Gå til innhold

Stygg før mensen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere her som blir skikkelig stygge rett før mensen?

Jeg blir helt grusom - ansiktet ser dratt og gustent ut - ikke noe som hjelper. Annet enn å få mensen. Når den kommer så ser jeg normal ut igjen.

Håret blir umulig å ha å gjøre med også.

Anonym poster: efb20abd2c504a8c877cfe28991b1b72

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe samme her. Først og fremst komme det av at man føler seg ille, oppblåst osv, men jeg har lest et sted at forskere har funnet ut at ANDRE også synes man er styggere. De tok bilde av kvinner like før mensen og under eggløsning. Samme sminke og samme klær, og alle syntes kvinnene var mest attraktiv under eggløsning. Jeg føler meg også finere under eggløsning.

Anonym poster: db5a3d9198da5c74c4e4536199cdc11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja glemte å legge til at jeg føler jeg ser mer mandig ut like før mensen. Tenker at folk kunne tatt meg for å være mann. Enda jeg har relativt feminint ansikt, enorme pupper (fra naturens side :jepp: ) og langt hår.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og. Blir veldig grå og gusten i huden og håret blir helt flatt. Ser helt jævlig ut.

Anonym poster: 2bb8b1217abb6551c8e2d1b9f3cfcf09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror faktisk ikke bare det er en følelse. Ser jo i speilet at fjeset ser helt dratt og gustent ut. Øya forsvinner inn i huet liksom :P

Så ved et trylleslag ser man 5 år yngre og freshere ut når blødningen kommer :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg kom en gang over en mensen-webside der de hadde lagt ut en slags stillbilde tegneserie for hver dag i syklusen. Den illustrerte så fint til den perioden før mensen når pms'en gjerne begynner å bite tak i deg, hvor du føler deg oppblåst, schtøgg og generelt jævlig.

Kan dessverre ikke for mitt bare liv finne den sida igjen, har googlet i et kvarters tid. :/

Men den gav et veldig humoristisk bilde på hvordan kroppen forandrer seg gjennom syklusen og forklarte de tingene som er helt normalt omtrent dag for dag i syklusen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg alltid skikkelig ekkel i magen, føler meg feit og ekkel, kvisete med fett hår.. MEN - visste dere at vi under mensen skiller ut en spesiell lukt, som gjør oss mer attraktive overfor gutta? Husker jeg så det på discovery channel engang.. Jeg kan ikke forstå det, jeg syns jenter med mensen lukter ekkelt - inkludert meg selv..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg alltid skikkelig ekkel i magen, føler meg feit og ekkel, kvisete med fett hår.. MEN - visste dere at vi under mensen skiller ut en spesiell lukt, som gjør oss mer attraktive overfor gutta? Husker jeg så det på discovery channel engang.. Jeg kan ikke forstå det, jeg syns jenter med mensen lukter ekkelt - inkludert meg selv..

Lukter hva da? Klarer du å beskrive lukta? Går den bort med en dusj?

Anonym poster: 14ba315061a85f79616280f85a55738e

AnonymBruker
Skrevet

Neei tror du det? Er det ikke under eggløsning man skiller ut den lukta da?

• Liker 5
Skrevet

Den lukta har noe med feromoner å gjøre. At mannfolka blir litt mer yre på oss når vi har mensen, har kanskje noe med at instinktet sier at denne kvinnen er fruktbar. :fnise:

Om kvinner synes andre kvinner lukter rart når de andre har mensen, kan kanskje ha noe med konkurranse å gjøre. Hvem vet :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom en gang over en mensen-webside der de hadde lagt ut en slags stillbilde tegneserie for hver dag i syklusen. Den illustrerte så fint til den perioden før mensen når pms'en gjerne begynner å bite tak i deg, hvor du føler deg oppblåst, schtøgg og generelt jævlig.

Kan dessverre ikke for mitt bare liv finne den sida igjen, har googlet i et kvarters tid. :/

Men den gav et veldig humoristisk bilde på hvordan kroppen forandrer seg gjennom syklusen og forklarte de tingene som er helt normalt omtrent dag for dag i syklusen.

ÅÅåh, det hadde vært artig å se den siden. Jeg prøvde å google litt jeg og, men fant ikke no særlig om at man blir stygg rundt menstider i det hele tatt. haha

AnonymBruker
Skrevet

Nå lukter jo mens i seg selv ikke spes godt da:P

Men kan jo hende det er fordi du ikke..tenner på jenter..på en måte.. altså at de jentene som for mannfolka fremstår som attraktiv (pga den lukten?) er konkurenter til deg?

Vi er jo dyr..tross alt.

Skrevet (endret)

Neei tror du det? Er det ikke under eggløsning man skiller ut den lukta da?

Nei, det var visst under mensen vi var mest attraktive, eggløsningslukt (hahaha, æsj) har vi også, men den vet jeg ikke hva er godt for :klo: Kanskje det samme? At vi er fruktbare eller noe, sikkert..

Lukter hva da? Klarer du å beskrive lukta? Går den bort med en dusj?

Anonym poster: 14ba315061a85f79616280f85a55738e

Jeg vet ikke jeg, litt vanskelig å forklare, men jeg har merket det mange ganger etter at jeg har gått inn på do etter jenter som har mensen (venninner vel og merke, da VET jeg det, andre ganger går jeg bare ut ifra det pga lukta). Er en type søtlig, ekkel lukt. Jeg syns at jeg lukter mindre godt enn vanlig, bare, men kan godt hende at jeg lukter sånn jeg og, selvom jeg ikke håper det. Grøss

Den lukta har noe med feromoner å gjøre. At mannfolka blir litt mer yre på oss når vi har mensen, har kanskje noe med at instinktet sier at denne kvinnen er fruktbar. :fnise:

Om kvinner synes andre kvinner lukter rart når de andre har mensen, kan kanskje ha noe med konkurranse å gjøre. Hvem vet :P

Virker veldig logisk! Sikkert riktig :)

Endret av Adegami
Skrevet

Nå lukter jo mens i seg selv ikke spes godt da:P

Men kan jo hende det er fordi du ikke..tenner på jenter..på en måte.. altså at de jentene som for mannfolka fremstår som attraktiv (pga den lukten?) er konkurenter til deg?

Vi er jo dyr..tross alt.

Haha, ikke sant. Som jeg skrev over her er det en slags kvalm, søtlig lukt..

Men har fortsatt til gode å høre en gutt si "mmm, her lukta det godt" eller "nå ble jeg plutselig kåt ( :fnise: )" Etter å ha gått inn på doen etter en jente..

Skrevet

ÅÅåh, det hadde vært artig å se den siden. Jeg prøvde å google litt jeg og, men fant ikke no særlig om at man blir stygg rundt menstider i det hele tatt. haha

Jeg forsøkte en halvtime til, klarer ikke for mitt bare liv å huske hva siden het eller hva overskriften på "syklustegneserien" var.

Det var en sånn bildeserie som viste hvordan man "så ut", altså følte seg, hver dag i syklusen, samt forklaring på evt kviser som kommer før mensen, at man gjerne føle seg litt ekstra spicy rundt eggløsning og sånne greier.

Siden fokuserte liksom litt på at man skulle omfavne syklus og menstruasjon, og ikke synes det var det verste i verden. Litt sånn; Her er en side for kvinner fordi dere fortjener det-feelgood-greie.

Skrevet

*snip*

Var det noe som dette? Ble nysgjerrig selv, så jeg må finne det :fnise: Skjønner at det ikke er det samme bildet, men er det sånn syklusgreie liksom?

Skrevet

Nja, noe sånt.

Med en tegnet jente (som så litt sprø ut) som endret litt utseende og humør gjennom syklusen, og ved hvert bilde en beskrivelse av hva som skjedde inni og utenpå kroppen i løpet av de/de dagen/e.

Poenget mitt var ihvertfall at der ble det forklart på en god og humoristisk måte at man gjerne blir oppblåst, får kviser og føler seg som en hval eller bælstygg enkelte dager. :)

Hele nettsiden var basert på at man skal akseptere mensen som en god venn og se de lyse sidene ved syklusstyret, selv på dager man ikke føler seg helt god. Og så tror jeg det var ett og annet tips til kjærester eller venner om å huske og kjøpe sjokolade eller noe. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi er vakrest under eggløsningen, da gløder huden ifh til mensuka. Mensen skal vi være litt "æsj" så vi ikke er like tiltrekkende for mannfolka, siden vi har mindre sjangse for å bli gravid. Om vi skal gå back to basics. :)

Anonym poster: 7c9507709c19eac39b4b10924038395e

• Liker 2
Gjest anonym
Skrevet

nei det er under eggløsningen vi skiller ut duftstoffer som gjør oss mer attraktive. det har naturen ordnet for å øke sjansene for reproduksjon

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg leste på libresse.no (tror jeg) en gang - en sånn oversikt over dag 1, dag 2 osv i hele syklusen. Der stod det hva som skjedde i kroppen, og hvilke dager man var på topp osv.

Det var så vidt jeg husker ikke noen bilder og stod ikke noe direkte om utseende

Men finner ikke igjen den heller nå :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...