Gå til innhold

Urenheter av trening?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei etter at jeg startet å trene jevnlig 3-4ganger uken har jeg fått en del urenheter på brystpariet. Hva kommer dette av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet

Regner med at du kanskje har begynt å dusje hyppigere også? I såfall kan det komme av dusjsåpen din hvis den inneholder sulfater.

Skrevet

Det kan også være hormoner.

Anonym poster: 2d351c36c48921b1233dee46d416e999

Skrevet

Regner med at du kanskje har begynt å dusje hyppigere også? I såfall kan det komme av dusjsåpen din hvis den inneholder sulfater.

hmm, takk :-) Skal sjekke ut.

Skrevet

Kan det være svette også? Jeg får fort småkviser i ansikt/på bryst hvis jeg ikke er flink med å dusje/vaske meg rett etter en svett treningsøkt.

Anonym poster: 62d9875a5f2f6bcb8941709b34cbe30d

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kroppen skiller ut giftstoffer via svette - så du kan se på trening som detox.

De fleste får kviseutbrudd ved treningsoppstart, men det er som regel mildt, og forsvinner etter en liten stund:)

Det kan være en fordel å drikke ekstra mye vann, samt dusje med mild såpe. Jeg skyller som regel bare kroppen i vann, og har mild såpe KUN på de stedene jeg har svettet. alt for mange står og gnir inn hele kroppen med såpe!

• Liker 2
Skrevet

Det kan også komme av at treningstøyet ligger mot huden på en ugunstig måte eller at treningstøyet ikke er ordentlig reint når du bruker det. Jeg får fortsatt småkviser av reservesportsbh-en min fordi den skrubber brystet mitt på en ekkel måte.

Skrevet

Dette er garantert follikulitt - oppblomstring av sopp i hårfolliklene som skaper en liten betennelse. Soppen trives veldig godt når man er svett og varm. Viktig å dusje seg rett etter trening. Du kan jo evt. ta turen til apoteket og kjøpe fungoral sjampo (reseptfritt). Skum opp, påfør, la virke i 10 min., vask av. Gjenta 2 ganger i uken. Ingen bedring - ingen follikulitt. Skader ikke å prøve...

Anonym poster: 17c687641faf3ef39ecda9179a9d50cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...