Gå til innhold

22 år, hva er normal BMI?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er da 22 år gammel kvinne, er 1.55 høy, og veier 50 kg etter frokost inntatt. Lure på om det er lite/mye for min alder? Eller har alder ingenting å si.

Bare vær ærlig folkens, vil gjerne høre hvor mye ned i vekt det aktuelt for meg å gå ned? Har gjerne lyst å veie 46 kg, men mange sier da slik at "det ikke blir mye igjen av meg"

Blir veldig glad for svar!!:)

Anonym poster: 73311337e98108fed0fc30eda3b3abdf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bmi er bare et tall. Du ser vel selv om du har mye eller lite på kroppen din? :) Folk bærer fett forskjellig. Ei jente som veier akkuratt det samme som deg, og er like høy kan se annerledes ut enn det du gjør.

Anonym poster: 92d2ccc6bd552fb64caf9c554eedc898

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er det som kalles for epleform, har ikke mye på armer og ben, men kjenner jeg har litt slapp rundt midjen (trener ikke). Men går veldig fort ned i vekt når jeg setter i gang, har en tendens til å se veldig atletisk ut, så mange vil kalle meg for liten å nett. BMI'en min er 20.8.

Noen med ideer på hva som er best trening for midjen?

Gjest Snoken-
Skrevet

Jeg er det som kalles for epleform, har ikke mye på armer og ben, men kjenner jeg har litt slapp rundt midjen (trener ikke). Men går veldig fort ned i vekt når jeg setter i gang, har en tendens til å se veldig atletisk ut, så mange vil kalle meg for liten å nett. BMI'en min er 20.8.

Noen med ideer på hva som er best trening for midjen?

For å bli kvitt midjen må du rett og slett gå ned i vekt.
AnonymBruker
Skrevet

For å bli kvitt midjen må du rett og slett gå ned i vekt.

Det er planen, det gjør jeg som oftest når jeg løper på mølla og spiser litt sundt :) derfor jeg lurer på hvor mye det er aktuelt å gå ned, kan bli veldig spinkel, vil gjerne bli litt strammere uten å se slapp og sulten ut...Er liksom veldig tynn i overkroppen og har så og si ikke hofter. så vil helst bare bli bli strammere rundt midjen...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke punktslanke deg.

Anonym poster: b6ef21d74733df4d36da8824c89f8f5d

Gjest Snoken-
Skrevet

Det er planen, det gjør jeg som oftest når jeg løper på mølla og spiser litt sundt :) derfor jeg lurer på hvor mye det er aktuelt å gå ned, kan bli veldig spinkel, vil gjerne bli litt strammere uten å se slapp og sulten ut...Er liksom veldig tynn i overkroppen og har så og si ikke hofter. så vil helst bare bli bli strammere rundt midjen...

Du blir spinkel om du ikke trener styrke. For å ha lav fettprosent, men allikevel se bra ut. Må du trene styrke for å beholde formene dine. Tren hele kroppen. Det som kan være lurt da, er å gå ned litt vekt, og deretter begynne med styrketrening.
AnonymBruker
Skrevet

Tynn overkropp, litt mage, ingen hofter - du er jo Kate Moss off season! Det er faktisk hennes naturlige kroppsform. Vi har alle ulik kroppsform. Jeg synes ikke du skal gå ned noe, bare tren. Man kan ha stram mage uten å ha lav vekt. Samtidig er det genetikk inne i bildet, noen har bredere midje enn andre, på samme måte som at noen har bredere hofter enn andre.

Anonym poster: 4287135bbf344b01190e64cf5d4a3471

AnonymBruker
Skrevet

Tynn overkropp, litt mage, ingen hofter - du er jo Kate Moss off season! Det er faktisk hennes naturlige kroppsform. Vi har alle ulik kroppsform. Jeg synes ikke du skal gå ned noe, bare tren. Man kan ha stram mage uten å ha lav vekt. Samtidig er det genetikk inne i bildet, noen har bredere midje enn andre, på samme måte som at noen har bredere hofter enn andre.

Anonym poster: 4287135bbf344b01190e64cf5d4a3471

Heheh, er faktisk ikke langt ifra. Skal nok trene litt mer styrke for å stramme meg opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...