Gå til innhold

Å bytte fødselsdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

På hvilken måte? Eneste jeg ser for meg er pansjon. Men er det så mye mer enn det?

Men som sagt, det er jo forskjell på å bytte med flere år, enn noen måneder. Vil det føre til økonomoiske foreler? I såfall, hva da?

Nå var det egentlig ikke ment som et forslag, men et spørsmål for å høre hva andre mener om dette. Jeg selv ser jeg ikke helt problemet, men er delvis litt usikker på hva som egentlig er riktig og da. Jeg synes jo det virker litt rart også og gjøre det, men liksom, vil noen, hvorfor ikke, med mindre det ikke bare vil føre til kaos. Noe det kanskje vil hvis halve Norge plutselig vil bytte fødselsdag.

Anonym poster: cf6c588dc634cd58a10e502443ff478f

Tannlege er gratis til ut det året man fyller 20. Så om man er født i januar har man i realiteten ett år mer med gratis tannlege enn en som er født i desember. :opplyser:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tannlege er gratis til ut det året man fyller 20. Så om man er født i januar har man i realiteten ett år mer med gratis tannlege enn en som er født i desember. :opplyser:

Nei, det er til og med året man fyller 18 det er helt gratis

Anonym poster: c41fc7d57db69008197df621d4afad2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra man er 18 og ut det året man fyller 20 år må man bare betale 25% hos tannlegen.

Anonym poster: dfc02efeb79a5c9ba79ceae14a3459aa

AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere som ikke har papirer på når de er født får jo bare tildelt en dato, og da er det bursdagen som står i passet deres. Mannen til en venninne av meg er fra Kroatia, og han hadde pass og fødselsattest og alt, men fordi han har bursdag 1. januar, som er en dag mange innvandrere fikk før, fikk han ikke lov til å ha bursdagen sin på den faktiske dagen, men fikk den flytta til en eller annen gang på våren. De syns visst de hadde for mange på den datoen, til tross for papirene. Veldig merkelig. Så for noen går det an.

Anonym poster: 6296e571d4bde1f8d7df9e960ecc0766

AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere som ikke har papirer på når de er født får jo bare tildelt en dato, og da er det bursdagen som står i passet deres. Mannen til en venninne av meg er fra Kroatia, og han hadde pass og fødselsattest og alt, men fordi han har bursdag 1. januar, som er en dag mange innvandrere fikk før, fikk han ikke lov til å ha bursdagen sin på den faktiske dagen, men fikk den flytta til en eller annen gang på våren. De syns visst de hadde for mange på den datoen, til tross for papirene. Veldig merkelig. Så for noen går det an.

Jaja,får håpe at vi også opplever krig og faenskap sånn at vi må flykte til et annet land,så er vi kanskje så heldige at vi får tildelt bursdagen på 1.januar, tenk så gøy! /retard

Anonym poster: 8ceb11a21e0fcdf66775e5c9a7b5a3fa

Skrevet

Hæ??

:murvegg:

Lurer på om folkene i UDI har en egen evne til å bare la den trådløse dørklokka si stå på den kanalen som er stilt inn som standard? Jeg tror det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja,får håpe at vi også opplever krig og faenskap sånn at vi må flykte til et annet land,så er vi kanskje så heldige at vi får tildelt bursdagen på 1.januar, tenk så gøy! /retard

Eh? Hvem er retard? Det rare var jo at mannen hennes HAR bursdag på 1. januar og kan bevise det, men ikke fikk lov av myndighetene til å beholde datoen fordi de har "brukt den opp" på andre. Han burde jo få lov å ha sin faktiske bursdag han kan bevise selv om mange andre har fått den før. Dette handler da virkelig ikke om å "ville oppleve krig og faenskap" eller "være så heldige å få tildelt 1. januar", men om at i noen tilfeller bytter folk dato uten å ønske deg selv.

Skjønner ikke hva du ble så sint for, kom bare med en faktaopplysning, samt at jeg vet mannen til venninna mi følte seg temmelig umyndiggjort da han sto der med papirene og ble fortalt at han herved har en annen fødselsdato.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh? Hvem er retard? Det rare var jo at mannen hennes HAR bursdag på 1. januar og kan bevise det, men ikke fikk lov av myndighetene til å beholde datoen fordi de har "brukt den opp" på andre. Han burde jo få lov å ha sin faktiske bursdag han kan bevise selv om mange andre har fått den før. Dette handler da virkelig ikke om å "ville oppleve krig og faenskap" eller "være så heldige å få tildelt 1. januar", men om at i noen tilfeller bytter folk dato uten å ønske deg selv.

Skjønner ikke hva du ble så sint for, kom bare med en faktaopplysning, samt at jeg vet mannen til venninna mi følte seg temmelig umyndiggjort da han sto der med papirene og ble fortalt at han herved har en annen fødselsdato.

tror du noen gidder å lese så mye tekst? som om du er så viktig

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det tror jeg, for gjennomsnittsinnleggene på KG er langt lengre. Og viktig er jeg overhodet ikke. Er vel en av verdens minst viktige personer, sikkert. Men at folk får lov til å ha bursdag på den dagen de faktisk er født syns jeg derimot er viktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slå av datamaskinen og ta deg en luftetur om du ikke har noen vettuge innspill.

Anonym poster: c41fc7d57db69008197df621d4afad2a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...