AloeVera Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Noen som vet om man trenger vaksine for å reise hit? Noen som har vært der og har noen tips? Jeg ser for meg å være der i to uker, og kanskje reise litt utenfor byen også. Strender i nærheten? Tenker å reise sånn august eller i løpet av september.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Vært der 2 ganger. Aldri tatt noen form for vaksine. Anonym poster: 2b273831f197fc37a626463566ad1554
gard Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Hei Det er mye spennende å se i Bangkok men jeg ville nok ikke vært der i to uker. Så kanskje splitte det opp med en uke i byen og en uke på stranden i sør? Når det gjelder vaksiner: folkehelseinsituttet har sine anbefalinger: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,5214:1:0:0:::0:0 September er regntid så du kan forvente en del regn mer eller mindre daglig. Ikke at det er noe problem - det er som regel litt mindre turister, det er grønt og fint og det er fremdeles varmt. Når det gjelder tips kan du se mitt reisebrev med bilder og lenker: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm . Du bør se Grand Palace, Wat Pho, tur på elva i en vanlig "elvebuss", Thaiboksing på Lumpini stadion, weekend market, shopping på flere gode shopping malls, ta en drink med utsikt på Vertigo eller Sirocco osv. Jeg har også skrevet litt om Bangkok i denne bloggen: http://gardkarlsen.com/blog/?tag=bangkok God tur til Thailand :-) Ta kontakt hvis du har noen spørsmål 1
Xtend Skrevet 8. januar 2013 #4 Skrevet 8. januar 2013 Nei, du trenger ikke vaksine for å reise til Bangkok, eller Thailand generelt. Men det er greit å bruke sunn fornuft. Jeg bor i Bangkok på 4. året, og det er en enorm by som er både slitsom og avslappende på en og samme gang. Jeg er enig med Gard at to uker blir kanskje i overkant. Du kan fort bli stresset i en by med 15+ millioner innbyggere. Avstandene er store og trafikken er grusom. I den varmeste tiden når Bangkok (Krung Thep på Thai)bokstavlig talt koker, så reiser mange innbyggere til enten Hua Hin/Cha Am i sørvest eller Koh Samet og Koh Chang i sørøst for å bade og slappe av. Mange benytter også byens grønne lunge, Lumpini Park til piknik og sosialt samvær. Ellers er Bangkok et shoppingparadis med noen av de største og flotteste shoppingsentrene i Asia. Her får du tak i absolutt alt! Utelivet er variert, men stengetidene opprettholdes strengt. Så de fleste lokale går ut på egne undergrunnsklubber med åpningstider døgnet rundt, eller de til reiser til Pattaya for å feste en helg. Maten er himmelsk godt, som ellers i Thailand. Kona som er thai sier at thaimaten som serveres på hotell eller i det verste turiststrøket, er "dumbed downed" og smaker pyton. Så mitt tips er å finne spisestedene hvor thaiene spiser. Der får du ekte thaimat.
gladidag Skrevet 10. januar 2013 #6 Skrevet 10. januar 2013 (endret) Bangkok er en spennende by,men to uker kan være lutt lenge. Dra til Ko Samet for sol og bad...nydelig luta øy:)....u' en er jaggu ved siden av i'en... Endret 10. januar 2013 av gladidag
Wonders Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 jeg ville vært i hvert fall en halv uke i Hua Hin på stranden. Vi pleier å bestille bil fra hotellet vi bor på når vi først kommer ned; Rembrant i Sukomwit , kjøretur nedover til Hua Hin tar 3 timer. Er på stranden der 4 dager, bestiller bil fra hotellet i Hua Hin til Bangkok igjen...Så får man sett litt av landet samtidig. Vi bor alltid på Novotel Siam Square på tilbakeveien. Der er det mye shopping, kino, akvarium, osv... Føler meg helt trygg å gå rundt alene, for de har skywalk der, så man går over gateplan... Ikke vær på et mallplassert hotell, og lær dere Skytrain. Det er som tbanen, bare over bakketrafikken.
Lumos Skrevet 12. januar 2013 #8 Skrevet 12. januar 2013 Kom nettopp hjem fra 5 uker i Thailand og Kambodsja, der vi hadde noen dager i Bangkok. Hadde aldri i verden orket å være der i to uker. Det er en hektisk by, der er veldig varmt, også var det ikke helt "min" by. Der er veldig mye shopping, men ofte er det enten dyrt og fancy som kjøpesenteret Siam Paragon f.eks., eller småbutikker og boder som selger mye ymse greier. Det er veldig kjekt å ha sett byen, og litt av severdighetene, men jeg trivdes mye bedre sør i landet. Vi var i Hua Hin, det er en grei by å besøke om man skal ha base i Bangkok. Koh Chang er heller ikke så alt for langt unna, 5-6 timer tipper jeg. Ellers er der jo fly fra Bangkok til flere steder i sør- Thailand, blant anet Krabi og Phuket. Vær obs på at Bangkok er en ENORM by. Ta Skytrain som foreslått over her, den er enkel og grei å bruke, men den går ikke til alle byens hjørner, blant annet elveområdet. Ikke stol på tuktuk-sjåførene! Thailand er et fantastisk land å reise i!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå