Gå til innhold

Sette sammen rundreise i Europa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og min kjære har tenkt litt på om vi skal ta en rundreise i Europa som bryllupsreise neste sommer/høst. Vi ønsker å oppleve Paris og Roma spesielt, men kanskje også andre storbyer eller perler som vi "bør" oppleve i løpet av livet.

Tenker at reisen skal finne sted i august/september og vare i 10-14 dager.

Har noen erfaringer med å sette sammen en slik reise? Er det noe vi kan gjøre selv eller er det noen reiseselskaper som setter sammen slikt, ev. er det mye dyrere?

Del også gjerne tips om severdigheter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere burde ta fly mot feks Berlin, være der et par dager for så å reise videre med tog/buss/fly til Paris.

Der kan dere være 2-3 dager før dere reiser videre til feks Sveits og over til Italia.Bruk et par dager hvert sted.

eks: berlin 2 dgr

paris:3 dgr

sveits:2 dgr

italia: 3-4 dgr

også kan dere reise via noen andre land på tilbakeveien eller bruke lengre tid i hvert land:):)

nå tok jeg kun utgangspunkt i hvordan dere skal komme dere til italia via frankrike da, men går ann å gjøre reisen mer forlenga og dra innom flere land såklart.

jeg tok danskebåten til københavn og fly til berlin. deretter tok jeg buss(eurolines)til paris og en annen buss mot grensa til nord spania. deretter tok jeg tog til barcelona for så å ta fly til italia, også fly direkte fra italia til norge:) dette kostet meg ikke særdeles mye egentlig, tror det var billetten fra roma-oslo som kosta mest, men så bestilte jeg også 3 mnd i forveien da.Husk at det er god tognett i både italia og frankrike, og man kan ta tog fra feks paris-milano(nord i italia).

Endret av Fortuna Xania
  • Liker 1
Skrevet

Jeg reiste rundt i Europa med en kamerat i ca 14 dager. Reiseruten så sånn ut:

Oslo - Budapest med fly: 3 dager

Fly til Milano: 1 dag

Tog videre til Rapalo: 3 dager

Tog videre til Bern (sveits): 1 dag

Tog videre til Paris: 5-6 dager

Også fly hjem til Norge

Utrolig gøy å reise på den måten. Forhåndbestilte fly og hotel. Togturene bestemte vi underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...