starie Skrevet 14. mars 2004 #21 Skrevet 14. mars 2004 Hmm.. onkelen min (lege) fortalte meg dette. men men, spiller ikke så stor rolle. Og jeg har vært til leger som fortalte meg at jeg måtte slutte å bruke shampo fordi håret ble like rent bare med vann Bruker man litt penger og kjøper produkter av god kvalitet så er det svært tvilsomt at man kommer over lotions*kremer som inneholder stoffer som tørker ut huden. Verstingen er forøvrig ofte de som følger med parfymen.
Gjest Myumi Skrevet 14. mars 2004 #22 Skrevet 14. mars 2004 Min erfaring er at allmennleger ikke vet en døyt om hudpleie, hvertfall de legene som er eldre. Hudleger er flinke til å si; vask deg kun med vann, og hvis man spør dem om hudpleiemerker som Dermalogica eller MDF så rister de på hodet og sier at dette har de ikke hørt om. Min mor hadde noen små psoriasisflekker i ansiktet som hun ble kvitt med Dermalogica, da hun var hos hudlegen og fortalte om kremen hadde legen sagt at dette nok ikke skyltes kremen. Ja jøss sier nå jeg- hun hadde hatt disse flekkene i over ett år og 1 mnd. etter at hun begynte med Dermalogica så forsvant de helt. Og det var helt tilfeldig?
Piglet Skrevet 14. mars 2004 #23 Skrevet 14. mars 2004 Jeg bruker body lotion hver dag etter dusjen, hvis ikke jeg har det ekstremt travelt. Deilig med litt hverdagsluksus, synes jeg. Piglet
Gjest Étoile Skrevet 14. mars 2004 #24 Skrevet 14. mars 2004 Jeg smører meg med lotion hver morgen etter jeg har dusjet, i perioder hvor jeg er ekstra tørr gjør jeg det før jeg legger meg også. For tiden bruker jeg Dermalogica Ultrarich body cream, den hvite fra Biotherm eller Vichy Lipidiose 2.
birgitte242 Skrevet 14. mars 2004 #25 Skrevet 14. mars 2004 Aldri! Har veldig myk hud så jeg trenger det rett og slett ikke.
Gjest Cuddly Skrevet 14. mars 2004 #26 Skrevet 14. mars 2004 Apropos leger og peiling på hudpleie: HERREGUD så mange shabby, ustelte leger med fett, trasig hår og trist ufresh hud det finnes der ute! Det er tydelig at de er i mot alt som lukter av velvære...
Gjest Paff Skrevet 14. mars 2004 #27 Skrevet 14. mars 2004 Jeg bruker bodylotion hver dag. Har en stor pumpeflaske med Biotherms lett tilgjengelig.
Gjest Piglet i.i. Skrevet 14. mars 2004 #28 Skrevet 14. mars 2004 Apropos leger og peiling på hudpleie: HERREGUD så mange shabby, ustelte leger med fett, trasig hår og trist ufresh hud det finnes der ute! Det er tydelig at de er i mot alt som lukter av velvære... Jeg leste det først som legger... Men det passer kanskje også?!? Piglet i.i.
SunAndMoon Skrevet 14. mars 2004 #29 Skrevet 14. mars 2004 Bruker når jeg trenger det, har vokst opp med å smøre meg med body lotion siden barndommen pga eksem og kløe (har ikke det nå lenger!). Pleier som regel å smøre meg etter å ha tatt en dusj, men merker at jeg blir fort tørr igjen når jeg ikke gjør det. Så nå smører jeg meg ikke så ofte som før, kun når jeg trenger det! Bruker forresten Vaselin Intensive Care (kortison hjalp ikke!), som jeg har brukt siden jeg var en bitte liiiten baby Men skal si det er godt å pleie kroppen sin godt! Tok en lang dusj idag, hårkur og "skrubbet" kroppen inn med L'Oreals Exfotonic! Deilig! God start på dagen det...
NullHull Skrevet 15. mars 2004 #30 Skrevet 15. mars 2004 I tillegg til at jeg MÅ dusje hver morgen og trener mye som ofte også medfører enda en dusj iløpet av dagen, smører jeg meg alltid inn både med fotkrem og bodylotion etterpå. Deilig! Bruker for tiden den Q10+ (eller hva den nå heter) lotionen fra Nivea, og faktisk så blir huden glattere! Alle kremer gjør jo huden myk, men her blir den også på en måte mindre "ru" om man kan si det sånn? Men den glatter nok ikke ut evt. cellulitter og andre utvekster da, tror jeg
AlleyCat Skrevet 16. mars 2004 #31 Skrevet 16. mars 2004 Prøver å bruke bodylotion ca annehver dag etter dusj.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 16. mars 2004 #32 Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker bodylotion hver dag etter dusjen! Deilig!!
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2004 #33 Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker nesten ikke bodylotion i det hele tatt' date=' det tørker ut huden og fjerner den naturlige fuktigheten du allerede har. men hvis jeg virkelig vil skjemme meg selv bort .. så smører jeg meg inn etter en dusj.[/quote'] Hehe... for en dobbeltmoral ! Du bruker det sjelden fordi det er skadelig, men når du bruker det er det for å skjemme deg bort... Litt teit å skjemme seg bort med noe så forferdelig ! Jeg elsker body lotion, og merker at huden min trivest når den blir innsmørt etter en dusj!
Gjest Carmelita Skrevet 16. mars 2004 #34 Skrevet 16. mars 2004 Altfor sjeldent, og nå ser jeg ut som en krokodille også! Hadde en periode i høst hvor jeg var flink og smurte meg hver dag, må ta opp den vanen igjen!
Suzy Skrevet 16. mars 2004 #35 Skrevet 16. mars 2004 Hver gang jeg har dusja og ofte om kvelden før jeg legger meg - ivertfall om vinteren fordi jeg blir tørrere i huden da...
Gjest GreenSky Skrevet 16. mars 2004 #36 Skrevet 16. mars 2004 Hver gang jeg har dusja, og som regel om kvelden før jeg legger meg hvis jeg husker på det.
Lizzie Skrevet 16. mars 2004 #37 Skrevet 16. mars 2004 Som oftest når jeg har dusjet, men ellers når jeg føler at huden begynner å bli tørr. Særlig nå på vinteren er det ofte!
MarianneE Skrevet 16. mars 2004 #38 Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker DoveBodySilk nå-og-da. Burde egentlig være flinkere, siden jeg fort blir veldig tørr.
-ida- Skrevet 16. mars 2004 #39 Skrevet 16. mars 2004 Etter dusjen som oftest, og om kvleden. Liker ikke kliss i klærne på morgnen!
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2004 #40 Skrevet 16. mars 2004 Bruker bodylotion etter en tur i dusjen. Noen ganger er jeg litt slurvete da, men jeg liker å sove litt lengre om morgenen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå