Gå til innhold

kreft...


Gjest ¤bella¤

Anbefalte innlegg

Gjest baby-E

Min kjære samboers mormor har fått kreft! :o

Beskjeden slo ned i oss som et lyn fra åpen himmel....Hun er jo så ung..(d.v.s. 62 år)..

Dette er utrolig vanskelig. Hele familien er i sjokk, og jeg føler at jeg må være den stødige klippen, siden jeg liksom ikke har vært "inne" i familien så lenge! (4 år..)

Siden mormors lege ikke sier stort, kommer alle til meg med spørsmål (er sykepleiestud.) som jeg føler jeg må kunne svare på....men jeg er jo ingen lege! Jeg prøver å lese om det, så jeg har noe å komme med. Men mest av alt tror jeg de trenger en skulder....og noen trøstende ord...(som jeg så gjerne gir!!)

Men det som er det største problemet for meg, er at samboeren min ikke vil/tørr å snakke om dette med meg....han vil liksom vise seg som sterkere enn det han er...Jeg VEIT at han har det veldig vondt nå!! Hva kan jeg gjøre for å få han til å åpne seg?? Er redd han bare plutselig vil bryte sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje dette ikke er tiden for han til å åpne seg..... Alle har forskjellig måte å takle vanskeligheter på.. Og skulle han bryte sammen, vel - da må du bare være der for å hjelpe han å reise seg igjen!! Tror det viktigste du kan gjøre er bare å være tilgjengelig! Og husk at du skal ikke bære alle verdens byrder på dine skuldre - da sliter du deg ut. Så pass på degselv også!

Tenker på dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Takk for svar og omtanke...!

Ang. kreftforening....har prøvd...bestillte en del brosjyrer for over en uke siden, men de har ikke kommet ennå! Bør jeg henvende meg til dem for å høre om de har motatt min bestilling, eller vil det bli oppfattet som mas....? Vil jo bare hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Fighter

Hva slags type kreft er det snakk om? Det er flere typer det er stor overlevelsesprosent på, mens noen er uhelbredelige. Tanta mi døde nettopp av en uhelbredelig kreftform. Kreft er noe herk. Føler med dere.

Som du sier så har du ikke hatt det samme forholdet til mormoren som samboeren din har, men han trenger deg. Bare vær til stede. Hold rundt han når han trenger det og gi han den trøsten og omsorgen han trenger.

Håper det går bra med mormoren hans. :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

hun tapte kampen mot kreften, den siste dagen i november. Bare 8 mnd etter at hun fikk beskjed.

Det er utrolig tomt her utem henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer! Jeg vet akkurat hvor fælt dere har det nå. Familien til mannen min er også i sorg etter at en av onklene hans døde av kreft (lungekreft med spredning til lever og ryggmarg) den 28. november, bare 64 år gammel. Jeg tror det viktigste er at du er der for samboeren din og støtter han gjennom den vanskelige tiden. La han få tiden til hjelp for kanskje vil han prate om det etterhvert.

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...