AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Hei! Jeg har et lite problem... Noen ganger etter jeg har dusjet når jeg tørker meg med håndkleet, kan jeg merke at huden liksom detter/flasser litt av. Og hvis jeg gnir med fingrene på stedet, krøllet huden seg sammen til sånne små "ruller" og jeg må gni vekk til det ikke går av mer hud. Synes dette er litt rart... Er det bare naturlig å miste hud på den måten? Jeg smører hele kroppen med HTH fuktighetskrem etter hver dusj, er det for ofte? Kanskje det er det det skyldes? Håper dere har noen ideer :/ Anonym poster: d402f20d4ddb86f402df955c3ddc24e6
Marsipan Skrevet 8. januar 2013 #3 Skrevet 8. januar 2013 Det er helt normalt! Gi kroppen en skikkelig skrubb med jevne mellomrom, så er probleet løst.
Meridian Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Husk at døde hudceller faller av hele tiden, så hver gang du dusjer eller bader, kan du skrubbe deg litt med en klut i dusjen/badekaret. Når du har dusjet og skal tørke deg, og du opplever at døde hudceller faller av, må du ikke smøre deg inn med krem, for da ligger det et lag med døde hudceller og hud over hele kroppen ... Du må heller børste det bort, så kan du gå inn i dusjen å skrubbe seg med en klut. Her kan du lese litt om huden : http://no.wikipedia.org/wiki/Hud
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2013 #5 Skrevet 8. januar 2013 Takk! da skal jeg bli flinkere til å skrubbe - TS Anonym poster: d379ec29a61af9c988c731ae73fb0fa5
Djungelvrål Skrevet 8. januar 2013 #6 Skrevet 8. januar 2013 HTC krem legger seg litt utenpå huden, så det er nok en blanding av gammel oppløst krem og døde hudceller. Bruker HTC selv og er fornøyd , men den ligger litt utenpå huden og jeg merker at den sklir av i dusjen......
Lykkelitenen Skrevet 8. januar 2013 #7 Skrevet 8. januar 2013 Det kan være død hud, men det kan også være hudkremen. Jeg har selv opplevd dette med noen kremer, siste var Eucerin, med denne kunne jeg kort tid etter påføring dra hendene over bryst og legger og få smuler med krem mellom fingrene. Jeg merket det også etter dusjen. Jeg trodde det var fordi ejg var sløv med skrubbingen i sommer, men selv etter skrubb opplevde jeg det samme, så konkluderte med at det var kremen. Nå opplevde jeg ikke dette med HTH (Men jeg likte den ikke og brukte den heller ikke lenge..), men som Liquorice nevner, legger denne seg uten på huden og sklir rett av i kontakt emd vann, så ikke umulig det er den. Prøv å skrubbe deg og bytt gjerne lotion
Meridian Skrevet 8. januar 2013 #8 Skrevet 8. januar 2013 Selv bruker jeg ikke noe hudkrem. Det er mye bedre å spise det huden trenger. Spis nok protein og sunt fett, da slipper du å smøre huden din Protein er viktige byggestener i kroppen, og er med på å fornye huden, og fettet smører på en måte huden innefra. Avokado, nøtter, frø, spesielt sesamfrø, gjør underverker for hud og hår Vil også anbefale å kjøpe chia-x frø på helsekosten!!
Lykkelitenen Skrevet 8. januar 2013 #9 Skrevet 8. januar 2013 Absolutt gode tips, men i en hverdag hvor mange gjerne dusjer hver dag (noen flere ganger dagen) og bruker en god del såpe er smøring utenfra også ett tiltak mot tørr hud, spesielt nå på vinteren. Men kosthold er viktig, spesielt de som er plaget av tørr hud bør også få i seg nok fett, eventuelt ta tilskudd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå