Gjest kittycat Skrevet 8. januar 2013 #1 Skrevet 8. januar 2013 Hei dere! Jeg sitter nå og lurer på om jeg er blitt feildiagnotisert med ADHD(uoppmerksom type). Dere kan jo ikke svare på dette ettersom det psykologen min og de som skal utrede meg, men lurer på om noen har noen erfaringer med feildiagnotisering eller feile medisiner? Greien er at jeg i 15-års alderen hadde mye uro og slet med konsentrasjon i tillegg til problemer hjemme. Jeg ble utredet for ADD og scoret høyt i tillegg til at medisinene funket fint i begynnelsen. Følte meg som et nytt menneske. Men kan det være fordi det inneholder amfetamin? Legen min sa nemlig i dag at selv om man ikke har ADHD kan man føle seg kvikkere og mer til stede de første ukene man tar medisinene. Sånn var det hos meg, så dabbet virkningen av og jeg økte dosen. På mitt meste, i vår, gikk jeg på 72 mg, noe som er mye for en jente på 17 med 18,5 i bmi. Men behandlerene mine hørte ikke på meg og med den høye dosen kom spiseproblemer, angst, depresjoner, tics og selvmordstanker. Jeg har også blitt diagnotisert med Tourettes, men har funnet ut i ettertid at tics kan oppstå ved bruk av Concerta (som jeg bruker for ADD) Så jeg begynner å lure. Selvsagt skal jeg snakke mer med legen min om det, men lurer på om noen der ute har noen erfaringer selv? Setter pris på svar, klikker for meg om det viser seg at jeg er feilmedisinert.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2013 #3 Skrevet 10. januar 2013 Kan du slite med noe annet enn AD(H)D? Selv fikk jeg diagnosen ADD, men nektet å ta imot medisiner. Ble utredet for Aspergers, og venter på svar. Anonym poster: c76518c33b12ba0f0755756b8ccbe51d
Kosemose Skrevet 10. januar 2013 #4 Skrevet 10. januar 2013 Medisinering og ADHD er komplekst og veldig individuelt, både når det gjelder dosering, virkning og bivirkninger. Da vi ikke vet noe om kompetansen som ligger til grunn for de svar du måtte få, og dette omhandler såpas alvorlige ting som medisiner og doseringer, stenger jeg tråden din og ber deg ta opp spørsmålet med lege der du ble/blir utredet. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg