Gå til innhold

Livmorhalskreft.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å poste denne anonym.

Saken er det at for et halvt år siden var jeg hos legen for å undersøke meg for livmorhalskreft. Han så da celleforandringer, og antydning til noe mer. Nå har jeg fått ny time, å jeg skal få svar på om det er ond, eller god forandring.

Greia er det at jeg er veldig redd. Kjærsten min dro nettoppp i forsvaret, og jeg er helt alene dette året. Jeg takler ikke en dårlig nyhet nå, og vil sette hele greia på vent. Jeg er på et veldig kjipt stadie, og føler meg deprimert og alene.

Jeg bare tørr ikke. Jeg takler ikke en dårlig nyhet nå.

Anonym poster: eabae6d3c9876f5b2e65e5c5fa141775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer nok til å gå bra uansett hvordan utfall testen vil få. Du er flink som drar til legen, tenk hvordan det kunne gått om du ikke hadde gjort det. Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå fint, du får håpe på det beste, men forberede deg på det verste. Stor klem :-)

Skrevet

Celleforandringer er ikke kreft, men forstadier til noe som KAN utvikle seg til kreft mange år frem i tid. Hos mange som får celleforandringer så trekker det seg tilbake av seg selv. Gjør det ikke det, og forandringene regnes som grove så foretas en konisering, altså at tuppen av livmorhalsen fjernes - ikke spesielt vondt eller farlig. Ved en konisering er det fortsatt ikke snakk om kreft, men altså celleforandringer som hos noen utvikler seg til kreft med årene. Siden de ikke vet hos hvem dette utvikler seg, så velger de å fjerne delene med celleforandringer hos alle over en viss grad med forandringer, for sikkerhetsskyld. Så det går nok bra skal du se, lykke til! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...