Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kommet så langt at jeg er lei!

Og nå sier jeg det rett ut: Det er foreldene som er årsaken til at barn mobber! Så lenge ikke foreldrene ikke tar avstand fra det barnet gjør vil de ikke være i stand til å stoppe mobbingen! Og i vårt tilfelle virker det som om de faktisk ikke ønsker å stoppe mobbingen, men "heier frem" barna sine.

Noen med lignende erfaringer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Da tar du er oppgjør med foreldrene.

Skrevet

Har gjort det, men det er ikke forutsetninger for endring.

Jeg har vært både konstruktiv og sint og snill og blid og fornuftig og nelson mandela-aktig.... men det er som å snakke til en vegg.

Er det noen som har erfaring med lignende?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det, men det er ikke forutsetninger for endring.

Jeg har vært både konstruktiv og sint og snill og blid og fornuftig og nelson mandela-aktig.... men det er som å snakke til en vegg.

Er det noen som har erfaring med lignende?

TS

Høres ut som du har kommet utfor noen uhyggelige mennesker. Jeg tror jeg hadde prøvd å begrense tiden barnet får tilbringe med mobberene, og ta det opp med skolen, fortelle til skolen om hvordan du opplever situasjonen ol

Anonym poster: fe52c3b36da6a4f619f5dabe3d3dd103

AnonymBruker
Skrevet

Om det er slik at svinepelsene faktisk heier frem skittungene sine synes jeg faktisk du skulle kontakte barnevernet.

Anonym poster: b1182d69d17bdd1fc967d3b164c8efd0

Skrevet

Om det er slik at svinepelsene faktisk heier frem skittungene sine synes jeg faktisk du skulle kontakte barnevernet.

Anonym poster: b1182d69d17bdd1fc967d3b164c8efd0

takk for tipset... skal faktisk vurdere det.

ts

Skrevet

Høres ut som du har kommet utfor noen uhyggelige mennesker. Jeg tror jeg hadde prøvd å begrense tiden barnet får tilbringe med mobberene, og ta det opp med skolen, fortelle til skolen om hvordan du opplever situasjonen ol

Anonym poster: fe52c3b36da6a4f619f5dabe3d3dd103

ja, vi jobber med dette.

Det er heldigvis ikke alle mennesker som er slik.

Andre med lignende erfaringer?

TS

Gjest Magdalene
Skrevet

Om ingen ting hjelper, hadde jeg faktisk flyttet.

Kjipt at noen skal kunne styre hvor dere skal bo,en ungen er viktigst!

• Liker 2
Skrevet

Ikke alltid foreldrene vet at deres barn er en mobber.

Men om de vet,så har de et stort ansvar ,barn må lære at slikt ikke er tillatt.

Da jeg vokste opp,var mobbing sett på som OK, til og med lærere mobbet meg.

Om ditt barn blir mobbet,så stå på,ikke gi deg og involver lærer,rektor,pp tjenesten og bup om du må!

• Liker 1
Skrevet

Hva gjør skolen forresten?

Skolen sier at vårt barn må øve på ditt og øve på datt, og at hun får oppfølging og samtaler og logg... Men de sier ingenting om å stoppe mobbingen.

Ja det kan godt hende de har rett i det de gjør for å ivareta henne, men det stopper ikke mobbingen.

Hun har desuten utviklet en negativ adferd pga mobbingen, og så er ballen nå spilt tilbake til hennes adferd, uten at man ser på årsaken.

Det er fortvilende.

Skrevet

Ikke alltid foreldrene vet at deres barn er en mobber.

Men om de vet,så har de et stort ansvar ,barn må lære at slikt ikke er tillatt.

Da jeg vokste opp,var mobbing sett på som OK, til og med lærere mobbet meg.

Om ditt barn blir mobbet,så stå på,ikke gi deg og involver lærer,rektor,pp tjenesten og bup om du må!

Takk

Skrevet

Ja sånn er det dessverre, i mange tilfeller er foreldrene skyld i at deres barn blir mobbere. De griper ikke tak i det, og dermed får det lov til å fortsette. Mitt barn var en kort periode med på utestengelse av et barn i barnehagen. Mamman til denne jenta tok kontakt med meg, og jeg ble fryktelig lei meg på jentas vegne. Jeg gjorde det slik, at jeg pratet mye med jenta mi om problemet, ba de ansatte i barnehagen følge ekstra godt med, og vi inviterte den utestengte jenta hjem til oss for å bli bedre kjent. Så holdt jeg kontakten med mamman til jenta, for å høre om ting gikk den rette veien. Og det gjorde det.

Jeg har inntrykk av at veldig mange foreldre ikke oppdrar barna sine til å være snille, høflige og rettferdige, pga at de er redd for at de skal bli tapere sosialt. Og det kan de faktisk bli. Ser stadig vekk at de høflige og snille barna kommer sist i køen, nesten uansett hva som skal skje... de blir overkjørt av de som aldri lærte hjemme å vente på tur...

Skrevet

Skolen sier at vårt barn må øve på ditt og øve på datt, og at hun får oppfølging og samtaler og logg... Men de sier ingenting om å stoppe mobbingen.

Ja det kan godt hende de har rett i det de gjør for å ivareta henne, men det stopper ikke mobbingen.

Hun har desuten utviklet en negativ adferd pga mobbingen, og så er ballen nå spilt tilbake til hennes adferd, uten at man ser på årsaken.

Det er fortvilende.

Opplæringslova sier noe om dette, det er faktisk et krav å få gå på skolen uten å bli trakkasert. Så om ikke skolen griper inn og ikke foreldrene, så gå til anmeldelse.

Ikke vent på at de skal gjøre noe, har de ikke fjort det til nå så gjør de det ikke. Så ring en advokat idag.

Skrevet

Opplæringslova sier noe om dette, det er faktisk et krav å få gå på skolen uten å bli trakkasert. Så om ikke skolen griper inn og ikke foreldrene, så gå til anmeldelse.

Ikke vent på at de skal gjøre noe, har de ikke fjort det til nå så gjør de det ikke. Så ring en advokat idag.

Takk.

Skrevet

Sørg for å ha dokumentasjon på alt mulig. Ikke ring til rektor å klag, send en mail, og ta vare på svaret. Samme med kontaktlærer, drittforeldre osv....

• Liker 1
Skrevet

Sørg for å ha dokumentasjon på alt mulig. Ikke ring til rektor å klag, send en mail, og ta vare på svaret. Samme med kontaktlærer, drittforeldre osv....

Høres ut som du har vært gjennom dette.

Ja, dette har store omkostninger for hele familien, det krever enormt mye oppfølging av saken og kontorarbeid i tillegg til det å følge opp barnet og hindre at skaden blir minst mulig i hennes personlighet.. Man må være både advokat, pedagog, psykolog, arkivar, vakt, og forelder, i tillegg til alle andre roller i livet.

Skrevet

Høres ut som du har vært gjennom dette.

Ja, dette har store omkostninger for hele familien, det krever enormt mye oppfølging av saken og kontorarbeid i tillegg til det å følge opp barnet og hindre at skaden blir minst mulig i hennes personlighet.. Man må være både advokat, pedagog, psykolog, arkivar, vakt, og forelder, i tillegg til alle andre roller i livet.

Nei, jeg er politiker.....

Ikke at det hindrer meg i å oppleve dette, men det er altså via min politiske stilling jeg har vært borti dette.

Gjest Payandeh
Skrevet

Kjenner ei lita tuppe på 2 år som flere ganger har kommet hjem med bitemerker, blåmerker og kloremerker i f.eks ansiktet etter barnehagen. Det er visst en annen gutt på samme alder, som hele tiden går etter henne. Fikk sjokk når jeg fikk høre om de andre tilfellene. Jeg mener... 2 år? Virkelig? Litt tidlig. Selv om jeg ikke akkurat kan se for meg at 2 åringer er bevisste på hva de driver med, har barnehagen og foreldrene fortsatt ansvar for å følge med barna. Slikt skal ikke skje. Barna må i hvert fall lære å si unnskyld, og forstå at det ikke er akseptabelt. Ikke kom å si at barn ikke forstår det. Vet om flere 2 åringer som skjønner når de har gjort noe galt, og kan be om unnskyldning. Når barnehagen i tillegg er klar over at denne gutten stadig går etter henne, er det i det MINSTE på sin rette plass at de holder et ekstra øye på "lekingen" deres.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...