. I det siste har jeg spist rugsprø framfor Wasa husman, fordi jeg trodde dette var et bedre valg mtp at jeg prøver å slanke meg. Men jeg så i annen tråd at rugsprø skulle være et dårlig valg. Hvorfor det? Hva anbefaler dere? Merke og type?

Anonym poster: 31dc48f69e8d7bfcd04747dafe3849f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller spist Wasa Husmann istedenfor rugsprø.. Rugsprø har jo litt mindre kalorier enn husman, men de er veldig tynne og metter veldig lite, hvilket betyr at du må spise flere enn hvis du hadde spist husman.. Det i for seg gjør ingenting, for det blir jo like mange kalorier, men så vil du jo helst ha pålegg på det, og vips, så har du spist fire osteskiver istedenfor to! Og i lengden kan du jo få i deg flere kalorier enn du forbrenner, og det blir vanskeligere å gå ned i vekt..

Viktig å spise sunt som metter deg best, ellers går du rundt skrubbsulten og småspiser hele tiden - noe du ikke vil hvis du skal ned i vekt ;)

Anonym poster: 9613b0d63fbf31ca81841aa8fe6dbf9f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Anbefaler å bake selv. Knekkebrød av Havregryn, grovt rug og diverse kjerner og frø er noe av det sunneste du kan spise. I kjøpeknekkebrød er det alltid tilsatt salt, konserveringsmidler og andre unødvendige ting.

Endret av Athene
  • Liker 2
Gjest Chillpill
Skrevet

Det er vel ingen grunn til å sverge til kun ett merke? Da hadde jeg blitt fort lei. Jeg bytter knekkebrød ofte, passer bare på at de er noenlunde grove. Og av og til baker jeg selv, det er lett - finnes masse oppskrifter på nett hvis du søker.

Skrevet

Enig med Athene! Bak selv, det er faktisk veldig lett. Selv bruker jeg masse kruskakli i mine for å få lav kaloritetthet. Eksperimenterer ellers stadig med nye ingredienser for å få variasjon..

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller spist Wasa Husmann istedenfor rugsprø.. Rugsprø har jo litt mindre kalorier enn husman, men de er veldig tynne og metter veldig lite, hvilket betyr at du må spise flere enn hvis du hadde spist husman.. Det i for seg gjør ingenting, for det blir jo like mange kalorier, men så vil du jo helst ha pålegg på det, og vips, så har du spist fire osteskiver istedenfor to! Og i lengden kan du jo få i deg flere kalorier enn du forbrenner, og det blir vanskeligere å gå ned i vekt..

Viktig å spise sunt som metter deg best, ellers går du rundt skrubbsulten og småspiser hele tiden - noe du ikke vil hvis du skal ned i vekt ;)

Anonym poster: 9613b0d63fbf31ca81841aa8fe6dbf9f

Da tenker vi jo stikk motsatt! Jeg tenker at det er bedre å få meg i meg mye magert og/eller proteinrikt pålegg i form av magert kjøtt, CC, egg og grønnsaker, og har egentlig tenkt at jo mer av dette, jo bedre, og heller så lite som mulig av "underlaget". Det er nettopp denne logikken som ligger bak det å velge rugsprø framfor vanlig knekkebrød. I følge deg burde jeg jo tenke helt motsatt! Forvirret... TS.

Anonym poster: 31dc48f69e8d7bfcd04747dafe3849f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...