AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Jeg har ventet på ny henvisning til psykolog av fastlegen. Jeg har vært hos en annen psykolog tidligere, men sluttet grunnet dårlig kommunikasjon. Jeg følte meg stort sett dårligere og mer nede etter timen. Idag fikk jeg telefon fra en ny psykolog, hvor jeg ikke hørte telefonen, men det var lagt igjen beskjed på telefonsvarer. Og "problemet" mitt nå er at jeg overhodet ikke skjønte noe av hva hun sa. Hun snakket veldig utydelig norsk. Jeg vet jeg sikkert burde gi henne en sjangse, men egentlig føler jeg veldig på at jeg vil ha en annen. Er det kravstort av meg? Det er jo grunner til at jeg trenger å gå til en psykolog, og når jeg ikke skjønner hva psykologen sier så føler jeg det kanskje er litt meningsløst? At det vil virke mot sin hensikt.. Jeg vil helst slippe å starte opp, for så å bytte igjen etter en liten stund. Er jeg urimelig om jeg spør fastlegen om ny henvising? Har jeg helt feil tankegang? Merker jeg heller ikke liker følelsen av å mase på fastlegen.. Anonym poster: 8e1c1f61d7b9014f31244dda55932198 Anonym poster: 8e1c1f61d7b9014f31244dda55932198
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Tenker at jeg hadde gitt henne en sjanse. Det er helt annerledes å kommunisere ansikt til ansikt. Man blir jo også "vant til" hvordan noen snakker, det gjør det lettere å forstå. Hun hadde jo aldri fått jobb i Norge dersom arbeidsgiver ikke mente hun var i god stand til å kommunisere med sine pasienter. Anonym poster: f3442917e9cf50d6cd041c83e7166294
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #3 Skrevet 9. januar 2013 Ja det er sant. Det er nok ikke noe galt med henne, men jeg har vært hos leger og som jeg så vidt skjønner noe av. (Hun var fra Asia ett sted, og uten å generalisere elelr forhåndsdømme syns jeg til tider noen av dem snakker litt utydelig selv om de snakker elve språket godt). Jeg er nok mest redd for at jeg skal sitte der å ha problemer med å klare å snakke om det jeg er der for. Jeg syns det i utgangspunktet er vanskelig å åpne meg for både leger og psykologer, så jeg vil jo helst bli møtt av at jeg føler vedkommende "forstår" det jeg sier, og at jeg forstår dem. Huff, dette er sikkert bare en bagatell, men jeg ble stressa og usikker etter å ha hørt den telefonsvarer beskjeden. Anonym poster: 8e1c1f61d7b9014f31244dda55932198
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #4 Skrevet 9. januar 2013 Er du sikker på at det var psykologen du snakket med, og ikke en sektretær eller noe? Ville uansett gitt det en sjanse i og med at man kan stå veldig lenge på venteliste for å få en ny. Dersom språket blir et problem så vil du jo antageligvis merke det ganske med en gang, og iallefall i løpet av første timen, og du slipper å utlevere deg så veldig før du innser at det ikke går. Skjønner at det er ekkelt å gå til en psykolog man er usikker på om man vil gå til, for det er tungt å utlevere seg til fremmede, men det kan jo hende dere er en veldig god match når du kommer dit, og det er også dumt å gå glipp av. Anonym poster: c70ae45ef8dd2b552fadb5db7ad07791
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå