Puselusk Skrevet 13. januar 2013 #41 Skrevet 13. januar 2013 (endret) .-.. Endret 13. januar 2013 av Puselusk
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #42 Skrevet 13. januar 2013 Jeg naver ikke, jeg får penger fordi jeg ikke kan jobbe fulltid. Nå jobber jeg et sted (en ordentlig arbeidsplass innen noe jeg kunne tenke meg å jobbe med) uten å få betalt, som arbeidstrening, for å se hvordan jeg klarer meg i arbeidslivet med de begrensningene jeg har. Jeg hadde altså fått akkurat det samme utbetalt om jeg hadde sittet hjemme som jeg gjør av å gå på jobb hver dag, for lønna kommer fra nav. Jeg tjener veldig lite, 65% av det jeg tjente før. Det vil si rundt tolv tusen utbetalt i måneden. Hvis man aldri har jobba før får man minstesatsen, ca 10.000 i måneden. Jeg vil utrolig gjerne tilbake i arbeidslivet for fullt, og er glad jeg kan bruke nav til å få hjelp så jeg kan komme dit. "Lønna" mi er ikke så mye å leve av, og sånn har jeg hatt det i flere år fordi jeg først var for syk til å jobbe. Nå jobber jeg tre dager i uka og får som sagt ikke noe mer penger av den grunn. Jeg syns det er tragisk at noen ønsker å leve på nav og syns det er gøy, når så mange sliter og faktisk bruker systemet for å få hjelp. Anonym poster: c06c7d6715f6fdd69684ce2ea132eafa Helt enig med deg, jobber 3-4 dager i uka, men får minstesatsen. Eller i underkant av 10 000. Pluss at jeg går på skole, så yeah...jeg er lei av at en del som mottar ytelser fra nav skal liksom prøve å ødelegge for de som faktisk trneger hjelpen, og likevel gjør sitt beste. Anonym poster: 6226e139ce618e9aa788c6ff0d251407
Tabris Skrevet 13. januar 2013 #43 Skrevet 13. januar 2013 Det finnes ikke noe mer patetisk enn navere. De ynkeligste menneskene i samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #44 Skrevet 13. januar 2013 Det er ikke så ofte jeg sier det, men folk som naver - når de ikke er syke eller har behov for det, når de ikke gidder - fortjener en kule mellom øya. Akkurat i dette tilfellet er jeg tilghenger av darwinismen, at folk som ikke ønsker å ha noen funksjon like greit kan dø ut. Anonym poster: a019678ae99ad4d263e158d157d618db 2
Puselusk Skrevet 13. januar 2013 #45 Skrevet 13. januar 2013 jeg vet ikke hva folk her vil definere en "naver" som. Om det bare er å sitte på rompa og motta penger selv om man kan gjøre noe, så ja, jeg er enig at det er patetisk. Men generelt sett å motta penger fra Nav kan ha forskjellige grunner, noen har veldig gode grunner, og som sagt av andre. Noen jobber tilogmed, via praksis, og hadde antageligvis fått like mye i lønn fra arbeidsgiver. Folk som har vært, eller er syke men likevel viser viljestyrke og ønske om å yte noe både for seg selv og samfunnet. Det er ikke patetisk i det hele tatt, men beundringsverdig og de fortjener den hjelpen de kan få til å komme seg frem i livet, det er de man skal hjelpe. De som misbruker nav skulle sett på seg selv i speilet og tatt en diskusjon med seg selv....
Lillah Skrevet 13. januar 2013 #46 Skrevet 13. januar 2013 (endret) Det finnes ikke noe mer patetisk enn navere. De ynkeligste menneskene i samfunnet. Nå må du huske på at enkelte av de som "naver" faktisk ikke kan jobbe heller, pga. ulike sykdommer. Det er garantert mange som mottar penger fra NAV pga. de ikke gidder å jobbe og ser på det som en lettvint løsning å få penger fra NAV og de skulle hatt et realt spark bak og kommet seg ut i jobb, men å kalle navere ynkelige og patetiske er litt på kanten, når det kan være mange som faktisk VIL jobbe, men ikke kan pga. ulike årsaker. Edit: Skriveleif! Endret 13. januar 2013 av Lillah
Lillah Skrevet 13. januar 2013 #47 Skrevet 13. januar 2013 (endret) *dobbeltpost* Endret 13. januar 2013 av Lillah
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #48 Skrevet 13. januar 2013 Nå må du huske på at enkelte av de som "naver" faktisk ikke kan jobbe heller, pga. ulike sykdommer. Det er garantert mange som mottar penger fra NAV pga. de ikke gidder og jobbe og ser på det som en lettvint løsning å få penger fra NAV og de skulle hatt et realt spark bak og kommet seg ut i jobb, men å kalle navere patetiske er litt på kanten, når det kan være mange som faktisk VIL jobbe, men ikke kan pga. ulike årsaker. Nå er jo de aller fleste her ganske nøye med å påpeke at det er de som naver uten å ha behov for det - for å snylte - som er patetiske. Og det er jeg helt enig i. Parasitter som snylter på fellesskapet har ikke livets rett. Anonym poster: a019678ae99ad4d263e158d157d618db
Lillah Skrevet 13. januar 2013 #49 Skrevet 13. januar 2013 Nå er jo de aller fleste her ganske nøye med å påpeke at det er de som naver uten å ha behov for det - for å snylte - som er patetiske. Og det er jeg helt enig i. Parasitter som snylter på fellesskapet har ikke livets rett. Anonym poster: a019678ae99ad4d263e158d157d618db Nå har det jo vært x- antall tråder om lignende tema tidligere også, der folk rakker ned på folk som naver.. "Naboen min naver, men det feiler henne ingenting"... Hva vet vel vedkommende om naboen er frisk eller ei? Det trenger ikke å vises utenpå et menneske at det er dårlig.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #50 Skrevet 13. januar 2013 Nå har det jo vært x- antall tråder om lignende tema tidligere også, der folk rakker ned på folk som naver.. "Naboen min naver, men det feiler henne ingenting"... Hva vet vel vedkommende om naboen er frisk eller ei? Det trenger ikke å vises utenpå et menneske at det er dårlig. Det er ikke de jeg sikter til. Jeg er enig i at det er mange sykdom ikke syntes på, og disse har selvfølgelig rett på ytelser. De jeg sikter til er de som vet med seg se at de ikke er syke eller opplever forhold som betyr at de ikke kan jobbe eller bevisst søker ytelser i den hensikt å slippe å jobbe. Anonym poster: a019678ae99ad4d263e158d157d618db
Alice123 Skrevet 13. januar 2013 #51 Skrevet 13. januar 2013 Er vi ikke alle enige at "en naver" er en person som velger å ikke jobbe, men heller daffe hjemme og motta penger fra nav? Altså mennesker som urettmessig mottar stønad. 4
Lillah Skrevet 13. januar 2013 #52 Skrevet 13. januar 2013 Det er ikke de jeg sikter til. Jeg er enig i at det er mange sykdom ikke syntes på, og disse har selvfølgelig rett på ytelser. De jeg sikter til er de som vet med seg se at de ikke er syke eller opplever forhold som betyr at de ikke kan jobbe eller bevisst søker ytelser i den hensikt å slippe å jobbe. Anonym poster: a019678ae99ad4d263e158d157d618db Ja, da er vi enige!!
Alice123 Skrevet 13. januar 2013 #53 Skrevet 13. januar 2013 Slik som med han/hun jeg leste om på denne tråden, som satt nede på Grand Canaria i ni måneder på våre skattepenger og koste seg. Men det var jo ikke så farlig at samtlige regler ble brutt, for det var jo "så lite pnger" det var snakk om! Jeg for min del må karre meg til jobb kl 06:00, fem dager i uken. I storm og regn. Men jeg syntes fortsatt ikke det er akseptabelt å ta meg et friår på skattebetalernes regning. Fy faen jeg blir så kvalm av enkeltes holdninger. 2
Gjest Lurifix Skrevet 13. januar 2013 #54 Skrevet 13. januar 2013 Jeg skal på NAV på mandag og søke om penger aka få alle skattepengene mine tilbake
Tabris Skrevet 13. januar 2013 #55 Skrevet 13. januar 2013 Nå må du huske på at enkelte av de som "naver" faktisk ikke kan jobbe heller, pga. ulike sykdommer. Det er garantert mange som mottar penger fra NAV pga. de ikke gidder å jobbe og ser på det som en lettvint løsning å få penger fra NAV og de skulle hatt et realt spark bak og kommet seg ut i jobb, men å kalle navere ynkelige og patetiske er litt på kanten, når det kan være mange som faktisk VIL jobbe, men ikke kan pga. ulike årsaker. Edit: Skriveleif! De som ikke kan jobbe, er ikke navere.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #56 Skrevet 13. januar 2013 Er vi ikke alle enige at "en naver" er en person som velger å ikke jobbe, men heller daffe hjemme og motta penger fra nav? Altså mennesker som urettmessig mottar stønad. Spiller ikke så mye rolle hva man kaller det spør du meg, det viktigste er jo at det er helt på trynet å lure til seg ytelser når man ikke har behov for det. Jeg håper dere som gjør dette innser konsekvensene av å gjøre det, både for dere selv på sikt og for samfunnet generelt. Samfunnsmessig gjør dere det mye vanskeligere for de som faktisk trenger hjelp å bli trodd og få innvllget ytelser. Når dere ligger der som noen jævla snyltere på stranda så vil det være en annen som ikke har fått hjelp fordi h*n ikke har blitt trodd. Det har dere bidratt til, så håper dere er tilfredse med at noen som trengte det har fått nedsatt livskvalitet og ødelagt økonomi. I tillegg er dere også med på å undergrave velferdsstaten. Om en 10-20 år så er det ikke så mye igjen, dels fordi folk som ikke trengte det tilrøvde seg ytelsene. Og når det blir slutt så vil mange av dere møte dere selv i døra. Ikke så gøy når Norge lenger ikke har råd til ytelsene å gå til en arbeidsgiver med et 15 års hull i cv'en der dere navet... Anonym poster: a019678ae99ad4d263e158d157d618db
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2013 #57 Skrevet 13. januar 2013 Nå må du huske på at enkelte av de som "naver" faktisk ikke kan jobbe heller, pga. ulike sykdommer. Det er garantert mange som mottar penger fra NAV pga. de ikke gidder å jobbe og ser på det som en lettvint løsning å få penger fra NAV og de skulle hatt et realt spark bak og kommet seg ut i jobb, men å kalle navere ynkelige og patetiske er litt på kanten, når det kan være mange som faktisk VIL jobbe, men ikke kan pga. ulike årsaker. Edit: Skriveleif! Det er ikke å nave, men å gå på nav. Utrykket å nave brukes kun om de som ikke gidder å jobbe, men får penger fra staten fordi de vil. Hilsen en som går på nav pga sykdom selv. Anonym poster: c06c7d6715f6fdd69684ce2ea132eafa 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå