AnonymBruker Skrevet 9. januar 2013 #1 Skrevet 9. januar 2013 Beklager hvis innlegget er lagt inn i feil tråd, men jeg trenger hjelp med en oppgave jeg gjør på skolen, og jeg klarte ikke å finne ut noe om dette på google (!!). Jeg lurer på om det er noen som vet litt om hvordan solsikkeolje blir utvinnet, og i hvilket land de gjør dette i? er det i alle land eller er det bare i noe n få? Setter pris på svar Anonym poster: 22b0b92026529933edc7905d1fe8631c
Pria Skrevet 9. januar 2013 #2 Skrevet 9. januar 2013 Bare søk opp "making sunfloweroil" på youtube. Og et fniseikon gir ikke mange lyst til å hjelpe deg. 1
forståelsesfull Skrevet 12. januar 2013 #3 Skrevet 12. januar 2013 Solsikkeolje blir utvunnet av solsikker. Solsikker vokser i land med mye sol. Når solsikkene blir bearbeidet gir de fra seg en oljelignende oljete olje. Blomsten solsikke vokser best i solrike og solfyllte land med mye sol og pent vær. Solsikker liker ikke regn og skyer. Solsikkeolje blir kun benyttet til en ting, nemlig brekkmiddel. Brekkmiddelet gjør at man ustanselig spyr, driter, kaster opp, pisser og driter og spyr i ett sett. Norge produserte 376.000.000 tonn av dette motbydelige brekkmiddelet i perioden 1814-1820. Henrik Wergelands hest Camilla Collet var storforbruker av dette middelet, og historikere regner med at det var dette som førte til den Norske grunnlov og løsrivelsen fra unionen med Sverige. I 2012 utgjorde solsikkeoljeproduksjon 0.000425 % av bruttonasjonalprodukt. Hei, jeg håper denne informasjonen kan være nyttig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå