AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Heisann! Planlegger en tur til New York til desember eller neste januar. Skal reise med en venninne. Vi har aldri vært der tidligere, så vi trenger en del tips. Planen er å ha ca. 4 dager i byen. Det vi aller først lurer på er hvilket flyselskap som anbefales? Vi vet at Norwegian skal starte sine flyvninger i mai, men er litt usikre på dem siden de er så ferske med reiser til NY. Pris har selvsagt en del å si, jo billigere jo bedre, men også reisetid og eventuelle mellomlandinger. Noen som har hotell å anbefale? Vi ser for oss et twin room, og et hotell som er billig, men rent og pent. Hvordan er det å komme seg rundt i Nwe York? Er det som i London, enkelt og greit med undergrunnen? Hva bør vi absolutt få med oss? Hva bør vi absolutt ikke bruke tid og penger på? Hvordan er det med maten der borte? Er det billig å spise ute? Anonym poster: 50624117e47e609a1792e311fcfe6919
elvital Skrevet 8. januar 2013 #2 Skrevet 8. januar 2013 (endret) Gå på momondo.no for å se etter fly. Ellers flyr norwegian, sas og united airlines(continental?) direkte oslo-new york. Hotell vet jeg ikke, les i de andre nyc trådene her på forumet Det er dyrt å bo på Manhattan. Bodde på YMCA(hostell) en gang-Aldri mer! Undergrunnen er fantastisk, kjempe enkel! Ikke noe problem å ta den, og ellers blir det garantert mye gåing så husk gode sko! Top of the rock (Rockefeller center) er billigere og mindre kø enn Empire state building. I tillegg får dere utsikt til Empire state som er en fin bygning i stedet for Rockefeller som ikke er så pen. Greenwich Village/Soho er veldig koselig område, bra for shopping i hvertfall, og antakeligvis utgang/restauranter. Central Park er koselig. Når dere skal dit på vinteren er det skøytebane og juletre ved Rockefeller center der, kjent fra filmer Ellers er det bare å gå rundt å se, smile og nyte! Pass på veskene/lommene på Times square. Ikke gå så mye i central park i mørket. Og Chinatown er jo morsomt. Mye billig og god, greasy chinese mat Det er billig å spise ute i forhold til Norge. Mye mat er veldig fet, men det har jo litt med hva man bestiller også Det er vanlig å gi ca (15-)20% tips når man spiser ute. Og så må man huske at det i nyc kommer sales tax på nesten 9% på det man kjøper. Endret 8. januar 2013 av elvital
reiselyst72 Skrevet 11. januar 2013 #3 Skrevet 11. januar 2013 Hei, tidspunktet kommer jo veldig an på hva du er ute etter: Desember får du med deg julestemningen i NY, men hotellpriser er ganske høye da. I Januar er hotellprisene på det laveste og det er salg over alt i tillegg. Det bruker også å være ganske billig å reise i Januar. Du kan som regel få direktefly med SAS eller United for rundt 3500 men da må du vente til høsten når kampanjepriser normalt legges ut for vinteren. Når det gjelder overnatting kan du lese tips om billige hotell her. Kan få veldig gode priser i Januar hvis du tør å bo uspesifisert (men med garantert standard og beliggenhet) ved å bruke Hotwire.
bebisss Skrevet 11. januar 2013 #4 Skrevet 11. januar 2013 Jeg ville reist i desember, da er det så mye flott julestemning og julelys Jeg pleide å ta hop on/hop off bussen, og så hoppet jeg bare av der jeg ville av, eller så er det ikke så ille å gå rundt i byen, du finner fort fram der borte med ett kart Jeg tror du kan finne veldig billige rom du kan sove i der, jeg sov på ett veldig dyrt hotell, men jeg har ei veninne som sov veldig veldig billig der. Ellers synes jeg NY var litt slitsomt..og kaldt. 4 dager for meg var absolutt nok. Det er mye folk i gatene som løper rundt med starbucks kaffien sin og med mapper i hendene og mobilen i andre hånda. NY er ikke slik glansby du ser på sex and the city.. Men det er en love hate by, enten elsker du det eller så hater du det. Og skal du ha taxi må du omtrent kaste deg ut i veien for å hente inn en..selv om det vrimler av de. Jeg flyr bare med icelandair, jeg liker selskapet og de er så trygge og gode de flyr til NY.
elvital Skrevet 11. januar 2013 #5 Skrevet 11. januar 2013 Ellers synes jeg NY var litt slitsomt..og kaldt. 4 dager for meg var absolutt nok. Det er mye folk i gatene som løper rundt med starbucks kaffien sin og med mapper i hendene og mobilen i andre hånda. NY er ikke slik glansby du ser på sex and the city.. Men det er en love hate by, enten elsker du det eller så hater du det. -Må bare kommentere det der: Veldig sant. De første par-tre gangene jeg var i byen likte jeg meg overhodet ikke. Men så plutselig tredje-fjerde (jeg bodde ved Boston-derav hyppige besøk ift om jeg bodde i Norge ) gang fant jeg litt områder jeg likte godt (Soho/Greenwich etc) og trivdes jeg plutselig mye bedre der. Så det går an å bli glad i byen etterhvert. Men områdene rundt Times Square er alt for busy for meg. Newyorkers er også mye mer stresset/kalde enn folk i Boston. Men hyggligere enn nordmenn osv så klart.
Gjest Glorificus Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 -Må bare kommentere det der: Veldig sant. De første par-tre gangene jeg var i byen likte jeg meg overhodet ikke. Men så plutselig tredje-fjerde (jeg bodde ved Boston-derav hyppige besøk ift om jeg bodde i Norge ) gang fant jeg litt områder jeg likte godt (Soho/Greenwich etc) og trivdes jeg plutselig mye bedre der. Så det går an å bli glad i byen etterhvert. Men områdene rundt Times Square er alt for busy for meg. Newyorkers er også mye mer stresset/kalde enn folk i Boston. Men hyggligere enn nordmenn osv så klart. Vi bodde i Meatpacking District sist vi var der, og det var noe annet enn Times Square, ja. Fantastisk. Kjempekoselig å gå rundt i gatene i Soho og Greenwich, og mye roligere der. Jeg vil forresten virkelig anbefale å ta turen over til Brooklyn. Utrolig koselig å tråle gatelangs der, mange koselige kafeer og puber. Og veldig idyllisk og flott der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå