Gå til innhold

Hormoner og skjegg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer rett og slett på om noen kan hjelpe meg? Fikk problemer med overvekt, skjegg og kviser for 13 år siden.

Tok for noen år siden hormon-test for å se om jeg hadde PSO, det hadde jeg ikke, men jeg var på nippet. Skal ta hormon

-test neste uke. kan noen fortelle meg hvordan dette går for seg. Hva slags hjelp kan man få? Og hjelper

det man får mot skjegg og overvekt??

Håper noen har tips eller har erfaring :( Lei av dette nå!!

Anonym poster: 497c5c3757dfd80750195a6f404060f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du har fått svar på prøver etc, trenger ikke nødvendigvis være pcos, kan tilogmed være "halveis" pcos og fortsatt gi symptomer som dette, eller kun "ubalanse" i hormonene. Men du kan deretter dra til hudlege og forklare problemene dine, sørg da for å ikke skjule det (f.eks hvis du har problemer med hår på haken, ikke barber det vekk for de trenger å se problemet i sin helhet). Husk hudleger er vant med sånn så ikke skjemm deg over det. Sånne problemer er mye mer vanlig enn du tror. Da kan de evt lage et skriv og vurdere om dine problemer der gir grunnlag for økonomisk hjelp fra staten til laserbehandling. Du kan også få hormonbehandlinger fra lege/hudlege. Noen sier Diane hjelper, men det kan være individuelt, men bare for å ta et eksempel. Det er noe du får vurdere med legen. Men du må huske på at du virkelig presser på for å få en form for behandling, for du skal ikke ha det sånn med deg selv. Om du må legge ut i det vide og det brede om hvor fælt du har det og grine samtidig så gjør det...for de kan være litt treige i systemet (min opplevelse, har lign erfaring, man må nesten lage litt drama). Og for å adde på litt til så er det diverse urter etc som kan hjelpe, bare søk opp f.eks hormone imbalance herbs, tips, advice (whatever:P).. ren mynte te har faktisk en gunstig virkning for mange på å normalisere hormoner mer. Da drikker man ca en stor kopp om dagen. Har hørt at lakris rot skal hjelpe og men er ikke sikker, dessuten finnes det også ting som nattlysolje, div omega fettsyrer som hjelper til at kroppen fungerer bedre om man har hormon problemer. Dette er den info jeg kan gi kjapt fra huet nå ihvertfall. Håper det hjelper :)

Skrevet (endret)

folk med hormon/pcos problemer har jeg hørt har en gunstig virkning av å spise mye fullkorn/rå grønnsaker, og kutte ned på sukker. bare sånn fr å slege på litt ekstra info.

Adder også noen linker her, på engelsk, hvis du ikke er veldig god i engelsk så kan du kjøre linken på google translate, bruker å funke greit. Litt div info som du kan lese igjennom, og noen erfaringer fra div folk.

http://www.healtharticles101.com/10-tips-to-restore-female-hormone-imbalance/

http://wellnessmama.com/5425/balance-hormones/

http://www.rawfoodtalk.com/showthread.php?27771-I-need-advice-for-hormone-imbalance!

Endret av Puselusk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...